Audi a3 -00 centrallås fungerar ej

jonesvolvo
6 april 2016 · 1 Inlägg

Halloj.  Nu  har de tråkiga skett för en som har noll koll på bilar. Åtminstone när de gäller att laga. Skulle öppna bilen en dag med dosan och såg att blinkers "låste upp" eller larma av eller vad man ska säga, men dörrarna öppnades ej. Så fick öppna med nyckeln. Även då insåg jag att ingen av elhissarna fungerade heller. Har detta ett samband? Sen idag när jag skulle öppna bakluckan så gick ju inte det heller då den låst sig. Försökte med 5-53 men de blev inte bättre för de.

Skulle uppskatta om ni kunde förklara på ett enklare sett då jag inte kan så mycket..
Tack sålänge!

it_mutt Avstängd
6 april 2016 · 10 388 Inlägg

jonesvolvo skrev:
Halloj.  Nu  har de tråkiga skett för en som har noll koll på bilar. Åtminstone när de gäller att laga. Skulle öppna bilen en dag med dosan och såg att blinkers "låste upp" eller larma av eller vad man ska säga, men dörrarna öppnades ej. Så fick öppna med nyckeln. Även då insåg jag att ingen av elhissarna fungerade heller. Har detta ett samband? Sen idag när jag skulle öppna bakluckan så gick ju inte det heller då den låst sig. Försökte med 5-53 men de blev inte bättre för de.

Skulle uppskatta om ni kunde förklara på ett enklare sett då jag inte kan så mycket..
Tack sålänge!

På A3:an (8L) sitter det en liten vakuumpump i bagageutrymmet (vänster sida). Denna styr då centrallåset.
Den styr även andra trevligheter som innerbelysning och elhissar.

Inte helt ovanligt att det letar sig in fukt här (lite pga placeringen) och så ärgar kontakterna och det slutar fungera.

När du låste upp med nyckeln antar jag att bara den dörren du hade nyckeln i öppnades?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jonathanbergh
9 februari 2019 · 2 Inlägg

Hur löste du problemet?

mulle77
9 februari 2019 · 79 Inlägg

jonathanbergh skrev:
Hur löste du problemet?

Ja det är alltid intressant att veta hur det gick... hmm Kan det varit en enkel säkring? Om det var vinter kan låset ha fryst bara.

Audi A3 1.6 Attratcion "Aubergine" (2002)
leidhagen1
9 juni 2020 · 2 Inlägg

Jag har mest troligt samma problem.
Har kollat säkringarna, båda är hela!
Plockade väck vakuumpumpen och där var skivan en skiva sönder och den startade inte heller.
Bytte vakuumpumpen till en annan begagnad, men ingenting händer. Den är kanske också i sönder, men delarna är hela i den.

leidhagen1
11 juni 2020 · 2 Inlägg

Läst mig till att det finns en automat säkring till elhissarna! Den har kanske gått i sönder och var sitter den i så fall i bilen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang