Z32 lmm i 200sx S13

Sagge957 Japs-Samt VW Älskare
17 april 2016 · 32 Inlägg

Tjenare, skulle läga i min steg 3 box i bilen. Men hittar inget rätt kopplings schema över rätt kabel härva, då alla schemor är det 4 stift i original lmm, och jag har bara 3. Jag har prövat flyttat kablar kors och tvärs tills jag fick bilen och funka som bäst.

Den vill bara veva runt, hosta till lite då och då. Men nu har jag fått ett visst kombo som verkar funka till en viss gräns. Tomgång kan den ha om den vill, försöker man varva så låter den som att den vill gå på 3cyl och fett någge fruktansvärt.

Jag har bytt spridare till 444cc som det skall vara, men funka inte bra så bytte tillbaka till original 370cc, men fortfarande samma.

Jorden till Z32 lmmen har jag ej där för då vill den inte alls, dör så fort man nuddar gas hmm

SÅ någon som har erfarenhet med att koppla lmm för 3 stift eller haft samma problem

Volvo 245 GL "B6254Turbo" (1981)
Sagge957 Japs-Samt VW Älskare
17 april 2016 · 32 Inlägg

Glömde säga att jag har tagit löst kabel härvan och lagt tillbaka och gått igenom allt och se om jag fick allt på rätt 5gånger om utan framgång, Spjällläges givarn var vissen, så bytte den mot en annan som jag vet att fungerar. Märkte att en spridar kontakt är "fel svängd" alltså +12v går i fel stift, men ha int vart nått problem förr (vart så i typ 5år)

Men iaf ska lägga i steg 2 boxen och org lmm som jag har kört nu i 1 år och se hur de går

Volvo 245 GL "B6254Turbo" (1981)
Sagge957 Japs-Samt VW Älskare
17 april 2016 · 32 Inlägg

Nu har jag kopplat i Steg 2 boxen och org lmm, allt funkar som det skall hmm så det är väll bara Z32an som är fel kopplad. Men finner inte alls nått elschema för 3 stift.

Nån som vet om ett eller har kopplat?

Volvo 245 GL "B6254Turbo" (1981)
Sagge957 Japs-Samt VW Älskare
19 april 2016 · 32 Inlägg

Fick det fixat nu big_smile var boxen som int gillade hög ohm och klagade på knack sensor av någon orsak... men nu funkar den galant smile

Volvo 245 GL "B6254Turbo" (1981)
jimmie92
11 februari 2019 · 24 Inlägg

Bytte du box eller hur löste det sig?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang