Audi A4 1.8t RWD drifter projekt Nybörjarbygge

Nu är det äntligen dags! Nu har jag efter många års tankar om detta fått fingrarna ur och skaffat mig en vettig bil att prova bygga på. Har nu en 98ans a4 1.8 turbo quattro som ska få bli offer för en rwd konvertering och tanken är väll att jag för första gången ska testa på det här med drifting :P Varit sugen i många år men aldrig ens testat. nu har jag bilen, ska amatörbyggas lite bara nu under sommaren och prova på lite för att se om man har någon som helst talanf gör detta eller inte. och isåfall under nästa vinter blir det seriösare motor å chassi :) Men det som är gjort nu är iallafll coliovers. (märke ska undersökas) Frontmatad IC monterad, värre koppling (märke okänt) den är chippad å hela den historien. Tanken för i sommar är värre turbo, spridare, rostfritt grenrör Å dp, samt nytt avgassystem. ska försöka få upp den i runt 300 motorhästar. det är ungefär vad dessa brukar palla innan man lär in å riva runt :) Får gå sålänge den håller
  • 73 Följare
  • 47 849 Visningar
  • Projektet avslutat 8 december 2018
SP_oo_K Flyttade tillbaka hem till Åland igen!
3 november 2016 · 137 Inlägg

Tråkigt att du väljer att lägga ner detta projekt, men förstår dig, dom kronorna som kommer in har oftast redan en address på sig innan man planerat vad man själv vill göra, så med andra ord, får man ej sponsring så finns de för många svarta hål att fylla med sådana projekt som detta (att göra en quattro till drifting)

Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall
Audi A4 Avant 2,6 Quattro "Familjens stall" (1996)
Audi A6 Avant Quattro "The Replacement" (1995)
sylen
4 november 2016 · 397 Inlägg

Vadåhar nisåltallroaden igen?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 november 2016 · 5 092 Inlägg

sylen skrev:
Vadåhar nisåltallroaden igen?

Ja det vart så smile får duga med en B6a som bruksbil

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang