"Den Vite" Volvo 945 Classic -98

Bilen är en Volvo 945 Classic -98 och ämnas hållas original utseendemässigt, men förbättringar i motor, chassi och bromsar.
  • 110 Följare
  • 513 281 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 november 2021
volvoqq Lastbilsmekaniker
12 januari 2020 · 5 127 Inlägg

Cruse control kanske

Senast redigerat av volvoqq (12 januari 2020)

Amazon_123GT Driifter;)
12 januari 2020 · 1 630 Inlägg

Borde de inte vara climate kontroll? Så borde va ecc?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
InTheWhite
12 januari 2020 · 2 151 Inlägg

Jo farthållaren borde det vara, tack!

Nej ecc går inte att läsa ut i odb på dessa, den läser man av via panelen till den.

InTheWhite
12 januari 2020 · 2 151 Inlägg

Ja jag tror också det faktiskt.

Nu har jag ju ingen farthållare så jag har inte mycket nytta av det läget. smile

Mew
14 januari 2020 · 2 152 Inlägg

InTheWhite skrev:
Ja jag tror också det faktiskt.

Nu har jag ju ingen farthållare så jag har inte mycket nytta av det läget. smile

Bara att montera! wink

Fint med paket! Använder också Dinitrols rostskyddsmedel, jag tycker de är super!
Jag har dock på burk med tryckluftsspruta, rätt bökigt och kladdigt när man inte har lyft. Kanske skulle testa på vanlig sprayburk...

InTheWhite
14 januari 2020 · 2 151 Inlägg

Mew skrev:

InTheWhite skrev:
Ja jag tror också det faktiskt.

Nu har jag ju ingen farthållare så jag har inte mycket nytta av det läget. smile

Bara att montera! wink

Fint med paket! Använder också Dinitrols rostskyddsmedel, jag tycker de är super!
Jag har dock på burk med tryckluftsspruta, rätt bökigt och kladdigt när man inte har lyft. Kanske skulle testa på vanlig sprayburk...

Ja det är något jäkla skit när man inte har lyft, man blir själv helt full av det också.

VoxTypeX Laddtryck :)
20 januari 2020 · 431 Inlägg

InTheWhite skrev:
Bilen har ju sin vintervila nu, så händer inte jättemycket. Dock väntar jag på att få tummen loss
och göra en sköljning och oljebyte på automatlådan. Tror dock jag väntar frammåt vårkanten då
temperaturen i garaget är lite varmare.

Ja det känns inte motiverande att vara i ett kallgarage och greja nu trots våran milda vinter. Ser fram emot att få träffas i sommar med våra sommarbilar dock.

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)
InTheWhite
28 januari 2020 · 2 151 Inlägg

VoxTypeX skrev:

InTheWhite skrev:
Bilen har ju sin vintervila nu, så händer inte jättemycket. Dock väntar jag på att få tummen loss
och göra en sköljning och oljebyte på automatlådan. Tror dock jag väntar frammåt vårkanten då
temperaturen i garaget är lite varmare.

Ja det känns inte motiverande att vara i ett kallgarage och greja nu trots våran milda vinter. Ser fram emot att få träffas i sommar med våra sommarbilar dock.

Ja jag börjar få grav abstinens och vill plocka ut bilen nu, men man får snällt vänta lite till. tongue

birka76 BASS GLAD
7 februari 2020 · 1 381 Inlägg

InTheWhite skrev:
I går blev det varmkörning av motorn och motionering av AC:n, bra att göra det någon gång
under avställningen så att AC tätningarna inte torkar och börjar läcka.

Nu skulle det kunna få bli vår när som helst...




https://i.postimg.cc/xdNPfJH2/IMG-3905.jpg

Skaffat ny slutpip smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
InTheWhite
7 februari 2020 · 2 151 Inlägg

birka76 skrev:

InTheWhite skrev:
I går blev det varmkörning av motorn och motionering av AC:n, bra att göra det någon gång
under avställningen så att AC tätningarna inte torkar och börjar läcka.

Nu skulle det kunna få bli vår när som helst...




https://i.postimg.cc/xdNPfJH2/IMG-3905.jpg

Skaffat ny slutpip smile

Jepp!big_smile

VoxTypeX Laddtryck :)
8 februari 2020 · 431 Inlägg

InTheWhite skrev:
I går blev det varmkörning av motorn och motionering av AC:n, bra att göra det någon gång
under avställningen så att AC tätningarna inte torkar och börjar läcka.

Nu skulle det kunna få bli vår när som helst...




https://i.postimg.cc/xdNPfJH2/IMG-3905.jpg

Inte dags för vinge på skutan nu?

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)
InTheWhite
8 februari 2020 · 2 151 Inlägg

VoxTypeX skrev:

InTheWhite skrev:
I går blev det varmkörning av motorn och motionering av AC:n, bra att göra det någon gång
under avställningen så att AC tätningarna inte torkar och börjar läcka.

Nu skulle det kunna få bli vår när som helst...




https://i.postimg.cc/xdNPfJH2/IMG-3905.jpg

Inte dags för vinge på skutan nu?

Näpp! Vill inte ha vinge på denna!big_smile

birka76 BASS GLAD
8 februari 2020 · 1 381 Inlägg

InTheWhite skrev:

VoxTypeX skrev:

InTheWhite skrev:
I går blev det varmkörning av motorn och motionering av AC:n, bra att göra det någon gång
under avställningen så att AC tätningarna inte torkar och börjar läcka.

Nu skulle det kunna få bli vår när som helst...




https://i.postimg.cc/xdNPfJH2/IMG-3905.jpg

Inte dags för vinge på skutan nu?

Näpp! Vill inte ha vinge på denna!big_smile

Om alla skrivar att han ska ha vinge smile så kanse han faller för grupptrycket smile  heheheh

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
InTheWhite
8 februari 2020 · 2 151 Inlägg

birka76 skrev:
Om alla skrivar att han ska ha vinge smile så kanse han faller för grupptrycket smile  heheheh

Tro mig, många har försökt!wink

birka76 BASS GLAD
8 februari 2020 · 1 381 Inlägg

InTheWhite skrev:

birka76 skrev:
Om alla skrivar att han ska ha vinge smile så kanse han faller för grupptrycket smile  heheheh

Tro mig, många har försökt!wink

jo smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Volvo 944 "Gråing" (1998)
Volvo 945 Turbo "De vita skåpet .." (1996)
Volvo XC90 (2006)
InTheWhite
9 februari 2020 · 2 151 Inlägg

Då var besiktning bokad i mitten av Maj för denna, alltid lika spännande!big_smile

Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil" (2005)
Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil" (2004)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
Volvo S80 2,5FT "Renoveringsobjekt nummer 2"Volvo 945 "Organdonation 2"Pontiac Firebird -77 "Förste jänkaren"Volvo 745 Turbo "Tillbytet"Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen"Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen"Volvo 245 DLVolkswagen Typ 1 Bubbla "Helt original"Honda Civic FK2Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil"Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen"Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil"Opel Astra 1,6 16V "Grållen - Grabbens förstabil"Volkswagen Typ 1 Bubbla "Helt original"Volvo 760 GLEVolvo 940 Turbo "Lolvo"Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil"Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen"Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil"Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil"Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil"Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen"Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil"Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil"Volvo 944 "Gråing"Volvo 945 Turbo "De vita skåpet .."Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil"Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen"Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen"Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil"Volvo 944 "Gråing"Volvo 940 LITEN TURBO "Röda faran med briljant lack"Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen"Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil"Volkswagen Golf 4a "Röding"Volvo 940 LITEN TURBO "Röda faran med briljant lack"Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen"Opel Astra 1,6 16V "Grållen - Grabbens förstabil"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang