M123
25 juni 2016
· 962 Inlägg
MasterCar skrev:
M123 skrev:
Har du kollat säkring?
Möjligen att det gått en om det låg på belastning eller gick ström genom kretsen när du satt dit det nya batteriet.
Annars så Volvo har ju tidigare haft problem med programvaror som försvunnit vid batteribyten eller brist på spänning. Dock är det väl lite långsökt och ologiskt i detta fallet.
Jag har kollat säkringarna, alla är hela och fina. Men hur skulle men undvika att strömmen skulle gå igenom kretsen när man väl koppla in det nya? Saken va att bilen inte hade ström/spänning under 1 timme, då jag koppla ur och plocka ut batteriet. Detta kan ha påverkat
Är en förbrukare ställd i ett läge där den är på så slår den ju till när man matar den. Fungerar naturligtvis bara på manuella vred/knappar. Hör väl till ytterligheter att det blir överbelastning men är inte en omöjlighet när många förbrukare ska starta upp vid ett och samma tillfälle.
Så i bästa av världar är väl att slå av det som går innan man bryter strömmen. Men hur många bilmekaniker gör denna procedur tror du? Ungefär ingen alls kan jag tänka, sen hur ofta det sker missöden pga av att inte någon gjort det är nog försummade liten, kanske t.o.m mikroskopisk. Men man ska aldrig säga aldrig sägs det, så ska man bryta på brytare vid batteribyten, svaret är kanske ett osäkert, mja vet inte.
Men nu får du väl förbise det då dom var hela.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.