Lufta bromsar Volvo 940

hampustyresgard
2 maj 2021 · 13 Inlägg

torsen skrev:
Har rakt divergerande uppfattning OCH ERFARENHET av sugmetoden.
Men den anordning som JAG har erfarenhet av är mer sofistikerad än BILTEMA:s dito.
Den BÅDE suger och fyller på med hjälp av undertryck(luftnippeln) resp övertryck(bromsvätskebehållaren).
Jag höll på i "evigheter" utan att få ut luften ur kretsen till höger framhjul med tryckmetoden.
Men med sug & tryck-metoden lyckades det att avlägsna luften ur den aktuella kretsen.

Vart får man tag på en sådan? Hur funkar det?

945 ftt
Bmw e39 530i
945 ltt (rullande projekt)
hampustyresgard
2 maj 2021 · 13 Inlägg

Jag trycksätter behållaren när jag luftar. Kört igenom flera liter bromsvätska. Har ingen abs, kommer ej underfund med problemet...

945 ftt
Bmw e39 530i
945 ltt (rullande projekt)
jaka54
2 maj 2021 · 5 680 Inlägg

Hej!
Hur ser den ut?

husseman
5 maj 2021 · 1 577 Inlägg

Hmmm, din huvudcylinder måste vara körd. Går inte misslyckas att lufta dessa, om man som vissa e´rädd att luftnippeln suger luft via gängan...skruva ur den o lägg keramikpasta på gängan (funkar med kopparpasta oxå. )  Lycka till..
mvh/husse

Jomn
6 maj 2021 · 34 Inlägg

Kanske en dum fråga men du har inte råkat få ett ok som endast passar på en viss sida? Hade en V70 inne för ett tag sedan, fick inte ur luften oavsett vad jag gjorde. Visade sig sedan att jag fått ett vänsterok (till högersidan). Problemet var att luftnippeln satt nedåt istället för uppåt (luft stiger) och därför gick det inte att lufta.

Rätt enkelt fel men jag tänkte helt enkelt inte på det smile

/ Jomn

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang