Hejsan jag har införskaffat mig en Volvo 960 som förstabil inför körkort i slutet av Oktober som ska putsas upp och ska in lite ljud och ljus och hållas fräsh.
Satte batteriet på laddning men det är ganska dött, går ner på 9 volt i startögonblicket. Men såg en slangklämma som läckte och fylde på den lilla mängeden glykol som läckte ur.
"Edit" Min bild uppladdning funkar inte så himla bra, knappen byter bara färg när jag trycker på den.
Ainok skrev: Trevligt med fler 960 i Dalarna, har du fler bilder? Spana gärna in mitt projekt
Ja det är lite kul, Vart i dalarna bor du?. Har fler bilder ska uppdatera snart med "ljudbygget" och städningen av inredningen då den är ganska blä nu. Vad har du för xenon kit? orginal helljuset är ju helt åt helvete och vill inte smacka dit de fyra 3003orna jag har än, tänkte göra det tills vintern.
Blev väldigt bra med toningen. Nästa uppdatering kommer imorgon kväll efter att vi har draigt kablarna för slutsteget och hatt hyllan blivigt isolerad. Sen måste jag ju tvätta den! har ju bara tvättat den en gång och jag har ägt den i över en vecka! Jag vet, jag är en putsbög men det står jag för! #merputsåtfolket.
Gjorde som sagt rent stolarna, Dessa fläckar som jag tog bort kan jag bara hoppas att det inte är kropsvätskor...
30 sekunder senare!, ja 30 sekunder. blev väldigt bra och viktigaste av allt -rent och matt- inte sånt dära blankt och klibbigt som andra lärderprodukter som blir.
Orginal 9x6orna gav upp efter jag spela lite högt, hade dessa 5,25or liggandes så satte i dom istället.
Orginal kontakt kvar! så man kan sätta i orginal igen nån dag! skälvklart ska orginal galler användas, rent och fint ljud lite åt bas tunga sidan är mitt mål.
-Ber om ursäkt för snapbilden! men han inte ta med riktiga kameran innan min bror linda upp den...- Så såg talspolen ut på 9x6an, restan av spolen såg fin ut men troligt att konan gått upp för långt? ser ut som den "tagigt i"
Är ju somsagt putsbög och får svaga knän av mettalicfärg. såååå
Började dagen med att dra ljudkablar, sterio och mitt konsol flög ur förstför att dra lågnivån och remote för steget.
lågnivån drogs i mittkonsolen och under mattan sen vidare till skufen. Skulle från början ha steget uppåner i hatthyllan men blev inte så till slut men det är som det är. Notera vakumslangen för att kabeln inte ska skadas!
Och här kommer kalaset fram.
Sedan skulle plusen dras vidare och vid detta lag var jag och min hjälpreda (Tack Purjoper!) bli väldigt hungria och andra planer började pressa på så kabeln mellan batteriet och säkringen klipptes och krymptes och resten av strömmen börjades dras igenom torpeden (bilder på det imorgon om det kommes ihåg) och i dett stadie så ligger halva inredningen i baksätet
Bonus bild på vännerna när dom drog igenom plussen genom torpeden för andra gången denna gång med skydd för kabeln.
Har också varigt en hund i bilen väldigt mycket där som jag dra mina kablar såklart. Väldigt mycket hår och grusdam osv i hela bilen som städas flitigt bort.
Bilen har nog haft inbrott tidigare i sitt liv då en massa glas hittades.
Kommer mer imorgon då kommer baslådan vara kopplad och klar.
volvo245kompisen skrev: Fin Projekt! Jag har en precis likadan 960, din och min är absolut tvilligar, bade in och utvändigt Hur mycket har din gatt? Jag vill sälja min nu
Fint att fler kör 960! Min har gått 32 tusen mil. Lite dåligt med uppdateringar nu därimot med skola och allt annat.
Hejsan! Lite dåligt med uppdateringar nu det inte händer så mycket med bilen och skolan har börjat och jag har APL nu så har inte så mycket tid över nu men snart ska jag på med nya bilkers fram och då hade jag tänkt att borra in positionljus i dom nya också. Och extraljusen ska på snart också men saknar lite saker för att kunna göra det som jag vill från början istället för att göra om hälften senare. Tack för mig! /Jesper. Bild på bilen som det ser ut idagsläget.
Hejsan! Har gått ett bra tag sen sist med det har inte hänt nått så stort med den förutom att har moterat dit mina extraljus som jag sparade från traktorn. Gjorde en tjuvis kabel till helljuset Sedan monterade jag reläerna fram brevid kylaren och drog kablarna ut till fronten, Såg efter att jag tog detta kort att ena kabeln till extraljuset har glidigt ur sockeln då jag böt batteri innan jag tog dessa bilder och reläerna var ivägen. Sen drog jag ur kablarna i orginalhålet i kofångaren för motorvärmarkabeln. Och buntade ihop dom fint och städat Vet inte vad som komma framöver men baslådan skall anpassas till baksätet för mer bastryck i kupen och ska borra in possitionsljus i blinkerna när dom byts ut då de som sitter där är väldigt sprukna och matta i reflektorn, likså måste strålkastarglasen bytas innan bess.