Bmw e36 med M50B30 Turbo

En byggtråd av en riktigt fin E36a där jag tar bort kompressorkittet som satt där innan och går över till turbo. Samtidigt bytts hela drivlinan ut osv. Målet är uppnått! Dvs gatlegal och entusiastförsäkrad till sitt rätta värde.

jojje81

  • 174 Följare
  • 133 538 Visningar
  • Uppdaterades senast 2017-10-11

jojje81 George

#1
1852 9

2016-09-25 10:14

Då vart det dags för ett nytt projekt smile

Förra året och i juni närmare sagt hamnade min pärla på annons... dåvarande ägare ville prioritera om i livet och familjen skulle få gå före bilen... 

Jag hade sett den otaligt många gånger på diverse träffar och blivit mållös varje gång jag såg den.. kunde gå funt den länge och studera dess skönhet smile

Denna bil var egentligen perfekt på många plan.. förra ägaren hade inte lämnat nått orört och i princip allt är i bättre skick än nytt! Vi snackar lackad kardan och högglanspolerad styrstång.. ja den sjuka nivån är det på detaljerna. All ära åt förra ägaren som byggde bilen mellan 2009-2015!

Jag tänker gå ännu längre tillbaka i tiden för er som orkar läsa.. året var 2004/5 då en 325i coupe -93 med fullt M3 paket inhandlades.
Det var i samma veva som det var nytt att bygga bmw turbo och det var så wow! Fatta BMW Turbo!!! Det var ju det coolaste man kunde åka!.. så drömmarna började byggas upp om att bygga en egen bmw e36 coupe turbo en dag big_smile
Åren gick och jag kunde inte vara mer nöjd med bilen.. men turbobygge förblev bara en dröm tyvärr..
Jag körde av vägen i hög hastighet .. voltade flertalet ggr och bilen vart skrot sad

Denna gång hoppas jag att drömmen går i uppfyllelse om en egen BMW e36 turbo smile
Inget upphetsande i dagens läge då det kryllar av dom men man ska aldrig släppa drömmen wink


https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-065aab9d3983e9c364db7d3122c3ffc0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-8e975d74037b258d67f53b0cd149b4ff.jpg
Mina första bilder på bilen som ägare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-e7a1afb9de289b9cadecf43dd3518b99.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-952475282962d586b786ff5c0063373b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-fef76cd3ea7dd0e4fea5ab7b225c9c78.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-733ec8e759d198ed7c6104915d471f86.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-d3092dd0dc20dbd5db9a3fc7f94cf74d.jpg
Så ser bilen ut underifrån.



Oavsett hur jävla nice bilen var så ville jag sätta min egen prägel på den.

Började med att ta bort alla dekaler... dont like dekaltrim!

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-1523448394589835e3b2214af05c386f.jpg
Sådär ja.. bättre smile


Men det räckte inte så jag börja kolla runt på nätet efter styling i kolfiber som inte var extremt på något sätt.. hatar stora vingar och extrema kjolar!

Detta e vad jag hitta:

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-89b0fe8d22c93675136ba36d5e907796.jpg
Läcker CSL finge i kolfiber/lack

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-537ad828954d09dbf3e3a24f23b0af26.jpg
Addons till sidokjolarna och en sk GT-läpp i kolfiber

https://www1.garaget.org/archive/25/24369/379651/379651-3689391.jpg
Diffusor i kolfiber/glasfiber

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-081505ac651ce059c7e4f189e7469400.jpg
Man måste ju bara älska kolfiber smile

Gjorde om inredningen lite också.
Hittade ett sett med dörrsidor i individual rött skinn på blocket som jag klippte rätt fort.

Restaurerade skinnet så gott jag kunde och sedan flockade dörrsidor samt en massa andra detaljer. Inredning var delvis flockat sen innan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-92fa753faf009b0e8712be55b86885a9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-177a189a0127dbd8d830783786b43352.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-61e763fe1bb7b60eb59e56cfea726f99.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-84dbe6b809d17a4c4998cee83ac80004.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-dc2d2d13d126d7fba522d458ba44b276.jpg

Sedan sänka ännu mer och på med ett par feta AC Schnitzer fälgar så får man fram ett resultat big_smile

https://www1.garaget.org/archive/25/24369/379651/379651-3698082.jpg

https://www1.garaget.org/archive/25/24369/379651/379651-3696322.jpg
Fick även äran att vara med på Elmia i år smile



Nog om det nu... det roliga är det som kommer hända framöver big_smile

Jag har i snart 1 år samlat på mig delar..

Delarna som ska på ska tåla att användas är tanken.
Så jag försöker hitta fina kvalitetsdelar så långt ekonomin tillåter.

Här kommer listan på sådant jag inhandlat och sånt som ska inhandlas framöver.

[X] = Inhandlat/klart
[/] = Delvis inhandlat/delvis klart
[ ] = No money for this part tongue

Motor:
PPF motorfästen för M20-lut [X]
PPF senaste alu plenum för m20 lut [X]
PPF grenrör m20-lut [X]
PPF 75mm Blow of valve [X]
Precision 5558 a/r.63 V-band för reggning [X]
Precision 46mm Wastegate [X]
DEI Titanium Turbomössa [ ]
DEI Titanium 25mm avgasbandage [X]
Mishimoto 600x300x76 Intercooler [X]
Mishimoto vevhusventilation [X]
Setrab oljekyl 25 rader AN8 [X]
Direnza alukyl [X]
71 graders termostat  [X]
Stewart high performance vattenpump [X]
SPAL 330mm sugande fläkt. [X]
Supertech 1mm oversize ventiler. Både insug och avgas [X]
M50b25iv innerfjädrar = 8500rpm [X]
Accufab 70mm spjällhus med tps givare [X]
Tomgångsmotor för Accufab-spjället [X]
M54B30 insugskam [X]
M50B25iv insugskam till avgas [X]
VAC Motorsport oljepumpsuppgradering [X]
ACL ram och vevlager [X]
M3 3.2 kedjesträckare [X]
Nuke Vacuumstation [X]
Vag spolar [X]
M11 ARP till toppen från S54 [X]

Styrsystem
MaxxEcu V1 BT [X]
Med dessa givare in till sprutet
*Oljetryck [X]
*Oljetemp [X]
*Lufttemp [X]
*Avgastemp [X]
*Bränsletryck [X]
*Bränsletemp [X]
*Etanolsensor [X]

Bränsle:
Bosch Motorsport 1500cc spridare [X]
Bränslekyl [X]
SPD PTFE slang och kopplingar till bränslet [X]
Nuke catchtank för interna pumpar [X]
Nuke Fuelrail [X]
Nuke Filter [X]
SPD2000 Btr ombyggd till version 3 [X]


Avgas:
3,5" från turbon och hela vägen bak i rostfritt [X]
DEI Titanium 50mm avgasbandage [X]
SBF/FIA godkänd racekatt för 650hk+ [X]
2x Big Apple 3.5" dämpare [X]


Drivlina:
Gs6-53dz växellåda [X]
PPF Chrmo svänghjul [X]
Sacs 765 tryckplatta [X]
Provtryckt tryckplattan i lastcell [X]
PPF KEP 4-puckad lamell [X]
CCP spakställ [X]
Kardan baserat på en 530D kardan byggd av JE Balans&Motor  [X]

Bakvagn:
Komplett stöddig M3 3.2 bakvagn 3:23 [X]
Millway bussningar/ledlager till bakvagn [X]
Svikstålsaxlar  [X]
Nya hjullager, yttre kulleder samt blästring plus lack [X]

Säkerhet/övrigt:
Wiechers halv skruvbur [/]
Sparco 4p bälten [X]
R-däck Toyo R888R [X]
M/T Street [ ]
YellowSpeed fullcoilovers  [X]

Denna listan kommer jag hålla uppdaterad framöver smile

Observera att detta är min första Bmw maskin jag bygger! Det betyder att jag är inte så hemma på vad som funkar bäst och inte.... så ser ni ngt tokigt med bygget utav den så snälla säg till! Ja är mer än villig att lära mig smile

Senast redigerat av jojje81 (2017-08-03 22:18)


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)
#2
3382 8

2016-09-25 13:18

jojje81 skrev:
Då vart det dags för ett nytt projekt smile

Info kommer.

http://www1.garaget.org/archive/25/24369/379651/379651-3725068.jpg

Woop Woop, äntligen!


Min youtubekanal
https://youtu.be/HurodQwYGqw

jojje81 George

#3
1852 9

2016-09-25 19:49

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Då vart det dags för ett nytt projekt smile

Info kommer.

http://www1.garaget.org/archive/25/24369/379651/379651-3725068.jpg

Woop Woop, äntligen!

Ja eller hur. big_smile

Senast redigerat av jojje81 (2016-12-31 22:00)


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)

jojje81 George

#4
1852 9

2016-09-26 22:22

Planen med bilen är att den ska reggas om som ombyggt fordon på sfro.
För att kunna göra detta så måste bilen byggas om på följande punkter.

1. Bytt motor
2. Växellåda
3. Bakvagn
4. Bromsar
5. Huvudbromscylinder
6. Fjädring

Motorn är redan bytt sen innan från en m52b28 till en m50b25 som är strokad till 3L
Bromsar är också bytta till Porsche 996 4-kolvs ok fram med 345mm csl skivor och M3 3.2 bak.
Jag har även en M3 Huvudbromscylinder som ska dit.

Fjädringen är redan bytt till D2 coilovers och m3 3.2 spindlar fram.
Krängningshämmare fram och bak från H&R.

Har skaffat en ZF gs6-53dz låda ska ta plats... en bastant rackare på 53kg! Bmws kraftigaste låda hitills.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-461549339f3869314997949914578360.jpg
Gs6-53dz 6vxl låda. Specad till 600nm men klarar det dubbla big_smile

Bakvagnen byts ut till en från M3 3.2 med 210 diff och 3:23 i utväxling

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-35f6e496771d202b982eb001db5ade32.jpg
Kraftigaste bolt on bakvagnen som finns till e36 smile

Kardan som ska få överföra kraften bak kommer från en 530D eller M5 V10. Det ska vara samma.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-bc746f7d4c2362bf1b2b0f9ffe9c427d.jpg
Skaffade även en 3.2 kardan som backup.. men det är den längre jag ska använda. Den ska dock kortas.

Kommer lägga mycket energi på att få den reggad med turbo och det är prio 1!
Så skönt att kunna glida omkring med bilen utan att oroa sig eller känna att man är jagad av alla snutar i länet tongue

Senast redigerat av jojje81 (2016-10-06 08:54)


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)

jojje81 George

#5
1852 9

2016-09-26 23:23

Då kör vi en riktig update med det som händer nu smile

Bakvagnen är det jag tänkte börja med.

3.2ans har jag tagit isär helt i delar och alla bussningar osv har pressats ut då rubbet ska renoveras blästras och lackas.

Nya bussningar överallt, nya hjullarger osv osv.

Bakvagnsbryggan är känd för att ha sina svaga punkter vid diffinfästningarna.

Mycket riktigt så var främre diffinfästning sprucken rejält!

En styck brygga redo att tas omhand.
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-5be33dc686ec26595d42ce3e144ee9e2.jpg

Förstärkte dom svaga punkterna.. låter bilderna tala för sig smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-57ec7ed569a8b9e23f6dadff8390f35d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-521d4e693a3d31a7261fd9d80f528966.jpg
Främre diffinfästning sprucken

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-8b561013044f7c9c30050541e5a5bb9f.jpg
Fyllde i med tigen

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-4c03d3bfce80783db3832f0f83c7532e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-0b7d0a2008192946e08dfb043962c2fb.jpg
Förstärkningsplatta svetsad

Samma visa på baksidan av samma infästning hmm
Så jag följde samma procedur smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-6b3c141d624b3e8a71e5a7ad0220bcbd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-8412d50d237d521f5438649d6c67b130.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-6f569e8080d53f77290dec802bf7c453.jpg
Tror det ska hålla lite bättre nu smile

Nu var det bakre inföstningarnas tur smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-2af9df01e403d49bc056b984fd42c05d.jpg
Bara en bockad plåt.. ska bli ändring på det!

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-914859ebd3e5fabb7b109fcafd7a29e7.jpg
Mäta kapa och forma dit en 3mm plåt

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-61fca56c03ab9dfd5297b68b9dfcc384.jpg
Svetsat

En sida klar.. upprepa på andra sidan..
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-72025d14dd1c517da32cc8adee9f1694.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-9afa99d38aec583f8c0361e0a0d1ae22.jpg

Klart big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-d3af6b677d17cc98f7ca2284ebe2ea72.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-a6bed80565e516b8cb982d3b2d5a269c.jpg

Ingen aning hur andra gjort förstärkningarna men så gjorde jag iaf smile

Imorgon lämnas allt iväg på blästring och lack smile


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)
#6
321 2

2016-09-26 23:46

ser riktigt grymt ut wink är det inte så att folk förstärker både på diff fästena och även fästena i karossen också?


BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)

jojje81 George

#7
1852 9

2016-09-27 00:16

edinZ skrev:
ser riktigt grymt ut wink är det inte så att folk förstärker både på diff fästena och även fästena i karossen också?

Tack smile

Stämmer bra det du säger.. förra ägaren har redan fixat förstärkningarna i karossen wink

Jag kommer dock förstärka diffens bakre upphängning som är i alu... kommer bild på den efter blästring.
Tror även att Tiltonpumpen till kylningen ska få sin plats där.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-3ee4881b2bce44b722eea3fe46e18c33.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-0472d09f6a92e6e0728e137cd3e2e526.jpg
2st AN8 till vänster som ska på själva diffen

Så det kommer mer sversning inom snar framtid smile


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)
#8
326 3

2016-09-27 11:13

Vilken finess på bygget, mycket kul!

Ett av mina favoritprojekt var ju din 9-5a bland annat, så självklart följer jag detta. Kör hårt! big_smile


Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
Saab 9-5 "Aero" (2003)

jojje81 George

#9
1852 9

2016-09-27 15:07

wBes skrev:
Vilken finess på bygget, mycket kul!

Ett av mina favoritprojekt var ju din 9-5a bland annat, så självklart följer jag detta. Kör hårt! big_smile

Trevligt att du följer igen wBes smile

9-5an är fortfarande en favorit hos mig.. brukas dagligen smile


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)

jojje81 George

#10
1852 9

2016-09-27 15:13

9-5an lastad med bakvagnen i delar.. snabb transport utlovas smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-078f5adac1faa091dac984ab26bdc4ee.jpg


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)
#11
326 3

2016-09-27 15:43

jojje81 skrev:

wBes skrev:
Vilken finess på bygget, mycket kul!

Ett av mina favoritprojekt var ju din 9-5a bland annat, så självklart följer jag detta. Kör hårt! big_smile

Trevligt att du följer igen wBes smile

9-5an är fortfarande en favorit hos mig.. brukas dagligen smile

Jaha vad kul! Vill minnas att du ledsna efter alla motgångar och ställde den åt sidan, fick ju mersmak efter dit projekt och gick å köpte en likadan cool


Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
Saab 9-5 "Aero" (2003)
#12
110 2

2016-09-27 17:21

Vilken grym bil! jag kommer vara först när den säljs!!big_smile


jojje81 George

#13
1852 9

2016-09-27 19:40

wBes skrev:

jojje81 skrev:

wBes skrev:
Vilken finess på bygget, mycket kul!

Ett av mina favoritprojekt var ju din 9-5a bland annat, så självklart följer jag detta. Kör hårt! big_smile

Trevligt att du följer igen wBes smile

9-5an är fortfarande en favorit hos mig.. brukas dagligen smile

Jaha vad kul! Vill minnas att du ledsna efter alla motgångar och ställde den åt sidan, fick ju mersmak efter dit projekt och gick å köpte en likadan cool

Fan va kul att höra att du fick lite inspiration 😃

Niippee skrev:
Vilken grym bil! jag kommer vara först när den säljs!!big_smile

Haha tack! Fast jag tror du är nr 7 i kön om att vilja vara först tongue
Ska den säljas så är föregående ägare nr1 då jag lovat honom det smile


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)

jojje81 George

#14
1852 9

2016-09-28 08:34

Efter jag lämnat från mig bakvagnen så sög det i skruvartarmen.. så jag tog ett ryck i garaget!

Bilder får tala igen... för ni gillar väl bilder?

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-3bc00e8f66b1327861d91cc66965e37a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-7d7ce2f93384e6b790f9aa170bef93d6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-7a97b754665c8400522acbfe9e8a827a.jpg
5 timmar senare

1 tredjedel av tiden gick åt att krypa upp å ner för att hämta verktyg 😂

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-511a3193441613a0d475de445a559728.jpg
Tomt

Jävligt skitigt under bilen! Minns den dan det började spöregna på väg till en träff i Kristianstad 😠 Bilen har aldrig körts i regn sen ombyggnation annars.

Här är bussningskittet från Millway  tillsammans med nya lager och kulleder från Meyle till nya bakvagnen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-6c7253c6a096c624b9d81a99f617304f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-ebbd7d16a063ea513178204a83aa3689.jpg

Kvar är en inköpslista på alla bult plus bromssköldar som ska va nytt från Bmw.

Dessutom ska jag lämna ifrån mig diffklumpen för en översyn samt byte av alla packboxar samt uppspänning med nya shims.


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)
#15
3382 8

2016-09-28 09:41

Kommer bli så sjukt brutalt! Misstänker att det är hyffsat lättskruvat smile inga fastrostade bultar direkt!


Min youtubekanal
https://youtu.be/HurodQwYGqw

jojje81 George

#16
1852 9

2016-09-28 12:29

JKDesign skrev:
Kommer bli så sjukt brutalt! Misstänker att det är hyffsat lättskruvat smile inga fastrostade bultar direkt!

Det är som att skära i smör haha


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)

jojje81 George

#17
1852 9

2016-09-28 21:51

Har bokat kontroll av inspänningstryck på tryckplattan av MickeKr här på garaget.

Kommer veta exakt hur mycket jag ska schimsa för att tryckplattan ska vara som starkast.

Hört att man kan vinna 100nm+ genom att göra så... spännande! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24369/24369-72ae6b88d6fa3ff7655f452d01461d03.jpg
Sachs 765


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)

M_Broberg 900 nörd

#18
3901

2016-09-28 22:23

Fränt!

Men har du pratat med SFRO bes man?

det brukar inte gå att bara byta till bolt on delar och regga som ombyggt fordon.

Senast redigerat av M_Broberg (2016-09-28 22:25)


Bilar utan turbo suger.

jojje81 George

#19
1852 9

2016-09-28 22:40

Är i kontakt med SFRO ja smile

Det ska inte vara några problem förutom effekten.. han tyckte nämligen att tubon var nog för stor.

Han menade på att jag skulle ha en turbo för 100-300hk... jag menade dock på att jag inte kan ha en så pass liten turbo på en så pass "stor" motor.
Vi diskuterade lite och det lät som han köpte mina resonemang.

Det är ändå inte han som bestämmer om den lämpar sig eller inte... det är en annan granskare som gör det.


Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo "Chief" (1996)

M_Broberg 900 nörd

#20
3901

2016-09-29 14:45

Det är bilprovningen du reg besiktigar hos som har sista ordet. men SFRO brukar ha koll på vad som går.


hoppas du blir undantagen från grundregeln.


Bilar utan turbo suger.

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang


Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon