Välkommen till nya Garaget!

Berglund_89
29 september 2016 · 1 475 Inlägg

Alltså vänta lite här nu... varför kan jag inte ladda upp bilder på bilarna på samma sätt som innan? Förr sparade jag ner bilderna från facebook till datorn och la upp dom, men nu står det att det är för låg upplösning?! Tacksam för svar!!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
CarpeDiem German Engineering
29 september 2016 · 9 081 Inlägg

Videoklippet jag har i presentationen är borta, nu är det bara en länk.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
chrizz Administratör
29 september 2016 · 11 782 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Videoklippet jag har i presentationen är borta, nu är det bara en länk.

Ah, se där. Vi har missat att ta hänsyn till bbcode där verkar det som. Låt det vara som det är så hoppar det igång igen imorgon när vi fixat det.

Har hållt igång hjärncellerna mycket idag, är helt slut så nu tänker jag dricka vidare på min välförtjänta öl, och ta en till bit hemmagjord äpplepaj med vaniljsås ;)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Dimma Peugeot is my religion, 205 GTi is my god
29 september 2016 · 26 Inlägg

Det ser likadant ut där. Avhuggna bilder. Inte så vackert.

Peugeot is my religion, 205 GTi is my god
Brådhis * Voff voff *
29 september 2016 · 10 275 Inlägg

I mitt fall handlar det inte om att man inte ser skillnaden mellan ljusgrå och vit, utan snarare att det är för liten skillnad och att det är jobbigt med kritvit skärm. Andra "forum" har tex svagt ljusgrå bakgrund vilket är mycket behagligare.

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (29 september 2016)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
29 september 2016 · 126 Inlägg

Riktigt bra uppdatering på sidan (Y). Ett riktigt plus att den är anpassad till mobiltelefonen nu faktiskt, har suttit mest på den & surfat här & zoomat nåt så kopiöst att komma någonstans så detta var efterlängtat av mig. När jag läste om detta för några veckor sen att det skulle bli anpassat för telefonen trodde jag att det skulle bli en mobilapp ( eller är det jag som inte hittat den än? tongue )? Men funkar bra att googla fram g.org som man gjort tidigare också big_smile
Försöka se & lära sig hur de nya funktionerna fungerar nu.
Nu blir det garanterat mer bilintresserat folk här & snacka med här när de flesta sitter klistrade vid telefonen tongue

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Bierstube
30 september 2016 · 616 Inlägg

Volvo-Tobbe skrev:
Nu blir det garanterat mer bilintresserat folk här & snacka med här när de flesta sitter klistrade vid telefonen tongue

Var inte så säker på det. Den nya versionen kan väl lika gärna få effekten att det gamla gardet (som jag är mest insnöad på), de som spenderar nästan all vaken tid i garaget och (som jag) är ointresserade av moderna, tekniska prylar i form av smartphones mm (för vilka enheter den nya designen anpassats) utan sitter vid datorn när man väl är online här, gör att denna nya version känns alltför fjärran mot vad de uppfattar som enkelt och användarvänligt.

Jag säger inte att satsningen är fel, utan bara att det kan finnas en målgrupp som man distanserar sig från. Som parentes kan jag nämna att jag håller mycket kontakt med den gamla skolans bilbyggare, men då blir det via mejl, telefon, besök mm. Att få dessa, som redan har lågt intresse av att sätta sig i datoranvändande, att bli medlemmar här kan eventuellt bli en svårare uppgift nu. Men jag hoppas förstås Garaget.org ska fortsätta växa och fortsätta vara nummer ett vad gäller samlingsportalen för bilintresserade och bilhobbyn i Sverige och Skandinavien (därför framför jag mina reflektioner och jag välkomnar den öppna debatten om förnyelsen som chrizz tillåter).

skanepiraten
30 september 2016 · 466 Inlägg

Brådhis skrev:
I mitt fall handlar det inte om att man inte ser skillnaden mellan ljusgrå och vit, utan snarare att det är för liten skillnad och att det är jobbigt med kritvit skärm. Andra "forum" har tex svagt ljusgrå bakgrund vilket är mycket behagligare.

//Brådhis

+1

Önskar funktionen att kunna ändra eller välja imellan detta "ljusa" tema och ett mycket mörkare eller flera olika steg smile

Får just nu skruva ner ljusstyrkan på min skärm för att inte bli helt bländad ^^ hmm

Annars trevlig uppfräschning smile

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Muninet
30 september 2016 · 769 Inlägg

Lite ovant vid första anblick men ni har gjort ett kanon jobb! Sidan känns mer clean, inte så plottrig och reagerar snabbt när man surfar runt. :-)

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
Alden_88
30 september 2016 · 84 Inlägg

Brutalt snyggt och klockren sida 5p!!!! ;-)

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
rcy
30 september 2016 · 1 705 Inlägg

chrizz skrev:
Ingenting är omöjligt, så kom med förslag bara. Vi gör sajten så som ni vill ha den smile

Sajten var precis så som jag ville ha den redan innan uppdateringen.

avse
30 september 2016 · 169 Inlägg

Vore fint om det gick att bläddra med piltangenterna mellan bilderna på bilar, som det var innan smile

Utmarks-Loke
30 september 2016 · 5 833 Inlägg

rcy skrev:

chrizz skrev:
Ingenting är omöjligt, så kom med förslag bara. Vi gör sajten så som ni vill ha den smile

Sajten var precis så som jag ville ha den redan innan uppdateringen.

Jag håller med. I mina ögon var det tyvärr en nedgradering men jag antar att man måste göra om sidan till mobilsida om man vill ha några gäster i framtiden.

Utmarks-Loke
30 september 2016 · 5 833 Inlägg

En sak som jag retar mig på är att man måste ha förstoringsglas för att se användarnas visningsbilder nu. Denna lilla bild är ju vad man snabbt känner igen en användare på. Nu måste man hålla muspekaren över ett användarnamn och vänta en sekund för att få se vem det är om man inte sätter sig och läser användarnamnet istället. Detta gör forumet mera anonymt och tar bort en del av den kamratliga stämningen som blir när man känner igen varandra.

chrizz Administratör
30 september 2016 · 11 782 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
En sak som jag retar mig på är att man måste ha förstoringsglas för att se användarnas visningsbilder nu. Denna lilla bild är ju vad man snabbt känner igen en användare på. Nu måste man hålla muspekaren över ett användarnamn och vänta en sekund för att få se vem det är om man inte sätter sig och läser användarnamnet istället. Detta gör forumet mera anonymt och tar bort en del av den kamratliga stämningen som blir när man känner igen varandra.

Det har tagits upp av flera, och som jag också sagt tidigare så ska vi kika på det. Jag jobbar på det just nu faktiskt, så det kommer justeringar för forumet  snart. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
mkv Herr
30 september 2016 · 135 Inlägg

avse skrev:
Vore fint om det gick att bläddra med piltangenterna mellan bilderna på bilar, som det var innan smile

Instämmer. Lite enkla fina features som denna vore najs. smile Jag gillar nya designen, modern och enkelt. Goodie.

#! /bin/death
Volvo V60 D4 "Obscurum" (2014)
chrizz Administratör
30 september 2016 · 11 782 Inlägg

Jag har kommit en bit med forumupplägget så det ska bli tydligare, och att vi även får med bilarna. Men det var knepigare än jag trodde att få till det bra. Jag måste låta ändringarna sjunka in lite innan vi går vidare med de. Men vi är på rätt väg tror jag, och det blir helt klart trevligare om man ser bilarna direkt i inläggen iallafall. Labbar även med större profilbild i samband med inläggen. Bara en sån sak gjorde att det blev tydligare var gränsen gick mellan inläggen så de inte flyter ihop.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
30 september 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:
Jag har kommit en bit med forumupplägget så det ska bli tydligare, och att vi även får med bilarna. Men det var knepigare än jag trodde att få till det bra. Jag måste låta ändringarna sjunka in lite innan vi går vidare med de. Men vi är på rätt väg tror jag, och det blir helt klart trevligare om man ser bilarna direkt i inläggen iallafall. Labbar även med större profilbild i samband med inläggen. Bara en sån sak gjorde att det blev tydligare var gränsen gick mellan inläggen så de inte flyter ihop.

Låter väldigt bra detta !! otroligt trevligt när ni tar åt er av våra åsikter och fixar och gör om så vi medlemmar blir nöjda !!

Ska ni ha tack för big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
JossanB
30 september 2016 · 497 Inlägg

Jag gillar uppfräschningen av sidan! big_smile

Men något jag önskar framöver är en knapp som tar en direkt till första olästa inlägget i en tråd, ex projekttrådar tenderar att bli rätt långa och i nuläget får man scrolla väldigt mycket (speciellt på mobilen). Den här funktionen finns på ett annat ej bilrelaterat forum som jag hänger mycket på så jag hoppas det kan gå att lösa här också, en jäkligt smidig funktion är det iallafall smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
chrizz Administratör
30 september 2016 · 11 782 Inlägg

JossanB skrev:
Jag gillar uppfräschningen av sidan! big_smile

Men något jag önskar framöver är en knapp som tar en direkt till första olästa inlägget i en tråd, ex projekttrådar tenderar att bli rätt långa och i nuläget får man scrolla väldigt mycket (speciellt på mobilen). Den här funktionen finns på ett annat ej bilrelaterat forum som jag hänger mycket på så jag hoppas det kan gå att lösa här också, en jäkligt smidig funktion är det iallafall smile

Det finns redan faktiskt på fler ställen. T.ex. i trådlistan. Finns en knapp "nya inlägg" som tar dig direkt till ditt första olästa inlägg. I listan över forumaktivitet får du upp en meny med en liknande knapp om du trycker på pratbubblan bredvid rubriken. Inget glasklart så sätt men det är nått special vi gjorde bara för mobilen. Det funkar inte på datorn, men då får man upp samma meny om man håller musen över rubriken bara.

I forumlistan på datorn är det bara hålla musen över trådnamnet så finns en knapp till senaste inlägget.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang