Saab, en mentalsjukdom.

Jag vet inte riktigt vad som hände.. Jag köpte min första bil när jag var 17, en Saab 9-5 2.0t Linear. Nu står jag här, fullt med Saabar i hela garaget och jag förstår inte hur de kom hit, den ena snabbare än den andra... Jag antar att jag inte är riktigt frisk som håller på såhär. Men vill du hänga med och se hur det går så är det bara att följa tråden, många roliga idéer utlovas!! Over and out!
  • 100 Följare
  • 183 465 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 april 2021
Joel_Wiklund
22 maj 2019 · 413 Inlägg

vw_audi skrev:
Kan detta vara rätt Schema
https://www1.garaget.org/gallery/images/79/78695/78695-1231831edf0a4194e2c54301c6549524.jpg
https://www.garaget.org/mypage/gallery_ … ge=1852935

Nej men titta!! Tack ska du ha! big_smile
Det ser ju onekligen ut som att det är rätt schema, måste vara någon kabel till själva startmotorn då jag hör massa klick i reläna men inget händer wink
Ska undersöka direkt när jag kommer till garaget! Bra letat där!!!

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Joel_Wiklund
26 maj 2019 · 413 Inlägg

Varning för matigt inlägg men jag behöver få hjälp med detta.

Felsökning fortsätter:

Jag spenderade gårdagen med att slita håret från huvudet, jag börjar få slut på hjärnkapacitet nu..

Bilen fungerade fint när jag körde in, jag började med att felsöka instrumentpanelsbelysningen, drog om lite kablar till radion, drog ur kablar som låg helt lösa mm.. Jag har dragit i många kablar för att avgöra vad som är vad, några har åkt isär då det var dåligt gjort. Nu fungerar den inte, startmotorn gör inte ett knyst när jag vrider om nyckeln. Jag har testat att bygla startmotorn och då lever den, felet är alltså signalen till solenoiden som inte kommer.

Huvudmisstänkt var självklart den eftermonterade larmenheten. Jag har felsökt med elschemat som @VW_audi skickade, vilket verkar stämma. Första tanken är att P3.4 och P3.2 inte längre sitter ihop då de ena är tändningslåset och de andra startmotorn. Dock är de pinnarna aldrig inkopplade, de hänger löst och har inte haft någon funktion....... SUCK!..... Så nästa ide var pinne "P4.10 white/brown ignition" och den sitter i och ger signal när jag vrider runt nyckeln, men jag förstår inte vart den ska gå vidare till något i bilen, om den ska? Just nu går den rakt in i larmet och verkar inte påverka något jag har lagt märke till.

Jag övergick till det mest basic i felsökning, jag kontrollerade att larmet hade ström och jord. Det hade den ju inte. Pinne P3.1 är konstant matning från batteriet, vilket stämde. Pinne P3.3 ska vara jord, den var också plus!? Istället för at vara kopplad till jord, gick den in i elcentralen och kopplades in på U15 eller tändningsström. Så när nyckeln var avstängd kunde den jorda igenom elcentralen, men så fort jag vred runt nyckeln hade larmet konstant plus och tändningsplus... En snabb manöver med en avbitare och kabelsko så satt den på jord istället, och absolut ingen skillnad. JÄTTE SUCK!!

Jag gick vidare och kollade alla säkringar i bilen, alla är hela. Jag tog loss motorstyrenheten och kontrollerade att den hade ström, det hade den. Bra jord dessutom.... Och när jag vrider om nyckeln hör jag soppapumpen gå, det gör den inte om styrenheten är död.

Vad missar jag?!?!?!

Det enda jag inte har hittat är vart startmotorns signal går in i bilen, går den till ECU:n eller går den in i tändningslåset eller dylikt? Jag har somsagt startsignal in i larmet, men uppenbarligen ingen vidare till startmotorn...
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-35f743a8533f8636f4e05de4cd9ef873.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-e72feded40de247e24b4f16d26127a55.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-d8c1b8931f0fee6622731ba4bc386978.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-e614f56c8e92d39fc2eac353a4425647.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-41a9f377f06d40f3a36613a3800a6100.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-deea0f4e12808e6ef8996f55409fb85d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-0692d58286d31f636cceb9fef396af02.jpg


När jag grävde runt i motorrummet så hittade jag denna löst, vad är det?
Ska den lösa slangen sitta i den oljiga anslutningen som är ensam och övergiven på torpedväggen?

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-8e8a48928822bb9626365f58b7760e86.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-897a44c16f382cb49c9ccd8739dbcd5a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-ed2fd1871ad2c5a4a3bc7cf70a8992c8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-c2e1c35caa6f0cdae386277fa97158df.jpg


För att inte helt deppa ihop vart det några bilder på Line.R. Jag gillar den bättre, för där är jag den enda som skruvat på bilen och gjort modifieringar. Så där är allt gjort schysst så det fungerar.. Inte ihopslängt och lappat i all hast.
Ja jag satte på takräcket igen för jag ska köra ett bord senare idag wink


https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-c4ae121cac14eea7ce22b81baebd7de4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-4691582a238818523f2dc3b5d291918f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-eee4e3dc8e79b0c7e6de267706a47852.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-b399b706330c21aaf0fd9142023dec2c.jpg

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
26 maj 2019 · 1 367 Inlägg

Kan du inte bara koppla ur / i hop kablarna till larmet och se om den startar?
Eftersom larmet är eftermonterat så är startspärren troligen kopplad på det viset att kabeln för att starta motorn från tändningsvredet troligen är klippt någonstans och sedan är de två ändarna som då fåtts kopplade till två av defa-larmets anslutningar.

Hittade denna tet på ett annat forum.

"Eftersom du hittat huvudenheten för larmet så behöver du "bara" koppla ihop de två kablarna som kommer från tändningsvredet direkt istället för att låta dom gå genom huvudenheten. Har du larmets kopplings-schema så kan du där se vilka kablar som ska kopplas ihop. Har du det inte så får du följa kablarna och se vilka som går till tändningen."

Finns även lite mer att läsa här
http://forum.saabturboclub.com/showthre … lera-larm-(CG850S)-i-Saab-9000-Cse?highlight=defa+larm

http://forum.saabturboclub.com/showthre … =defa+larm

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Joel_Wiklund
26 maj 2019 · 413 Inlägg

vw_audi skrev:
Kan du inte bara koppla ur / i hop kablarna till larmet och se om den startar?
Eftersom larmet är eftermonterat så är startspärren troligen kopplad på det viset att kabeln för att starta motorn från tändningsvredet troligen är klippt någonstans och sedan är de två ändarna som då fåtts kopplade till två av defa-larmets anslutningar.

Hittade denna tet på ett annat forum.

"Eftersom du hittat huvudenheten för larmet så behöver du "bara" koppla ihop de två kablarna som kommer från tändningsvredet direkt istället för att låta dom gå genom huvudenheten. Har du larmets kopplings-schema så kan du där se vilka kablar som ska kopplas ihop. Har du det inte så får du följa kablarna och se vilka som går till tändningen."

Finns även lite mer att läsa här
http://forum.saabturboclub.com/showthre … lera-larm-(CG850S)-i-Saab-9000-Cse?highlight=defa+larm

http://forum.saabturboclub.com/showthre … =defa+larm

Tack för tipsen!! smile
Mitt största problem nu är att jag inte har någon aning om vart den kabeln är som ska gå ut från larmet till startmotorn, jag kan inte hitta någon?
Men eftersom det ända stället på larmet som ska ta emot signalen och skicka vidare till startmotorn inte är använd så blir jag förvirrad?
Jag får ta och skruva isär kring tändningslåset och följa kablarna smile

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Joel_Wiklund
2 juni 2019 · 413 Inlägg

Maptunmeet och tändningslås:

I torsdags var det Maptunmeet och självklart var jag förbi på ett besök! smile
Dock var jag inte där som utställare vilket kändes lite tråkigt, men men.
Vädret var lite sådär, jackan var på hela dagen wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-96008617df2743dd392d4ba260f753c4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-cbc81bbd775bc789c0ae9d773d4fa679.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-e12b76a6220d194d3ca20a739c8ebbb3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-abefc7f507a3bef63b67485952628f23.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-556491a350ad896ce2b9ab504aa15822.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-1e416367ad6f58f0cad8e74d6de0c589.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-874ce7c18535214a7ce2489ab7b8e594.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-79f511c06ec92a24fafebaa1f714ef1e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-086583cd640b995a544af6df5a5d87d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-59568e8a7689baf08050a44d316232a6.jpg


Sedan har jag fortsatt felsökningen på min "Bobbycar".
Problemet kvarstår, startmotorn får ingen signal.

Jag undersökte alla kablar som jag kan kommit åt och hittade att en kommer från tändningslåset och går till larmet och dessutom har en skarvning ut till ingenting, bara lös ände med synliga kardeler. 
Den kabeln går i samma hölje som alla radio relaterade grejer. När jag mäter på den så får den 12v när tändningen är på, men i start läget så jordar den och spänningen blir 0. Så jag antar att den ska gå till radion och stänga av den vid start så att all ström kan koncentreras på startmotorn. Inte startspärr dvs...

Nu har jag två saker jag ska göra, först ska jag testa att byta batteri i fjärrkontrollen så jag kan låsa och låsa upp med larmet och hoppas på att det av någon anledning tillåter start.
Om inte, kastar jag in handduken och kollar om bilen kan starta och köra med en bygling på startmotorn, för då blir det startknapp.

Kan någon förklara funktionen i tändningslåskontanten eller hitta ett elschema så jag kan mäta att mitt uppför sig rätt?

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-933bee28d91641f4757360a8fb67e70c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-dca3c8ee2ebb274c3fb3704d1ae8aaa6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-171265d8877029d7f31213ea138f6a2d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-ccb4d69e3bd57bf0c02d639c2ebeac55.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-2891574b620be9af6b0053f8db2a9a6e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-a215c33e9cdd9185dc83ca1f0ce5490e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-434aa620e3ee8d7c594ed8ff6cf4987c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-3e942799229bc48cf49fd7762a288304.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-56e41cce582dd8e9ea11a07feed2144d.jpg

Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Joel_Wiklund
7 juni 2019 · 413 Inlägg

En dag med Line.R

Jag var och ombessade honom i veckan, jag bockade av de högt stående halvljusen, lånat Adams blinkers så jag slipper riva toningsfilmen och hade bytt stift för att förhoppningsvis få till avgadvärdena. smile

Nu ska jag in på ombess igen.. lol

Lyckades mygla till avgadvärdena genom att gasa som fan med mätproben i avgasröret men en punkt gick bara inte. CO 2500rpm, max värdet är 0.3 och jag ligger runt 1. Hon skrev 0.5 på pappret då hon gjorde någon ambitiös fullgasrepa men det räckte inte till..

Jag var inne hos Albin igår med en teori att om jag ökar avgasmottrycket över katten så kommer det bli ännu varmare där. Och med varm kisse blir det bra värden.  Så jag byggde denna lösning :

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-75ae5a735a99156b86aa87cf66762890.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-5443c2be2287a9f5dac94403aeb3af2c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-7bcdb572aa9b9e81e30cbf3f1aa8d8f0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-0e04fcd39dc96e9962f5f0e0aaba663b.jpg

Startade bilen och jävlar vad tyst den var lol
Tyvärr gjorde det absolut inte ett skit när vi mätte med deras avgasmätare. Jag testade att koppla bort luftfiltret bara för att vara säker, och det gjorde inte heller någon skillnad alls....
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-61f675c8c923ceed593cbbbcf042f630.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-49e5323a1ce9ef3155b8f88086a54de4.jpg


Så nu blir det att köpa en ny katt, den har hållit i tre fyra år nu. Lite tråkigt faktiskt med tanke på att det är ett välkänt märke, JT. Den är på 100celler men jag lär köpa en 200 istället, to be sure.
Jag vet att Feltema är kända för sin skit, men kan någon rekommendera var jag ska vända mig för att köpa en ny?
Jag vill kunna köpa den i butik så jag kan byta i helgen då körförbud inträder på måndag.


Kommer ett gäng bilder från just biltema då jag hade tråkigt när jag väntade på Albin. Vad tycker ni om US blinkersen?  Visst passar det inte utan toningsfilm wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-7325e6c7cf92159f6629750b3d771b51.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-b35bd0d9c4a6d8ecf858e7f5f2a8e1db.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-658f0b1f259f7ffe0397dd4ba151441e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-f3d80868d4a1491496d32bd59f27726b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-d268f1cb80ff837e17208b198423eb67.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-65700d3531f5b47ce5a07b802229536e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-bc13c5fe0a5021a5808410acadd6caa4.jpg

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Joel_Wiklund
10 juni 2019 · 413 Inlägg

Nu har jag vart på Biltema och köpt en ny kisse, 200 cell i rostfritt. Jag hoppas verkligen att den kommer att lösa mina problem nu och att den håller i framtiden.

Det kändes ju lite bättre iallafall att det inte stod Biltema på kartongen wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-d643a6d34b41400d3f4a5dab2d80f97f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-5415890631ef1db1f143b752eb6de51c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-d1e1a39d4801dbfedfa49a53890fe73a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-3dbeebe5cdc6ce362bbfa5faecd3ba8b.jpg


Jag började kapa bort gamla katten med rörkap och vinkelharry medans avgassystemet sitter kvar i hopp om att kunna punkta upp nya kissen på plats så inget vrider sig och så. Dock når jag inte hela vägen med Harry så nu ska jag införskaffa mig en tigersåg smile

Fortsättning följer

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-4cf06277af97944c6d139cad6cb58414.jpg

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Joel_Wiklund
11 juni 2019 · 413 Inlägg

Tigersåg till undsättning!!

Kapade ner katten, gick mycket bättre med tigersågen än vinkelharry smile
Kollade på katten, den ser hel och bra ut men men..
Spände upp den i skruvstädet för att få den lambdasonden, och gisses vad den satt!!  Eldade tills sonden glödde, då gick det med nöd och näppe. Så den är säkert trasig nu....

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-aaf79ca7fadb8a2944903913691b7034.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-c4c77efb9affdb5fdf93f82c4af1c0e7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-76f842ad673b60a83851eac695f0f2f0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-ec89aed594e9e4ff5979915ce39d7ac8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-4b0d1d2eb1f52d7f887ae32944d3cdc3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-f705d4cc2833dfa5269fa5f385662e0b.jpg

Sedan måttade jag in den nya kissen i hålet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-ddde3f94351edd329dacb5eb5b627076.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-23941fb6d0e97eb08d97b5ef5fa9cfae.jpg

Naturligtvis vart jag tvungen att montera nya katten på snedden så lambdasonden går fritt, men det kanske ingen tänker på.
När allt hängde som det skulle under bilen punktade jag fast allt i rätt position. Då skulle jag bara släppa en avgasklämma och dra bort downpipen men det gick då inte! Helvete vad det satt fast!!!

Efter att jag tappat räkningen på svordomar så kom den ut och jag kunde svetsa allt.  Svetsen mot flexröret bubblade och vart riktigt dålig, medans den andra gick som en dans! Sjuk skillnad på material.

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-06fd1d429803ccbd1a77b25cfd8d4314.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-0662ea1797611e747dbf7521ddad0d5d.jpg


Nu ska jag försöka trycktesta och sedan linda om avgasbandaget och sedan montera! Måtte den komma igenom besiktningen sen!!!!!

Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Joel_Wiklund
13 juni 2019 · 413 Inlägg

Seger!! big_smile

Igår kom Andreas förbi på jobbet och pratade om 9k. Eftersom han är "fadern till bilen" så hade han lite tips och tricks angående startspärr.

Den kontakten med långa gula kablar som gör en fin loop igenom hela bilen, är tydligen själva startspärren! Den måste åkt ur när jag donat där bakom, och jag har trott att den legat lös och ensam lol

Jag sprang in i garaget och smackade dit den och vred på nyckeln! Absolut ingenting hände!!
Efter en millisekund av total fiasko kom jag på att tändningslåset hänger löst under ratten så det var ju inte så konstigt lol fram med skruvmejseln och vrida om!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-5dbfc49e7758125787a4363874256515.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-6f8f1768cf5823059345c9f631122e86.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-c279d0e34a96966d049c22f553f06ac9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-c7a9b7d7a48d5300f93bc4be23cc2b59.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-05d103e2b32db5cd33801ebe79366a6b.jpg


Sedan i all glädje monterade jag tillbaka downpipen på Line.R,  givetvis slog katten i ändå på ett hörn av motorfästet, så min nya tigersåg gjorde en liten insats smile

Nu sitter den på och allt verkar vara tätt big_smile Gandalf in igen, Line.R ut

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-c350d226472a0899b5e8fe8e7ef9c944.jpg


Nu har jag bokat besiktning och håller nog tummarna hela dan

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Olund
13 juni 2019 · 9 Inlägg

Skönt att det löste sig!

Joel_Wiklund
13 juni 2019 · 413 Inlägg

Olund skrev:
Skönt att det löste sig!

Ja så grymt skönt!!
Hade jag inte fått reda på det så hade det blivit en startknapp i bilen, direkt till startmotorn wink

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
ironhead volvoraggare
13 juni 2019 · 4 776 Inlägg

trevliga saabar dock är jag  volvofrälst

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Joel_Wiklund
14 juni 2019 · 413 Inlägg

ironhead skrev:
trevliga saabar dock är jag  volvofrälst

Tack ska du ha! Ja smaken är som baken wink Jag har haft två gamla volvosar och jag saknar bägge två, men av någon outgrundlig anledning brinner jag mest för dem nedlagda gamla flygplans offren.

Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Joel_Wiklund
14 juni 2019 · 413 Inlägg

Nu går det lite för bra för att vara sant!

Line.R gick igenom besiktningen!! big_smile
Behövde inte provocera den på något sätt, så gamla kissen var sopslut!

https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-fa49a6fbc27528690b02241ed0739485.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-e28caef5746b75dc4054efda264fd0b0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-57493fe51af683f043e07edd1be4a380.jpg

Snabb fotografering med passerande trafikant lol

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
ironhead volvoraggare
14 juni 2019 · 4 776 Inlägg

lycka är  ju  blankt  papper smile

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
14 juni 2019 · 4 776 Inlägg

tycker du skulle lacka reflektorn på blinkersen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Joel_Wiklund
14 juni 2019 · 413 Inlägg

ironhead skrev:
tycker du skulle lacka reflektorn på blinkersen

lol Både ja och nej! Dessa blinkers är inte mina, utan min kompis som jag har lånat för besiktning wink

Normalt ser den ut såhär
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-abad07d1a6de1cc398a0ff11b64f13f5.jpg


Dock har jag försökt foliera insidan av en blinkers, men det var svårt att få till bra då det vart en knepig form smile

Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Joel_Wiklund
14 juni 2019 · 413 Inlägg

ironhead skrev:
lycka är  ju  blankt  papper smile

Ja verkligen! Har dock tagit tre besök men men wink

Saab 9-5 "Line.R" (2005)
Audi A6 Allroad "Wiklund" (2004)
ironhead volvoraggare
14 juni 2019 · 4 776 Inlägg

Joel_Wiklund skrev:

ironhead skrev:
lycka är  ju  blankt  papper smile

Ja verkligen! Har dock tagit tre besök men men wink

en  annan ska  byta styrlederna i veckan sen ombesiktning på det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
14 juni 2019 · 4 776 Inlägg

Joel_Wiklund skrev:

ironhead skrev:
tycker du skulle lacka reflektorn på blinkersen

lol Både ja och nej! Dessa blinkers är inte mina, utan min kompis som jag har lånat för besiktning wink

Normalt ser den ut såhär
https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-abad07d1a6de1cc398a0ff11b64f13f5.jpg


Dock har jag försökt foliera insidan av en blinkers, men det var svårt att få till bra då det vart en knepig form smile

snygga blinkers och dom där  discoljusen som sitter där dimljusen satt en gång är bra läckert

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang