BMW E90 -2010 Varningslampa lufttryck

Flushback
5 november 2016 · 4 Inlägg

Tja!

Har fått problem med bilen efter att jag bytte till dubbdäck i förrgår då lampan som varnar för lågt lufttryck/punka har börjat lysa... Jag har fyllt på däcken med 2.7Bar och även tryck på Reset genom att bläddra fram den via instrumentpanelen, men lampan vägrar slockna iaf.
Jag fyllde på däcken igår och dubbelkollade de idag, inget har hänt med däcken, alltså inte någon punka.

Bilmodell: BMW 320D - 2010
Låda: Manuell
Mätarställning: 8700mil

Ej trimmad eller liknande.
Bilen drar ingenting åt sidorna när jag kör utan rullar på rakt fram utan styrning.

Någon som varit med om samma problem? Har googlat runt men inte hittat någon med en bra lösning än tyvärr. Länkar även med en video då jag försöker "nollställa" felkoden efter jag precis fyllt på däcken.

https://youtu.be/3uNcUuNBqi8

Tack på förhand!

AB8 Mr
5 november 2016 · 35 Inlägg

På min (med i-drive) måste jag hålla reset-knappen inne i 4-5 sekunder. Testa det!

Senast redigerat av AB8 (5 november 2016)

Mvh
/B
Tesla Model 3 "Bettan" (2019)
Flushback
5 november 2016 · 4 Inlägg

AB8 skrev:
På min (med i-drive) måste jag hålla knappen inne i 3-4 sekunder. Testa det!

Har prövat det också, även längre än 5sek men den vill inte "aktivera" fören jag släpper knappen iaf, som att man bara klickar på den. sad

Highway_Outlaw
5 november 2016 · 198 Inlägg

Vet inte vilket system din bil har.

Men det finns 2 olika, ett med sensorer och ett utan.

Fanns det sensorer i sommarhjulen?
Fanns det sensorer i vinterhjulen?

Flushback
5 november 2016 · 4 Inlägg

Highway_Outlaw skrev:
Vet inte vilket system din bil har.

Men det finns 2 olika, ett med sensorer och ett utan.

Fanns det sensorer i sommarhjulen?
Fanns det sensorer i vinterhjulen?

Hur kontrollerar jag båda förutsättningarna?

Flushback
6 november 2016 · 4 Inlägg

-----------------------   PROBLEMET LÖST!   -----------------------


Lyckades få fram felkoden genom att navigera till bilsymbolen "Check" för att kolla bilen efter fel.
Varning lufttryck lös då i rött, när den kom upp tryckte jag och höll in knappen och felkoden "CC-ID 63" dök upp.

(Först av allt, se till att ha fyllt på rätt mängd luft i samtliga däck innan du börjar, annars blir det fel!)
Sätt på tändningen (starta inte bilen), navigera tills du hittar Varning lufttrycks ikonen och där det står "Reset" (nu kommer det viktiga!!), tryck EN gång och sen EN GÅNG TILL OCH HÅLL IN knappen tills en liten ruta med en bock i dyker upp. (Detta tog tid att hitta hur man skulle göra...), tryck alltså inte bara in och håll in direkt, utan ett klick först följt av ett till där du då håller in den.
Rutan och bocken dyker då upp, "startar om" systemet och ställer in den rätt. Koden borta!

Hoppas jag hjälper någon i jakten på lösning via detta meddelande!

/Flushback

Nawwe1
16 januari 2022 · 1 Inlägg

Hej
I min bil kan jag inte hitta ”Reset”. Har hittat fel koden men inte reset så att jag kunna trycka på.

Xebers76
16 januari 2022 · 2 264 Inlägg

Det står väldigt tydligt i instruktionsboken på dem där hur man går tillväga

Edit: Det är så rackarns noga att man gör exakt rätt för att det ska funka, varför jag hänvisar till instruktionsboken.

Senast redigerat av Xebers76 (16 januari 2022)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang