Beach Buggy bygge!

Detta är då en Beach buggy med en bottenplatta ifrån en Volkswagen bubbla 1200 (1965), Jag har också fått tag i en 1500 motor med tillhörande växellåda som jag hoppas få igång på, den har stått i en lada i drygt 20 år men gick igång innan den ställdes in där. Planen med bilen är helt enkelt att bygga klart bilen och få den besiktigad, det blir troligen en sfro besiktning för amatörbyggt fordon eftersom att jag ska byta motor och karossen är bytt. (ytterligare information visar sig, jag har kontaktat sfro och väntar på svar). Tankarna för utseendet är att lackera den någon vinröd kanske till och med lite metallic, med lite kopparfärgade detaljer (inte för att det finns massor). Köpa några/lacka kopparfärgade fälgar eller bara navkaplsar till de jag har. Bygga lite enklare typ utav rollcage, försöka få den lite lägre då jag tycker den sitter ganska högt, och möjligen en rad extraljus på "taket".
  • 26 Följare
  • 12 604 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 augusti 2019
anderssoneerika
12 augusti 2019 · 21 Inlägg

aero85 skrev:
Vilken status är den i nu??

status nu är näst intill samma som senaste uppdateringen, vi har flyttat två gånger skaffat ett barn och ett till på väg, och renoverat ett hus. men så snart vi börjar komma på fötter igen ska vi fixa i ordning i garaget som nu ligger bredvid huset! så till vintern kommer jag förhoppningsvis kunna få i alla fall lite tid i garaget! den står där och väntar på mig.

Vgren
13 augusti 2019 · 110 Inlägg

Skönt med garaget bredvid huset. Mitt garage sitter ihop med husen så jag har inga ursäkter att inte gå ut och skruva.
Jag har fått min körklar och besiktad. Nästa besiktning 2099-12-31.

Här är en länk till mitt projekt ifall du skulle vilja ha lite inspiration.

http://www.beachbuggy.se/forum/viewtopi … amp;t=7118

Bara att fråga om du har frågor.

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang