Renault Magane -99 Fjärrdosan fungerar inte, något lurt med C-lås

Germax
4 mars 2017 · 12 086 Inlägg

Fjärrlåset på min gamla Megane -99 har slutat fungera, helt plötsligt. Bilen låser sig självt när man kör iväg och låser upp alla dörrar när man drar i handtaget, det senare har även det slutat fungera i samma veva. Dioden i dosan blinkar för fullt.

Säkringen till fjärrstyrningen är hel, brytaren till förardörren fungerar.

Vad kan det vara?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 mars 2017 · 17 388 Inlägg

Ta det lite lungt i felsökningen är det enda rådet jag kan ge. Startspärren är en tickande bomb i dessa elfelens moderskepp.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 mars 2017 · 4 917 Inlägg

Det tolkar jag som fel mellan hantaget och låset..
Riva inredningen på dörren och kolla funktionen blir det nog till att göra. .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 mars 2017 · 17 388 Inlägg

Dum grej kanske men har du bytt batteri i Fjärrnyckeln?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Germax
19 mars 2017 · 12 086 Inlägg

För uppföljnings skull vill jag bara meddela att automatisk upplåsningen av dörrar nu 2v senare helt plötsligt fungerar igen big_smile Fjärren fungerar dock inte men det skiter jag i!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 mars 2017 · 17 388 Inlägg

Germax skrev:
För uppföljnings skull vill jag bara meddela att automatisk upplåsningen av dörrar nu 2v senare helt plötsligt fungerar igen big_smile Fjärren fungerar dock inte men det skiter jag i!

Då rör du inget mer. Ok?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
verktygsfynd Avstängd
21 mars 2017 · 3 Inlägg

Har själv haft Renault Megane -05 dock. Alla dessa El-fel. De tar aldrig slut. Fönsterhissar, nycklar, baklucka, AC, för att inte tala om byte av halvljuset genom hjulhuset.

Germax
30 mars 2017 · 12 086 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Germax skrev:
För uppföljnings skull vill jag bara meddela att automatisk upplåsningen av dörrar nu 2v senare helt plötsligt fungerar igen big_smile Fjärren fungerar dock inte men det skiter jag i!

Då rör du inget mer. Ok?

Haha, jag rörde mer wink

Jag bytte batteri i både nyckeln jag använde och i en andra nyckel som inte fungerat sedan tidigare.
Den första nyckeln fungerar fortf inte, men då ville den andra va med som troligen bara hade just ett dåligt batteri innan. Så den första nyckeln är antagligen paj eller nått..

Allt är i sin ordning igen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang