Smått trimmad 740 turbo vilken koppling?

Skukks
19 mars 2017 · 2 Inlägg

Hej på er, jag köpte mig en 740 b230ft för ett tag sen och den börjar slira på 3:an, 4:an och 5:an nu så då borde de ju vara kopplings byte på g eller hur?
vad är det man köper vid "kopplings byte"? det är väll lamell och något mer?

då den är lite trimmad med 0.9 laddtryck, större spridare, 3 tum avgas från turbo och enligt förra ägaren "något chip" räcker standard grejorna?

tack på förhand smile

Christian S
20 mars 2017 · 4 815 Inlägg

Skukks skrev:
vad är det man köper vid "kopplings byte"? det är väll lamell och något mer?

lamell, tryckplatta, urtrampningslager och sen sitter det väll ett stödlager i svänghjulet för ingående axeln på lådan?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
aF
20 mars 2017 · 357 Inlägg

Det du vill ha är en förstärkt tryckplatta med organisk lamell och ett nytt urtrampningslager. Original koppling slirar lätt och uppgradera nu är inte fel ifall du vill öka effekten i framtiden.

Lommen
20 mars 2017 · 273 Inlägg

6 puckar är nog en perfekt uppgradering då 4 puckarna är ganska stenhårda, hade 4 puckar en tid på en Volvo, den var fan nästan omöjlig att köra tyckte jag, ryckte ur skiten och satte 6 istället, wow vilken skillnad.. eller så köper du R koppling...

Skukks
20 mars 2017 · 2 Inlägg

Tack för bra svar då ska jag se vad det blir för något som ska inhandlas
som aF skrev effekten kommer troligen att höjas lite åtminstone så förstärkt tryckplatta och organisk lamell ska jag titta på

har ni några förslag på grejor som är bra och som många kör med alltså märke och kanske en bra återförsäljare i Stockholm/Uppsala området?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang