Eftersom bilen i princip är klar kommer här ett längre inlägg med bilder på slutklämmen.
Vilken skillnad på passform med originalgrenrör!
Oljan tog jag fram på blocket för att slippa extra värme ifrån grenröret!
Bygge av DP.
Lite nytt från volvo..
Seriös kabeldragning ägaren innan hade styrt upp, tyckte väl det var lustigt fläkten inte gick
Slutfitment på avgassystemet.
En sats från JT-tuning, passade inte redigt när man bytt ut turbon.
Racekatt från KL-racing.
Ny kondensor, klart man måste ha AC till sommaren!
Som ni ser på bilden står motorn helt åt helvete.. Alldeles för rakt, någon slang till insuget får man aldrig dit. Visade sig att han jag köpte motorn av hade satt dit motorfäste från en 940 GL. Var bara att beställa nya motorfäste för turbo och lyfta motorn lite och byta.
På köpet fick jag sämre passform på hela avgassystemet men det funkar och låter det va för stunden.
Får bli ett senare projekt att rätta till det.
Börjar bli ordning på spisen nu.
Bytte från 740 kärlet till 940 kärl, ser lite stilrenare ut!
Efter första starten tyckte jag den vevhusade lite väl mycket, började kolla kompen om något hade hänt med kolvringarna vid montering osv men icke. Det såg bra och jämnt ut på alla. runt 11.7-12 på alla.
Själv oljefällan hade jag gjort i ordning men tydligen inte slangen...
Slet bort skiten och satte i en colaburk med en slang utan massa bör och då var det skillnad..
Blev lite tight mellan elfläkt och remhjul, gick att slipa ner axeln på elfläkten så gick det bra sen med.
Nu när bilen går att köra passade jag på att köra in den till lackeraren så han fick lacka om bakdelen som hade fått dåligt med klarlack på sig.
Rostskydd/ body på skärmarna så rosten inte hälsar på snart igen.
Nya glas gjorde sitt med!
Självklart hade man beställt fel täckpanel, verkar vara till äldre 740 jag fick.
Bara beställa nytt och se glad ut.
Fälgar hemkomna!
Ny täckpanel hemma, fick även med lite smådetaljer som monteringsskruven för batteriet, locket för spolarvätska osv.
Vilket styra att försöka justera in alla delar när inget har suttit på bilen sedan innan.
Endast två dörrar som är kvar från bilens ursprung, resterande som skärmar, huv, front, bakspoiler, bagagelucka, torped, dörrar mm är bytt..
Påbörjade dörrsidor som nu ligger på is för att jag skulle få klart bilen till Elmia så vi kunde ta en premiärtur dit.
Addon fram monterat.
Addon bak under montage.
Några lager boddy på trösklarna innan addon åker upp där med!
Nu åkte oljafällan bort och en adapter på blocket som monterades till en oljectachtank men luftfilter så man slipper sörjan.
Nya svarta handtag till dörrarna.
Tvätt och mot bessen!