Vad tror ni om ecu optimering+box?

Chipsus
19 maj 2017 · 13 Inlägg

Hej!

Jag undrar nu vad ni tror om en ecu optimering plus racechipone box? 320d handlar det om.

Fekzen
19 maj 2017 · 181 Inlägg

Om optimeringen görs rätt och bra så behöver du ingen box. Det boxen gör är att den förvränger signaler så som tex railtryckvärdet till styrenheten så att styrenheten skjuter på mer bränsle.
Allt sånt görs i optimeringen inkl högre laddtryck osv också.

Vad för årsmodell är det?

Mvh//
Andreas, Fekzen.se

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Chipsus
19 maj 2017 · 13 Inlägg

Fekzen skrev:
Om optimeringen görs rätt och bra så behöver du ingen box. Det boxen gör är att den förvränger signaler så som tex railtryckvärdet till styrenheten så att styrenheten skjuter på mer bränsle.
Allt sånt görs i optimeringen inkl högre laddtryck osv också.

Vad för årsmodell är det?

Mvh//
Andreas, Fekzen.se

F31 2013 n47d20c motorn. Vad erbjuder ni för optimering? Den har just nu quantums 220/440 optimering och den uppför sig bra samt har bättre tryck .

Janneutanb
19 maj 2017 · 7 267 Inlägg

Har du redan en optimering är nästa steg partikelfiltret.
Därefter kan man ibland komma lite högre med en ny intercooler och resterande avgassystem.
Sen är det i princip turbobyte och/eller vatten/metanolinsprut

Fekzen
21 maj 2017 · 181 Inlägg

Chipsus, Jag ska respektera forumets sponsorer/regler och inte sälja öppet i forumet. Och har just nu bara standardoptimering till dessa då jag inte hunnit utveckla vassa specialmjukvaror till dessa ännu.
Tycker de siffror du skriver låter rimliga. Och jag skulle passa mig för att även köra effektbox på ett så nytt styrsystem, är som upplagt för strul wink
Kan dra ett PM framöver när jag har något vassare färdigt.

Mvh
Andreas, Fekzen.se

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 maj 2017 · 13 673 Inlägg

Redan på en ooptimerad motor så lever motorn farligt med en box...
håller med ovanstånde  bort med Partikelfiltret och ett mer andningsfritt avgasysstem så kommer du uppleva den ännu piggare. 
till bmw finns det rätt trevliga grejer när man åker diesel.

men räcker inte det så är det nog lättare att lätta på lädret lite och byta bil och välja en med 6:a 3litersen är ju inte fel original säkert supertrevlig med optimering och partikefilter delete  och ett öppnare avgassystem..  smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang