Nyheter på Garaget

chrizz Administratör
16 juni 2017 · 11 780 Inlägg

Dags för en uppdatering igen!

* Ett nytt underliggande menysystem har öppnat upp möjligheter så att vi t.ex. kunnat göra om mobilnavigeringen helt och hållet. Testa gärna! Desktop-navigeringen är oförändrad just nu, men vi kommer att kika på vad vi kan förbättra även där.
* "Spana in de här bilarna också" finns nu på varje bil för att man enkelt ska kunna surfa vidare och upptäcka nytt. Rekommendationerna man får här baseras på maskinlärning, vilket i praktiken mer eller mindre innebär avancerade "häxkonster" wink Vi kikar på hur det här fungerar framöver och jobbar vidare med att bättra på rekommendationerna som ges.
* Mörkt tema som alternativ! Det mörka temat passar utmärkt i t.ex telefonen kvällstid! Man kan växla fram och tillbaka enkelt via menyn i mobilen eller längst ned på sidan (desktop). Valet kan också göras i kontoinställningarna.
* Swipa för att byta till nästa bild i mobil och tablet (möjlighet utöver att klicka på sidorna av bilden som tidigare). I desktop kan man sen tidigare även byta bild med piltangenterna.
* Diverse visuella förändringar.
* Buggfixar
* ... annat jag säkert glömt just nu smile

Upplever du att något inte fungerar som det ska så dra gärna iväg ett mail till support@garaget.org

Allt gött! Trevlig helg! smile

TL;DR. Ny meny i mobilen, surfa vidare-rekommendationer för bilar, byt bild med swipe (mobil/tablet), mörkt tema, buggfixar mm.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Deko
16 juni 2017 · 198 Inlägg

Trevligt för både kropp o själ!

Dock vill jag påpeka något, dom flesta är högerhänta och telefoner idag är för jädra stora, att han en meny på vänster sida strider mot alla fysiska o ergonomiska lagar.
Tycker detta borde anpassas, bara för att alla andra gör på ett sätt betyder inte att det är det bästa.

Speciellt påtaglig problem när man slösurfar med en hand smile

chrizz Administratör
16 juni 2017 · 11 780 Inlägg

Deko skrev:
Trevligt för både kropp o själ!

Dock vill jag påpeka något, dom flesta är högerhänta och telefoner idag är för jädra stora, att han en meny på vänster sida strider mot alla fysiska o ergonomiska lagar.
Tycker detta borde anpassas, bara för att alla andra gör på ett sätt betyder inte att det är det bästa.

Speciellt påtaglig problem när man slösurfar med en hand smile

Jag har funderat väldigt mycket på det där faktiskt, och kommit fram till, åtminstone utifrån hur jag själv använder telefonen, att vänster sida är bäst, med knappen som öppnar menyn på höger sida.

Men jag ska kika på alternativet att göra det valbart från vilken sidan man vill att menyn ska komma, så får man helt enkelt bestämma själv om man inte gillar det förvalda.

Kikar på det... tack för synpunkten!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Deko
16 juni 2017 · 198 Inlägg

chrizz skrev:

Deko skrev:
Trevligt för både kropp o själ!

Dock vill jag påpeka något, dom flesta är högerhänta och telefoner idag är för jädra stora, att han en meny på vänster sida strider mot alla fysiska o ergonomiska lagar.
Tycker detta borde anpassas, bara för att alla andra gör på ett sätt betyder inte att det är det bästa.

Speciellt påtaglig problem när man slösurfar med en hand smile

Jag har funderat väldigt mycket på det där faktiskt, och kommit fram till, åtminstone utifrån hur jag själv använder telefonen, att vänster sida är bäst, med knappen som öppnar menyn på höger sida.

Men jag ska kika på alternativet att göra det valbart från vilken sidan man vill att menyn ska komma, så får man helt enkelt bestämma själv om man inte gillar det förvalda.

Kikar på det... tack för synpunkten!

Det är väldigt individuellt. Antar många har vant sig  men vet samtidigt flera som är singel- o högerhänta som påpekar det. Därför tror jag en inställning skulle kunna va bra alternativ, även om så är "simpla" saker inte verkar avancerade så är jag medveten om att det kan bli mycket problem o huvudvärk. (Från utvecklare till utvecklare smile )
Skicka PM om du behöver hjälp eller avlastning på den punkten, hjälper gärna till vid behov.

alexanderbilar
18 juni 2017 · 62 Inlägg

betygsystemet verkar vara nytt o väldigt konstigt. alla bilar har ju fått högt betyg, bilar med riktigt lågbetyg innan ligger nu på ca 4

chrizz Administratör
18 juni 2017 · 11 780 Inlägg

alexanderbilar skrev:
betygsystemet verkar vara nytt o väldigt konstigt. alla bilar har ju fått högt betyg, bilar med riktigt lågbetyg innan ligger nu på ca 4

Nejdå, det är samma beräkningsmetod som tidigare. Skillnaden är att vi visar betyget direkt bara, och vid några enstaka röster så blir det väldigt lika. Du kan läsa om hur bayesian-metoden funkar i supportforumet, finns en tråd där nånstans (klistrad tror jag).

Edit: fast nu när jag tänker efter så kan detta ha en effekt på rankningen jag inte tänkt på tidigare. Jag ska kika på det imorgon.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
alexanderbilar
19 juni 2017 · 62 Inlägg

chrizz skrev:

alexanderbilar skrev:
betygsystemet verkar vara nytt o väldigt konstigt. alla bilar har ju fått högt betyg, bilar med riktigt lågbetyg innan ligger nu på ca 4

Nejdå, det är samma beräkningsmetod som tidigare. Skillnaden är att vi visar betyget direkt bara, och vid några enstaka röster så blir det väldigt lika. Du kan läsa om hur bayesian-metoden funkar i supportforumet, finns en tråd där nånstans (klistrad tror jag).

Edit: fast nu när jag tänker efter så kan detta ha en effekt på rankningen jag inte tänkt på tidigare. Jag ska kika på det imorgon.

ex mina bilar har ökat DRAMATISKT i betyg, lägsta hade 3,5 o ligger på 4, och 2 st strax under 4a i betyg ligger runt 4,25, ingen liten skillnad. "topp bilen" har gått från ca 4,33 till 4,52, och samma sak är de me alla andra bilar typ, ser ju lite märkligt ut om man säger så. Självklart har jag inte fått flera röster eller liknande.

Senast redigerat av alexanderbilar (19 juni 2017)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 juni 2017 · 14 007 Inlägg

När man klickar på en tråd i Forumet som är oläst och i fet stil så borde den feta stilen försvinna på den tråd man läst. Även vid klockan där det kommer upp en röd siffra på de trådar man prenumererar på så borde bara den tråden man läst bli i icke fet stil och inte alla bara för att man klickar på en tråd.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
chrizz Administratör
21 juni 2017 · 11 780 Inlägg

alexanderbilar skrev:

chrizz skrev:

alexanderbilar skrev:
betygsystemet verkar vara nytt o väldigt konstigt. alla bilar har ju fått högt betyg, bilar med riktigt lågbetyg innan ligger nu på ca 4

Nejdå, det är samma beräkningsmetod som tidigare. Skillnaden är att vi visar betyget direkt bara, och vid några enstaka röster så blir det väldigt lika. Du kan läsa om hur bayesian-metoden funkar i supportforumet, finns en tråd där nånstans (klistrad tror jag).

Edit: fast nu när jag tänker efter så kan detta ha en effekt på rankningen jag inte tänkt på tidigare. Jag ska kika på det imorgon.

ex mina bilar har ökat DRAMATISKT i betyg, lägsta hade 3,5 o ligger på 4, och 2 st strax under 4a i betyg ligger runt 4,25, ingen liten skillnad. "topp bilen" har gått från ca 4,33 till 4,52, och samma sak är de me alla andra bilar typ, ser ju lite märkligt ut om man säger så. Självklart har jag inte fått flera röster eller liknande.

Jag har justerat tillbaka bayesian-värdet till som det var tidigare. Skillnaden nu är dock att vi visar betyget direkt, även efter första rösten. Men det viktade betyget börjar lägre, vilket bör ge ungefär samma rankning som tidigare.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
21 juni 2017 · 11 780 Inlägg

Vettemannen skrev:
När man klickar på en tråd i Forumet som är oläst och i fet stil så borde den feta stilen försvinna på den tråd man läst. Även vid klockan där det kommer upp en röd siffra på de trådar man prenumererar på så borde bara den tråden man läst bli i icke fet stil och inte alla bara för att man klickar på en tråd.

/Benny

Ja, så skulle jag också vilja ha, men det är ett lite större projekt att ordna. Vi får kika på det så småningom.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang