Hjälp med att trimma en volvo 340

T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Har någon några bra tips på att få lite mera att köra med i en volvo 340 ?
Vill helst inte lägga ut så många slantar, men samtidigt behöver jag inte så värst mycket mera att köra med, hade tänkt använda den som isbil. Och jag vill inte ligga sist på banan smile

262turbo
8 januari 2007 · 1 004 Inlägg

lägg i en 21:a turbo smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Tror du verkligen den passar så bra i de lilla motorrummet ? tongue

262turbo
8 januari 2007 · 1 004 Inlägg

ge på med slägga så passar det nog... nä men helt ärligt så stror jag nog att det skulle gå..... va ju någon norrman i bilsport får många årsedan som åkte med det smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Jasså, skulle vara läckert. Men nu är jag inte riktigt ute efter att köra den lagligt, så jag vill inte lägga ut för mycket pengar då jag bara ska köra den på isbanan tongue

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
8 januari 2007 · 285 Inlägg

Det är bara att köpa störe förgasare, andra kammar, öppnare avgassystem (antar att du inte har kattalysator, annars så kan du ta bort den), öppet luft filter.

Drivs kylfläkten av motorn eller har den separat elmotor, annars så kan du bygga om så att den går på elmotor, känar du många hästar på.

ventohuan Fartdåre!
8 januari 2007 · 592 Inlägg

340in är framhjulsdriven med Renault motor. 360 har bakhjulsdrift o en volvo motor, om inte ja är helt ute o vinglar så e de en B21a i dom.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
262turbo
8 januari 2007 · 1 004 Inlägg

smacka i ett turbogrenrör och en snäcka och kallstarts ventil i insuget smile gasa tills det rasar

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Kylfläkten drivs med en egen elmotor, tack för tipset nu måste jag bara veta vilka förgasare osv, jag ska köpa smile

262turbo
8 januari 2007 · 1 004 Inlägg

ventohuan skrev:
340in är framhjulsdriven med Renault motor. 360 har bakhjulsdrift o en volvo motor, om inte ja är helt ute o vinglar så e de en B21a i dom.

så det är inte bakhjulsdrift och b19 i 340... eller?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Jag har en 340 från 86 och den är bakhjulsdriven, med en volvo b14 i.

ventohuan Fartdåre!
8 januari 2007 · 592 Inlägg

262turbo skrev:

ventohuan skrev:
340in är framhjulsdriven med Renault motor. 360 har bakhjulsdrift o en volvo motor, om inte ja är helt ute o vinglar så e de en B21a i dom.

så det är inte bakhjulsdrift och b19 i 340... eller?

Kanske i dom tidigare modellerna men i 88orna e de Renault i 340 o Volvo i 360.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Den är bakhjulsdriven och jag har svetsat diffen på den, har också hört att de ska vara en b19 i den, men på alla klistermärken i motorrummet står det b14 s, eller något liknande tongue

262turbo
8 januari 2007 · 1 004 Inlägg

T0mmE skrev:
Den är bakhjulsdriven och jag har svetsat diffen på den, har också hört att de ska vara en b19 i den, men på alla klistermärken i motorrummet står det b14 s, eller något liknande tongue

är nog en b19 har inte hört talas om någon 1,4 liters rödblockare smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
ventohuan Fartdåre!
8 januari 2007 · 592 Inlägg

T0mmE skrev:
Den är bakhjulsdriven och jag har svetsat diffen på den, har också hört att de ska vara en b19 i den, men på alla klistermärken i motorrummet står det b14 s, eller något liknande tongue

Vad har du för årsmodell?? Måste nog kolla upp detta tror ja.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Låter ganska bra det, för då skulle en b23 passa mycket bättre tongue bara göra om drivningen på något vänster tongue

T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Det är en 1986 340 smile ingen remdriven sak smile

262turbo
8 januari 2007 · 1 004 Inlägg

T0mmE skrev:
Låter ganska bra det, för då skulle en b23 passa mycket bättre tongue bara göra om drivningen på något vänster tongue

drivningen passar nog rakt på kan jag tänkas mej smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
T0mmE
8 januari 2007 · 14 Inlägg

Okej, tänkte för att växellådan sitter juh typ ihop med bakaxeln på något vänster tongue har inte tittat så noga smile

262turbo
8 januari 2007 · 1 004 Inlägg

T0mmE skrev:
Okej, tänkte för att växellådan sitter juh typ ihop med bakaxeln på något vänster tongue har inte tittat så noga smile

ja fan det har du ju rätt i smile..

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang