Akvarium en del frågor

KolGruvan
12 oktober 2017 · 1 450 Inlägg

Tar upp min gamla tråd då ja fått ytterligare problem. Efter att jag kört mitt nya akvarium på 240L ca 3 veckor så har vattnet blivit väldigt grumligt. Inte så extremt men man ser ju knappt bakgrunden. Det ser ut som det är små små bitar av smuts men det försvinner inte av pumpen och filtret.
Jag gjorde ett del vatten byte men det gjorde inte saken bättre. Jag googlade lite och då stod det att det kunde bero på nån typ av infusion eller vad det hette och att man INTE skulle göra vatten byte... skulle googlat innan jag bytta vatten.. gjorde även rent filtret vilket man heller inte skulle göra.
Iallafall , nån med erfarenhet vad man ska göra?
Står på Internet att man kan mörklägga akvariumet i några dagar och sen står det att man kan köpa nån uv lampa. Men hur installerar man en sådan? Nån som har egna erfarenheter av detta? En uv lampa är svindyr men man får ju göra det som är bäst för fiskarna.



https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183175/183175-2c9dfdf0a200d52fce85a0f742153419.jpg

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
KolGruvan
19 oktober 2017 · 1 450 Inlägg

Jag uppdaterar lite.  Jag mörklade akvariumet i 3 dagar sedan va vattnet väldigt fint. Helt perfekt men det varade bara i två dagar, nu är det grumligt igen. Ja får helt enkelt göra en omstart av akvariumet och byta allt vatten osv. Känns som jag ger upp detta med akvarium snart..

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang