Ledramp på Wish!

Danzer
26 juli 2017 · 69 Inlägg

Tjenare alla! Ledsen om detta kommit upp tidigare!
Har beställt 2 olika ramper till min passat2012
Ramperna är 22/32" stora en för tak och en för under regplåten! 200/300watt
Är de någon här som har liknande setup på sin bil? Så man vet lite vad man kan förvänta sig av ljus! Man är ändå medveten att de är Kina ramper så förhoppningarna är väl inte extrema men ändå att "500w" ska lysa hyfsat! 
Om man ska hitta en liknande så heter den auxbeam x-series med DRL!
De är någon speciellt öga mitt i reflektorn som ska skjuta ljuset långt fram! Så man e nyfiken!

Så hör gärna av er om ni har lite tips eller råd om Kina ramper!

Mvh mattias

Renault Megane "Familjefabriken" (2002)
Presidento Of World
26 juli 2017 · 3 306 Inlägg

Det du kan förvänta dig är att det inte är några 300w alls snarare 100 hehe men lyser starkt nära bilen iaf

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
simlar
26 juli 2017 · 5 516 Inlägg

Jag antar det är "Philips" eller "Osram"-ramper du beställd med 4d eller 5d lins.

Har haft några såna i olika längder och alla har varit på ganska precis 100W vid 12V när man mätt den faktiska förbrukningen.
Sitter egentligen bara 1W dioder och alla har samma effektslutsteg som inte ger ut mer än 100W.

Lyser ganska ok med tanke på vad dom kostar, lyser upp reflexen i vägskyltar typ 300m och användbart ljus ca 150m. Däremot lyser dom extremt brett så nära bilen har man riktigt bra ljus.

Livslängden på dom relativt dåliga, dioderna går sönder en efter en och glaset blir blästrat väldigt fort om man monterar rampen i fronten. Ett till "problem" är ju att dom tinar inte av snön på vintern så man måste skrapa av dom lite då och då för att det ska lysa.

Jag anser att dom duger till att använda som ljustuta och rekommenderar att man istället lägger pengarna på xenonkonverterade extraljus med snabbstartande ballaster då det lyser mycket bättre.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
it_mutt Avstängd
26 juli 2017 · 10 388 Inlägg

Danzer skrev:
Tjenare alla! Ledsen om detta kommit upp tidigare!
Har beställt 2 olika ramper till min passat2012
Ramperna är 22/32" stora en för tak och en för under regplåten! 200/300watt
Är de någon här som har liknande setup på sin bil? Så man vet lite vad man kan förvänta sig av ljus! Man är ändå medveten att de är Kina ramper så förhoppningarna är väl inte extrema men ändå att "500w" ska lysa hyfsat! 
Om man ska hitta en liknande så heter den auxbeam x-series med DRL!
De är någon speciellt öga mitt i reflektorn som ska skjuta ljuset långt fram! Så man e nyfiken!

Så hör gärna av er om ni har lite tips eller råd om Kina ramper!

Mvh mattias

Är du säker på effekterna?

Enligt Auxbeam själva är deras X-serie;

22" = 120w
32" = 180w

Ska du upp i 300w är det deras 52" tydligen;

https://www.auxbeam.com/x-series

Det är ju, som det ser ut de små lysdioderna á 3W. Ger inte så supermycket längd på ljuset. "Native" är ju kombon 30/60 graders spridning på ljuset. Enligt mig är 30 åt fanders för mycket för att ha under nummerskylten. Där anser jag att helst inte över 10 grader är det som gäller. Över 12 är helt hopplöst.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Danzer
26 juli 2017 · 69 Inlägg

simlar skrev:
Jag antar det är "Philips" eller "Osram"-ramper du beställd med 4d eller 5d lins.

Har haft några såna i olika längder och alla har varit på ganska precis 100W vid 12V när man mätt den faktiska förbrukningen.
Sitter egentligen bara 1W dioder och alla har samma effektslutsteg som inte ger ut mer än 100W.

Lyser ganska ok med tanke på vad dom kostar, lyser upp reflexen i vägskyltar typ 300m och användbart ljus ca 150m. Däremot lyser dom extremt brett så nära bilen har man riktigt bra ljus.

Livslängden på dom relativt dåliga, dioderna går sönder en efter en och glaset blir blästrat väldigt fort om man monterar rampen i fronten. Ett till "problem" är ju att dom tinar inte av snön på vintern så man måste skrapa av dom lite då och då för att det ska lysa.

Jag anser att dom duger till att använda som ljustuta och rekommenderar att man istället lägger pengarna på xenonkonverterade extraljus med snabbstartande ballaster då det lyser mycket bättre.

Enligt kineserna så är detta 7D linser tongue

Renault Megane "Familjefabriken" (2002)
Danzer
26 juli 2017 · 69 Inlägg

it_mutt skrev:

Danzer skrev:
Tjenare alla! Ledsen om detta kommit upp tidigare!
Har beställt 2 olika ramper till min passat2012
Ramperna är 22/32" stora en för tak och en för under regplåten! 200/300watt
Är de någon här som har liknande setup på sin bil? Så man vet lite vad man kan förvänta sig av ljus! Man är ändå medveten att de är Kina ramper så förhoppningarna är väl inte extrema men ändå att "500w" ska lysa hyfsat! 
Om man ska hitta en liknande så heter den auxbeam x-series med DRL!
De är någon speciellt öga mitt i reflektorn som ska skjuta ljuset långt fram! Så man e nyfiken!

Så hör gärna av er om ni har lite tips eller råd om Kina ramper!

Mvh mattias

Är du säker på effekterna?

Enligt Auxbeam själva är deras X-serie;

22" = 120w
32" = 180w

Ska du upp i 300w är det deras 52" tydligen;

https://www.auxbeam.com/x-series

Det är ju, som det ser ut de små lysdioderna á 3W. Ger inte så supermycket längd på ljuset. "Native" är ju kombon 30/60 graders spridning på ljuset. Enligt mig är 30 åt fanders för mycket för att ha under nummerskylten. Där anser jag att helst inte över 10 grader är det som gäller. Över 12 är helt hopplöst.

Tänkte mest utseendet och reflektorn! Enligt Kina så är de 5w dioder men de tror jag inte fullt ut på!

Renault Megane "Familjefabriken" (2002)
Danzer
26 juli 2017 · 69 Inlägg

Tack för dessa svar! Vet ju om att de är Kina som tillverkar detta så man tar allt med en nypa salt men för 1800kr så kändes de kul åh pröva!

Mvh

Renault Megane "Familjefabriken" (2002)
CC72
26 juli 2017 · 1 661 Inlägg

För dom pengarna hade du kunnat få en bra märkesramp som lyser bättre än dom där tillsammans wink

it_mutt Avstängd
26 juli 2017 · 10 388 Inlägg

Danzer skrev:

it_mutt skrev:

Danzer skrev:
Tjenare alla! Ledsen om detta kommit upp tidigare!
Har beställt 2 olika ramper till min passat2012
Ramperna är 22/32" stora en för tak och en för under regplåten! 200/300watt
Är de någon här som har liknande setup på sin bil? Så man vet lite vad man kan förvänta sig av ljus! Man är ändå medveten att de är Kina ramper så förhoppningarna är väl inte extrema men ändå att "500w" ska lysa hyfsat! 
Om man ska hitta en liknande så heter den auxbeam x-series med DRL!
De är någon speciellt öga mitt i reflektorn som ska skjuta ljuset långt fram! Så man e nyfiken!

Så hör gärna av er om ni har lite tips eller råd om Kina ramper!

Mvh mattias

Är du säker på effekterna?

Enligt Auxbeam själva är deras X-serie;

22" = 120w
32" = 180w

Ska du upp i 300w är det deras 52" tydligen;

https://www.auxbeam.com/x-series

Det är ju, som det ser ut de små lysdioderna á 3W. Ger inte så supermycket längd på ljuset. "Native" är ju kombon 30/60 graders spridning på ljuset. Enligt mig är 30 åt fanders för mycket för att ha under nummerskylten. Där anser jag att helst inte över 10 grader är det som gäller. Över 12 är helt hopplöst.

Tänkte mest utseendet och reflektorn! Enligt Kina så är de 5w dioder men de tror jag inte fullt ut på!

Enligt hemsidan är det iaf 3w-dioder.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Danzer
27 juli 2017 · 69 Inlägg

it_mutt skrev:

Danzer skrev:

it_mutt skrev:

Är du säker på effekterna?

Enligt Auxbeam själva är deras X-serie;

22" = 120w
32" = 180w

Ska du upp i 300w är det deras 52" tydligen;

https://www.auxbeam.com/x-series

Det är ju, som det ser ut de små lysdioderna á 3W. Ger inte så supermycket längd på ljuset. "Native" är ju kombon 30/60 graders spridning på ljuset. Enligt mig är 30 åt fanders för mycket för att ha under nummerskylten. Där anser jag att helst inte över 10 grader är det som gäller. Över 12 är helt hopplöst.

Tänkte mest utseendet och reflektorn! Enligt Kina så är de 5w dioder men de tror jag inte fullt ut på!

Enligt hemsidan är det iaf 3w-dioder.

Måste rätta mig själv! De va inte X-serien utan cross-serien! Fel av mig!

Renault Megane "Familjefabriken" (2002)
Cupra_
27 juli 2017 ·

Kul att nån mer kollar på dyng-ramp från wish smile Ursäkta om det låter lite syrligt..

Jag har två st viklight spot-ramper, en böjd och en rak. Köpta i Sverige, Made in China.
Lyser duktigt bra och inte speciellt dyra. Speciellt curved med spot på 100w lyser kanon.

Sen kom jag också på tanken att köpa en på wish, mest på skoj. Köpte en 100w spot, slim.
Den var liten och smidig absolut, men den lös som en flood och var inte i närheten av min 100w viklight. Snarare lämplig som arbetsbelysning, om ens det. Jag prövade den med ett löst bilbatteri men den var så kass så jag aldrig ens monterade den.

Min poäng är iaf att det är skillnad på Kina och Kina. Jag hoppas för din skull att dina är bra, men min var skit och numer köper jag dyra ramper, för som med allt annat så får man oftast vad man betalar för.

it_mutt Avstängd
28 juli 2017 · 10 388 Inlägg

Danzer skrev:

it_mutt skrev:

Danzer skrev:

Tänkte mest utseendet och reflektorn! Enligt Kina så är de 5w dioder men de tror jag inte fullt ut på!

Enligt hemsidan är det iaf 3w-dioder.

Måste rätta mig själv! De va inte X-serien utan cross-serien! Fel av mig!

Ah. Ja, nu gjorde det iofs inte så stor skillnad.

22" = 120W (40x3W)
32" = 180W ( 60x3W)

Samma spridning verkar det som (dvs combo a 30/60). På ett tak fungerar den kombon möjligtvis, men, igen, inte nere vid backen (enligt mig).

Får även jag säga, som det redan påpekats; det är skillnad på "kinaramp" och "kinaramp".

Har köpt de billiga ramperna, och ja, visst, de lyser, och möjligen som komplement till ex.vis xenon (för att få mer ljus "direkt") kan det fungera. De dyrare, med ex.vis 10W-dioder och en 10-spridning lyser däremot betydligt bättre (i de fall jag testat och jämfört iaf).

Men visst, prisskillnaden mellan en billig 40x3W-ramp och en billig 12x10W-ramp är påtagligt. Den senare tenderar väl att springa iväg mot 2-3 gånger pengarna.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Danzer
20 oktober 2017 · 69 Inlägg

Eftersom den större rampen aldrig kom så gick jag mig åh köpte en 45” rak auxbeam cross-serie 288watt att slänga upp på taket med den lilla rampen (wish) rampen i fronten! Va ute och testade lite och de är stor skillnad på märke och kina! Mycket med fokuserat ljus! Bilden med den starkare ljuset är 288w auxbeam rampen när den står på taket inställd och den andra bilden så håller jag wish rampen i magens höjd! Den setupen kommer i alla fall göra mig nöjd!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143232/143232-6c667ca5bb0ee11357366547f694b3a5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143232/143232-3374bbad91b8c55f9498aeda243656ab.jpg

Renault Megane "Familjefabriken" (2002)
totte1015
4 februari 2018 · 461 Inlägg

Har någon en länk till en ledramp på wish som är "bra" då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang