Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

Evildan
12 september 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
kan nån hitta en 300h f sport till mig,,,,,bryr mig inte om färgen längre, kanske plasti dippar hela skiten. Men vill ha en f sport på en gång!!!evil nått i kikarn?

https://www.blocket.se/goteborg/Lexus_I … 11&w=3

den för 235?^^

Ska jag ringa företaget i morgon?
235 kan bli tufft men om allt annat kring den är som det ska kan jag försöka via telefon erbjuda det i renköp kontant.
Åka till baksidan kan jag även tänka mig att göra. smile Trots alla goa gubbar...

haha fatta inte det sista, är seg idag, ja tack gör det. Har bilen parkerings sensorer för ja ser inget??? sen som vanligt bra service samt vinterdäck^^du får hjälpa mig att plast dippa hela skiten svart eller vitt sen efter köpet;)))

Jag kontaktar företaget i morgon förmiddag.
Vi köper färg, roller och tråg på Biltema i Botkyrka sen rollar vi den på parkeringen.

Hybrid ä la en gooo göbbe! wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 september 2017 · 17 379 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Ska jag ringa företaget i morgon?
235 kan bli tufft men om allt annat kring den är som det ska kan jag försöka via telefon erbjuda det i renköp kontant.
Åka till baksidan kan jag även tänka mig att göra. smile Trots alla goa gubbar...

haha fatta inte det sista, är seg idag, ja tack gör det. Har bilen parkerings sensorer för ja ser inget??? sen som vanligt bra service samt vinterdäck^^du får hjälpa mig att plast dippa hela skiten svart eller vitt sen efter köpet;)))

Jag kontaktar företaget i morgon förmiddag.
Vi köper färg, roller och tråg på Biltema i Botkyrka sen rollar vi den på parkeringen.

Hybrid ä la en gooo göbbe! wink

Fan gubbar? E ni helt goa i hövvet änna?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
12 september 2017 · 4 228 Inlägg

Haha vilken läsning, Kan säga redan nu att ja e den goaste gubbfan som finns!)smile var i göteborg via min firma 2 år sen och var på en utbildning där, 6 veckor totalt. Hitta inte en enda göteborgare som irriterade mig faktiskt, tyckte alla var trevliga och goa, riktigt bra männskor. Ni e goa grabbar, vi tar me oss smurffan så går lackeringen snabbare;))) hoppas dom går me på 235bara^^

Evildan
12 september 2017 ·

Hybrid_ skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

haha fatta inte det sista, är seg idag, ja tack gör det. Har bilen parkerings sensorer för ja ser inget??? sen som vanligt bra service samt vinterdäck^^du får hjälpa mig att plast dippa hela skiten svart eller vitt sen efter köpet;)))

Jag kontaktar företaget i morgon förmiddag.
Vi köper färg, roller och tråg på Biltema i Botkyrka sen rollar vi den på parkeringen.

Hybrid ä la en gooo göbbe! wink

Fan gubbar? E ni helt goa i hövvet änna?

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/580/956/f3e.jpeg
Det vet du!
Använder finroller isf.

Vi får se vad som sägs i morgon.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 september 2017 · 17 379 Inlägg

Nå. Landar ni den affären så kommer jag ner till Götet. Så får vi äta och prata skit.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
12 september 2017 · 4 228 Inlägg

perfekt, 3 goa gubbar som kollar på en lexus, inget konstigt alls;) håll ögonen öppna för en is 300h f sport nånstans, springer o köper skiten snabbare än en kebab me extra vitlöksås.

Evildan
13 september 2017 ·

Fin fullservad bil med några stenskott i fronten och en liten repa i vindrutan efter något skräp som följt med torkarbladet.
Bra Bridgestone på 18".
Okej friktionsdäck på original 17"
Inte rökt.
254000kr är det lägsta han kan sälja för...än så länge, men jag har svårt att tro att det blir mindre än 250000kr. Lexus likt Toyotorna säljer sig själva likssssm.

panda666
13 september 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:
Fin fullservad bil med några stenskott i fronten och en liten repa i vindrutan efter något skräp som följt med torkarbladet.
Bra Bridgestone på 18".
Okej friktionsdäck på original 17"
Inte rökt.
254000kr är det lägsta han kan sälja för...än så länge, men jag har svårt att tro att det blir mindre än 250000kr. Lexus likt Toyotorna säljer sig själva likssssm.

gick endå ner ganska mycket. vad sa han om 235? hoppas han inte börja ap skratta. hoppades på lite lägre.

panda666
13 september 2017 · 4 228 Inlägg

Det är endå fronten på f sport som är så jäkla fin, ska man försöka hitta en sån front och köpa separat nånstans ifrån och montera i efterhand? en me alla pdc hål och spolning.

PLindblom
13 september 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
Det är endå fronten på f sport som är så jäkla fin, ska man försöka hitta en sån front och köpa separat nånstans ifrån och montera i efterhand? en me alla pdc hål och spolning.

Ingen idé att försöka hitta en komplett front att byta till. De finns, men oftast befinner de sig i USA och vanligtvis är grillen separerad från stötfångaren. Det blir därför väldigt dyrt med stötfångare + grill + frakt från USA + tull + moms + eventuell lackering.

Vill du ha F-Sport-utseendet är det enda vettiga att köpa en F-Sport. Jag var också inne på det utförandet när jag tittade på IS 300h. Den har en del trevlig utrustning som Comfort saknar. F-Sport-fälgarna tycker jag också är skitsnygga. Jag köpte en uppsättning sådana och monterade på min IS 250.

Senast redigerat av PLindblom (13 september 2017)

panda666
13 september 2017 · 4 228 Inlägg

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
Det är endå fronten på f sport som är så jäkla fin, ska man försöka hitta en sån front och köpa separat nånstans ifrån och montera i efterhand? en me alla pdc hål och spolning.

Ingen idé att försöka hitta en komplett front att byta till. De finns, men oftast befinner de sig i USA och vanligtvis är grillen separerad från stötfångaren. Det blir därför väldigt dyrt med stötfångare + grill + frakt från USA + tull + moms + eventuell lackering.

Vill du ha F-Sport-utseendet är det enda vettiga att köpa en F-Sport. Jag var också inne på det utförandet när jag tittade på IS 300h. Den har en del trevlig utrustning som Comfort saknar. F-Sport-fälgarna tycker jag också är skitsnygga. Jag köpte en uppsättning sådana och monterade på min IS 250.

a så tänkte ja också, blir en hel del jobb o tjafs att köpa grejerna separat. Måste ha tålamod och vänta tills det dyker upp en lite billigare f sport då. bara jag har aldrig nån tålamod^^

PLindblom
13 september 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
a så tänkte ja också, blir en hel del jobb o tjafs att köpa grejerna separat. Måste ha tålamod och vänta tills det dyker upp en lite billigare f sport då. bara jag har aldrig nån tålamod^^

Det dyker upp i snitt ca. en IS 300h om dagen på Blocket, så du får förhoppningsvis en ny chans snart.

panda666
13 september 2017 · 4 228 Inlägg

kommer jag ha problem med batteriet nu när ja kör runt 15km fram till jobbet och 15 tbax? hinner motorn bli varm/hybriden ladda eller kommer bilen bli ledsen?

PLindblom
13 september 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
kommer jag ha problem med batteriet nu när ja kör runt 15km fram till jobbet och 15 tbax? hinner motorn bli varm/hybriden ladda eller kommer bilen bli ledsen?

Du kommer aldrig få problem med batteriet. Bilen ser bland annat till att hybridbatteriet aldrig blir helt fullt eller helt tomt, för att inte riskera att livslängden försämras.

Varje gång du startar bilen kommer bensinmotorn gå igång och snurra till dess att den kommit upp i åtminstone 40°C. Därefter kommer den bara jobba när den behövs, dvs. vanligtvis vid accelerationer och vid hastigheter högre än 50 km/h (eller för all del om hybridbatteriet börjar bli tomt). På landsväg eller motorväg laddas hybridbatteriet upp snabbt och när du sedan kommer in i stan kan du glida runt på mestadels el.

Du kommer ganska snabbt märka hur bilen resonerar kring användandet av bensin- respektive elmotor och till slut kan du anpassa din körning för optimal förbrukning, om du vill det förstås. Annars är det bara att tuta och köra som vanligt. Bilen är snål i vilket fall som helst och varje år transportstyrelsen ber dig betala fordonsskatten på 360kr kan du le för dig själv och tänka på alla som kör tunga dieselbilar och betalar 20 gånger så mycket.

Edit: En annan sak du kommer att upptäcka är att folk på ICA-parkeringen inte märker att du kör bakom dem, eftersom de inte hör någon motor brumma.

Senast redigerat av PLindblom (13 september 2017)

Evildan
13 september 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:
Fin fullservad bil med några stenskott i fronten och en liten repa i vindrutan efter något skräp som följt med torkarbladet.
Bra Bridgestone på 18".
Okej friktionsdäck på original 17"
Inte rökt.
254000kr är det lägsta han kan sälja för...än så länge, men jag har svårt att tro att det blir mindre än 250000kr. Lexus likt Toyotorna säljer sig själva likssssm.

gick endå ner ganska mycket. vad sa han om 235? hoppas han inte börja ap skratta. hoppades på lite lägre.

Nja inte så mycket som jag hoppades på, jag hade några argument men men.
235 var 19 ifrån och uppskattningsvis vid en andra kontakt 15 ifrån. 250 tror jag är möjligt men inte lägre.

Du kan känna dig lugn över bilarnas hållbarhet även vid 15km enkel resa. Batteriet håller, det är konstruerat för att klara detta.
Är du fullständigt insnöad på en F-Sport gäller det att ha tålamod då dom är smått ovanliga och högre prissatta än en Comfort+ eller Executive.

panda666
13 september 2017 · 4 228 Inlägg

blir mer o mer sugen på detta bil, en f sport vore helt fantastiskt, kan behålla den minst ett par år.  Nästan sugen på att ta en till lån på typ 15 och köpa den där för 250 om dom går me på de. Men kanske blir för många lån då. Men väldigt sugen på den där, även om de fel färg kan endå dippa om skiten en helg^^

Evildan
13 september 2017 ·

panda666 skrev:
blir mer o mer sugen på detta bil, en f sport vore helt fantastiskt, kan behålla den minst ett par år.  Nästan sugen på att ta en till lån på typ 15 och köpa den där för 250 om dom går me på de. Men kanske blir för många lån då. Men väldigt sugen på den där, även om de fel färg kan endå dippa om skiten en helg^^

250 bör gå eftersom säljaren inser att då blir det affär utan strul eller krångel.
Bara komma och hämtas och så det dom varken bil eller ägare igen.
Den har dessutom drakkrock, draggkrok, drakrog, dragkrog...äh sådan där pinne man hakar ett släp på.

panda666
13 september 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
blir mer o mer sugen på detta bil, en f sport vore helt fantastiskt, kan behålla den minst ett par år.  Nästan sugen på att ta en till lån på typ 15 och köpa den där för 250 om dom går me på de. Men kanske blir för många lån då. Men väldigt sugen på den där, även om de fel färg kan endå dippa om skiten en helg^^

250 bör gå eftersom säljaren inser att då blir det affär utan strul eller krångel.
Bara komma och hämtas och så det dom varken bil eller ägare igen.
Den har dessutom drakkrock, draggkrok, drakrog, dragkrog...äh sådan där pinne man hakar ett släp på.

avtagbar va? ser inget på bilderna, ser inte ens om den har avtagbar, ser inte nån fäste alls där bak. Kan man fixa mindre lån via dom på telefon eller måste ja låna nån annanstans ifrån? måste kolla me svärmor eller nått^^

PLindblom
13 september 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
blir mer o mer sugen på detta bil, en f sport vore helt fantastiskt, kan behålla den minst ett par år.  Nästan sugen på att ta en till lån på typ 15 och köpa den där för 250 om dom går me på de. Men kanske blir för många lån då. Men väldigt sugen på den där, även om de fel färg kan endå dippa om skiten en helg^^

Är det verkligen så bråttom att du funderar på att teckna ett extra lån för att köpa ett exemplar i en färg som du egentligen inte vill ha? Den vita du missade var bättre utrustad och kostade betydligt mindre, så det är inte orimligt att det dyker upp fler bilar som matchar dina önskemål. Vore det inte värt att vänta på en sådan?

panda666
13 september 2017 · 4 228 Inlägg

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
blir mer o mer sugen på detta bil, en f sport vore helt fantastiskt, kan behålla den minst ett par år.  Nästan sugen på att ta en till lån på typ 15 och köpa den där för 250 om dom går me på de. Men kanske blir för många lån då. Men väldigt sugen på den där, även om de fel färg kan endå dippa om skiten en helg^^

Är det verkligen så bråttom att du funderar på att teckna ett extra lån för att köpa ett exemplar i en färg som du egentligen inte vill ha? Den vita du missade var bättre utrustad och kostade betydligt mindre, så det är inte orimligt att det dyker upp fler bilar som matchar dina önskemål. Vore det inte värt att vänta på en sådan?

jo det vore^^ jag har bara världens sämsta tålamod. behöver lära mig att vänta och att ha tålamod. jättesvårt. varför kommer det inte nått da?!?!?

ok ska lugna mig nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang