Hur många mil är okej för ett drifting projekt?

Alex0
12 augusti 2017 · 7 Inlägg

Tjenare, har länge planerat att bygga drifting bil och håller nu på att kolla efter bilar på blocket. Kollar för det mesta efter 940 med FK/FT motor men tycker det känns lite läskigt när dem har så väldigt höga mil (30 000+) så tänkte höra med er om det är säkrare att sikta in sig på en bil med lägre mil och lite högre prislapp eller är man okej med en hög milad bil? Det som oroar mig mest är väll att motorn ska ge upp om man pressar den allt för hårt. Tack i förhand smile
Ps, ha gärna i åtanke att jag är ny inom detta så onödiga komentarer bort ses gärna smile

Senast redigerat av Alex0 (12 augusti 2017)

Streethawk Billjuds Wannabe
12 augusti 2017 · 1 771 Inlägg

Att motorn ger upp brukar väl bara vara bra då kan du ju stoppa i nåt roligare i den. Frågan ligger mer i om det är ett rent drift objekt du vill ha eller ska du lagligt kunna köra bilen på gatan också?

Senast redigerat av Streethawk (12 augusti 2017)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
amazinjoey
12 augusti 2017 · 1 139 Inlägg

Om motorn är välomtagen så är 30k mil inga problem, vet folk som har kört 80k+ på org motor

Alex0
12 augusti 2017 · 7 Inlägg

Tanken var väll att försöka få upp den motorn som är i till ~300hk och använda både på väg och bana. Anledningen till att jag vill bygga på en b230 är för att dem är lättskruvade och enkla motorer att börja på om man vill lära sig har jag förstått.

amazinjoey
12 augusti 2017 · 1 139 Inlägg

Jodå 300hk borde inte vara några problem!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang