Service Pris på AutoExperten

bihslk
14 augusti 2017 · 44 Inlägg

Hej

Fick detta som prisförslag idag. Känns som man kör en Mercedes, men egentligen en Renault Megane III 1.5 Dci 2010


Tack för att du gjort en förfrågan till Autoexperten.

Vi byter:

Kamremsats inkl. vattenpump
Drivremssats
Glykol utbyte
Kupéfilter
Bränslefilter

Spidelled Framaxel 2st

Bromsvajer enkel

Pris totalt inkl. delar och arbete: 19,286 kr (inkl. moms)


Är detta verkligen rimligt?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2017 · 17 380 Inlägg

Lite i överkant kanske men dyrt är det. Dessutom ska nog remmen bytas var 5 år om inte minnet sviker mig. Hör med "Kalle på hörnet" vad de ska ha. Finns dock viss risk att de nekar att ta in bilen men fråga skadar inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
14 augusti 2017 ·

Vad är deras specifierade pris för enbart kamrem+vattenpump?
Jag har en offert på Volvo (göinge bil) som är dyra i reperationer häromkring på hela 6500 kr, mekonomen 7500   och autoexperten 7500kr
Jag har en bekant som gör de för ca 5000 kr.

Spindellederna kostar 608 kr styck på dyra mekonomen. Och bränslefilter 495kr.


Jag hade bett om en riktig specifikation för jag anser de ganska dyrt.

bihslk
14 augusti 2017 · 44 Inlägg

Muttley skrev:
Vad är deras specifierade pris för enbart kamrem+vattenpump?
Jag har en offert på Volvo (göinge bil) som är dyra i reperationer häromkring på hela 6500 kr, mekonomen 7500   och autoexperten 7500kr
Jag har en bekant som gör de för ca 5000 kr.

Spindellederna kostar 608 kr styck på dyra mekonomen. Och bränslefilter 495kr.


Jag hade bett om en riktig specifikation för jag anser de ganska dyrt.

Jag ska kolla mer vad det är de tar betalt för som är så dyrt. Jag tycker det är sjukt mycket för det som skall göras. Antar att de tar in delarna från autoexperten och där är de inte biliga. Kollade fast pris på kamremsbyte hos dem genom Lasingo och det skulle gå på 8000:-

panda666
14 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Lite i överkant kanske men dyrt är det. Dessutom ska nog remmen bytas var 5 år om inte minnet sviker mig. Hör med "Kalle på hörnet" vad de ska ha. Finns dock viss risk att de nekar att ta in bilen men fråga skadar inte.

Det lät skitdtyrt!
om inte kalle på hörnet kan göra det billigt så har jag Ali på hörnet iaf som vet vad han gör! Mina grabbar i barkarby vet vad dom håller på med och dom gör det billigt också. priset du fick på för 20k är jag säker på att dom skulle göra samma job för kanske 10-13.
Så leta fram efter din ali;)

bihslk
14 augusti 2017 · 44 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Lite i överkant kanske men dyrt är det. Dessutom ska nog remmen bytas var 5 år om inte minnet sviker mig. Hör med "Kalle på hörnet" vad de ska ha. Finns dock viss risk att de nekar att ta in bilen men fråga skadar inte.

Det lät skitdtyrt!
om inte kalle på hörnet kan göra det billigt så har jag Ali på hörnet iaf som vet vad han gör! Mina grabbar i barkarby vet vad dom håller på med och dom gör det billigt också. priset du fick på för 20k är jag säker på att dom skulle göra samma job för kanske 10-13.
Så leta fram efter din ali;)

Lär nog göra det. Men fortfarande intressant vad som är så jävla dyrt. Jag tänkte högst 15K men 20k va fan det är ingen lyxbil vi pratar om

Senast redigerat av bihslk (14 augusti 2017)

Muttley
14 augusti 2017 ·

bihslk skrev:

Muttley skrev:
Vad är deras specifierade pris för enbart kamrem+vattenpump?
Jag har en offert på Volvo (göinge bil) som är dyra i reperationer häromkring på hela 6500 kr, mekonomen 7500   och autoexperten 7500kr
Jag har en bekant som gör de för ca 5000 kr.

Spindellederna kostar 608 kr styck på dyra mekonomen. Och bränslefilter 495kr.


Jag hade bett om en riktig specifikation för jag anser de ganska dyrt.

Jag ska kolla mer vad det är de tar betalt för som är så dyrt. Jag tycker det är sjukt mycket för det som skall göras. Antar att de tar in delarna från autoexperten och där är de inte biliga. Kollade fast pris på kamremsbyte hos dem genom Lasingo och det skulle gå på 8000:-

Om de kostar 8 så är de fortfarande 11 tusen kvar vilket inte övriga detaljer kostar.  Drivremmen byter de ju när de är på gång med kamremmen, kupefilter tar inte så värst lång tid.

De får helt enkelt speca vad de är för saker de lägger guld i smile   Återkom gärna för de hade varit roligt och se vad de tar hos dig jämfört med här då vi har likadan bil.

bihslk
14 augusti 2017 · 44 Inlägg

Muttley skrev:

bihslk skrev:

Muttley skrev:
Vad är deras specifierade pris för enbart kamrem+vattenpump?
Jag har en offert på Volvo (göinge bil) som är dyra i reperationer häromkring på hela 6500 kr, mekonomen 7500   och autoexperten 7500kr
Jag har en bekant som gör de för ca 5000 kr.

Spindellederna kostar 608 kr styck på dyra mekonomen. Och bränslefilter 495kr.


Jag hade bett om en riktig specifikation för jag anser de ganska dyrt.

Jag ska kolla mer vad det är de tar betalt för som är så dyrt. Jag tycker det är sjukt mycket för det som skall göras. Antar att de tar in delarna från autoexperten och där är de inte biliga. Kollade fast pris på kamremsbyte hos dem genom Lasingo och det skulle gå på 8000:-

Om de kostar 8 så är de fortfarande 11 tusen kvar vilket inte övriga detaljer kostar.  Drivremmen byter de ju när de är på gång med kamremmen, kupefilter tar inte så värst lång tid.

De får helt enkelt speca vad de är för saker de lägger guld i smile   Återkom gärna för de hade varit roligt och se vad de tar hos dig jämfört med här då vi har likadan bil.

Absolut skrev nyss till dem att på Lasingo så ska de ta 6932:- för kamremsbyte och jag undrar var det drog iväg. Får se på deras svar eller så besöker jag dem öga mot öga istället.

Min kompis sa att det är åt helvete dyrt och då är det inte ens en märkesverkstad

Muttley
14 augusti 2017 ·

bihslk skrev:

Muttley skrev:

bihslk skrev:

Jag ska kolla mer vad det är de tar betalt för som är så dyrt. Jag tycker det är sjukt mycket för det som skall göras. Antar att de tar in delarna från autoexperten och där är de inte biliga. Kollade fast pris på kamremsbyte hos dem genom Lasingo och det skulle gå på 8000:-

Om de kostar 8 så är de fortfarande 11 tusen kvar vilket inte övriga detaljer kostar.  Drivremmen byter de ju när de är på gång med kamremmen, kupefilter tar inte så värst lång tid.

De får helt enkelt speca vad de är för saker de lägger guld i smile   Återkom gärna för de hade varit roligt och se vad de tar hos dig jämfört med här då vi har likadan bil.

Absolut skrev nyss till dem att på Lasingo så ska de ta 6932:- för kamremsbyte och jag undrar var det drog iväg. Får se på deras svar eller så besöker jag dem öga mot öga istället.

Min kompis sa att det är åt helvete dyrt och då är det inte ens en märkesverkstad

Intressant lasingo.  Undrar varför lasingo menar att de kostar mindre när man ställer frågan där än direkt till verkstadschefen. Skulle kosta en tusenlapp mindre på autoexperten jag har frågat.

panda666
14 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

visste fan inte att autoex är så jävla dyra?!  Dom tar kanske för mycket per timme! Minns att bmw tog 2000kr bara för att stoppa in bmw f10 på felsökning genom datorn för o kolla växelådan. Helt galet. 2-3år sen skulle farsan byta belägg+skivor runtom hela bilen. Ford då ville ha 10+ Medans Ali i barkarby tog ganska precis 5500kr och jag bjöd honom på falafel. Ska man välja då? Hoppas lexus inte tar ner mina byxor vid varje service annars måste ja låta ali fixa mitt åk.

bihslk
15 augusti 2017 · 44 Inlägg

De ringde mig från Autoexperten Verkstaden för att förklara priset. Tydligen är det timmen som drar iväg då min kamrem är rätt dryg å byta måste bort med en massa saker samt lyfta motorn snett för att komma åt kåpan samt remmen osv. Det kan bli billigare om saker å ting går snabbare. De går efter tillverkarens rekomendationer på byte av kamrem därav det höga priset.

Jag kommer ändå kolla specifikationen innan om vad de tar i timman men minst 4-5 för bara kamrem

Muttley
15 augusti 2017 ·

bihslk skrev:
De ringde mig från Autoexperten Verkstaden för att förklara priset. Tydligen är det timmen som drar iväg då min kamrem är rätt dryg å byta måste bort med en massa saker samt lyfta motorn snett för att komma åt kåpan samt remmen osv. Det kan bli billigare om saker å ting går snabbare. De går efter tillverkarens rekomendationer på byte av kamrem därav det höga priset.

Jag kommer ändå kolla specifikationen innan om vad de tar i timman men minst 4-5 för bara kamrem

Fortfarande renaultverkstad tar  6500kr här.   Be om fler offerter från andra verkstäder. De ska inte kosta över 10 000 för kamrem på dessa modeller.

bihslk
15 augusti 2017 · 44 Inlägg

Muttley skrev:

bihslk skrev:
De ringde mig från Autoexperten Verkstaden för att förklara priset. Tydligen är det timmen som drar iväg då min kamrem är rätt dryg å byta måste bort med en massa saker samt lyfta motorn snett för att komma åt kåpan samt remmen osv. Det kan bli billigare om saker å ting går snabbare. De går efter tillverkarens rekomendationer på byte av kamrem därav det höga priset.

Jag kommer ändå kolla specifikationen innan om vad de tar i timman men minst 4-5 för bara kamrem

Fortfarande renaultverkstad tar  6500kr här.   Be om fler offerter från andra verkstäder. De ska inte kosta över 10 000 för kamrem på dessa modeller.

Då är det nog väldigt olika från vart i landet man kommer ifrån. Bilkompaniet Volvo/Renault vill ha 11 för bara kamremsbytet här. Så de 6000 som du säger är jävligt bra.

Djo
15 augusti 2017 · 10 157 Inlägg

bihslk skrev:
Hej

Fick detta som prisförslag idag. Känns som man kör en Mercedes, men egentligen en Renault Megane III 1.5 Dci 2010


Tack för att du gjort en förfrågan till Autoexperten.

Vi byter:

Kamremsats inkl. vattenpump
Drivremssats
Glykol utbyte
Kupéfilter
Bränslefilter

Spidelled Framaxel 2st

Bromsvajer enkel

Pris totalt inkl. delar och arbete: 19,286 kr (inkl. moms)


Är detta verkligen rimligt?

Fullkomligt normalt pris för dom jobb som ska utföras och materialens pris.

Sen att vissa bjuder på jobb timmar gratis är en annan sak men dom går nog benhårt på utsatta timmar dom du frågat hos.

Senast redigerat av Djo (15 augusti 2017)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Muttley
15 augusti 2017 ·

bihslk skrev:

Muttley skrev:

bihslk skrev:
De ringde mig från Autoexperten Verkstaden för att förklara priset. Tydligen är det timmen som drar iväg då min kamrem är rätt dryg å byta måste bort med en massa saker samt lyfta motorn snett för att komma åt kåpan samt remmen osv. Det kan bli billigare om saker å ting går snabbare. De går efter tillverkarens rekomendationer på byte av kamrem därav det höga priset.

Jag kommer ändå kolla specifikationen innan om vad de tar i timman men minst 4-5 för bara kamrem

Fortfarande renaultverkstad tar  6500kr här.   Be om fler offerter från andra verkstäder. De ska inte kosta över 10 000 för kamrem på dessa modeller.

Då är det nog väldigt olika från vart i landet man kommer ifrån. Bilkompaniet Volvo/Renault vill ha 11 för bara kamremsbytet här. Så de 6000 som du säger är jävligt bra.

De är helt jävla vansinnigt.  Ser du bor i leksand, tipsar om en verkstad utanför yttermalung. Kan vara värt att köra några mil om du får ner priset så pass mycket ju.

bihslk
15 augusti 2017 · 44 Inlägg

Har gjorten förfrågan via Autobutler också för att kolla. Då har jag inkluderat allt som ska göras.
Får se då men hellre en verkstad som man kan lita på än någon billigare som det kan skita sig hos. Verkstaden som är dyr har väldigt bra rykte därav jag kollade på priset först av alla.

Men återkommer med mer info vad de andra har att erbjuda.

Muttley
15 augusti 2017 ·

bihslk skrev:
Har gjorten förfrågan via Autobutler också för att kolla. Då har jag inkluderat allt som ska göras.
Får se då men hellre en verkstad som man kan lita på än någon billigare som det kan skita sig hos. Verkstaden som är dyr har väldigt bra rykte därav jag kollade på priset först av alla.

Men återkommer med mer info vad de andra har att erbjuda.

Den jag hade i åtanke är mekonomen med rätt många års erfarenhet.

Men kolla alltid fler än en.   20 000 är nästan halva bilens värde.

bihslk
15 augusti 2017 · 44 Inlägg

Muttley skrev:

bihslk skrev:
Har gjorten förfrågan via Autobutler också för att kolla. Då har jag inkluderat allt som ska göras.
Får se då men hellre en verkstad som man kan lita på än någon billigare som det kan skita sig hos. Verkstaden som är dyr har väldigt bra rykte därav jag kollade på priset först av alla.

Men återkommer med mer info vad de andra har att erbjuda.

Den jag hade i åtanke är mekonomen med rätt många års erfarenhet.

Men kolla alltid fler än en.   20 000 är nästan halva bilens värde.

Absolut ska göra det.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 augusti 2017 · 13 673 Inlägg

bara svida om och byta grejerna själv smile
är så jävla snål att jag gråter när jag måste lämna in grejer   tex framvagnsinställning och sånt smile

då handlar det inte ens om 1000kr för jobbet smile

men vissa av dom där är riktigt superdryga så dom vill säkert inte ens ha jobbet.    det är det bästa med att höja priset rejält är om man mot förmodan får skiten så kan man lämna vidare till någon som orkar hållas med sånt där smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
bihslk
15 augusti 2017 · 44 Inlägg

Growe skrev:
bara svida om och byta grejerna själv smile
är så jävla snål att jag gråter när jag måste lämna in grejer   tex framvagnsinställning och sånt smile

då handlar det inte ens om 1000kr för jobbet smile

men vissa av dom där är riktigt superdryga så dom vill säkert inte ens ha jobbet.    det är det bästa med att höja priset rejält är om man mot förmodan får skiten så kan man lämna vidare till någon som orkar hållas med sånt där smile

Jo men visst kan man byta en del själv absolut men utan garage och lyft osv är vissa grejer omöjliga. Och inte ger jag in mig på kamremsbytet där man måste höja motorn för att komma åt saker å ting.

Men det är otroligt dyrt jag vet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang