Peugot Boxer -00 startar ej

Anton-jbg
21 augusti 2017 · 5 Inlägg

Vi stängde av bilen och när vi skulle ha igång den igen så startar den inte. Diesel kommer inte fram och det hjälper inte att pumpa fram. En lampa med en nyckel på lyser men har gjort från och till i flera månader utan problem. Några idéer?

marcus80 Sir
21 augusti 2017 · 935 Inlägg

Testa larma på och sedan av igen, har haft det bekymret på en av våra firma peugeoter

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Anton-jbg
21 augusti 2017 · 5 Inlägg

Har inget larm. Har testat att vrida om nyckeln flertal gånger både till centrallås samt tändningslås. Plockat batteriet i 20 minuter. Ska tydligen finnas nån sorts startspärr men vart hittar man den?

zzr94092
21 augusti 2017 · 4 378 Inlägg

Startspärren har väll gått i när symbolen lyser...

Anton-jbg
22 augusti 2017 · 5 Inlägg

Lampan har lyst från och till sen vi köpte bussen men det har aldrig varit några problem. Enligt vissa ska det finnas nån "knapp" eller liknande för att nollställa det här. Vad måste man göra annars? Ska nu i veckan kolla soppafilter och pump. Vad mer kan hända på en diesel liksom?

zzr94092
22 augusti 2017 · 4 378 Inlägg

Sitter det någon "krockbrytare" i motorrummet?
Har varit med om att den löst ut på en pegutt när en framfjäder gick av.brytaren satt på pumpen.en gammal hederlig pump..

Anton-jbg
22 augusti 2017 · 5 Inlägg

Pumpen har jag för mej är utbytt till någon biltema-tjosan och jag har inte sett någon i anslutning till den. Men det är den brytaren jag syftar på. Har hört att den kan lösa ut av misstag ibland.

zzr94092
22 augusti 2017 · 4 378 Inlägg

Jag menade pumpen som drivs av kamremmen.

Anton-jbg
23 augusti 2017 · 5 Inlägg

Ska kolla upp detta! Tack för tipset 😊

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang