Ny bil, diesel

Kennyrc
22 augusti 2017 · 98 Inlägg

Hej! Är i tankarna på att köpa en ny bil och det lutar mot en diesel.

En combi
Minst 150 hk och uppåt.
Års 13 och framåt
Helst högst 180 000kr.
Helst r-line/design då jag vill ha lite snyggare bil 😉

Har ni några tips på bra bilar som stämmer in på det?
Kikat mycket på volvo v60 d4, d5 r-line och audi a4, passat

Sen vill man ju helst ha euro 6 nu när det börjar snackas om att höja skatten osv..
Känns dumt att köpa en bil under euro 6 då om det blir förbud å skattehöjningar..

Mvh

Senast redigerat av Kennyrc (22 augusti 2017)

mb_pucken
22 augusti 2017 · 5 083 Inlägg

Mercedes c eller e-klass skulle vara värd en titt :-) väldigt trevliga bilar.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
xXSammy
22 augusti 2017 · 6 566 Inlägg

Ford Mondeo?

Senast redigerat av xXSammy (22 augusti 2017)

De/Dem
amazinjoey
22 augusti 2017 · 1 138 Inlägg

xc70 D3 eller D5 beroende hur mkt skatt du klarar av

Jokabsson
22 augusti 2017 · 1 172 Inlägg

Golf GTD
2014
Euro 6
Lite fräckare utseende än en vanlig Golf
184hk

Praktiskt bagage och bra baksäte för storleksklassen.

https://www.blocket.se/stockholm/Volksw … 21&w=3

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Kennyrc
22 augusti 2017 · 98 Inlägg

Cracksoup skrev:
Golf GTD
2014
Euro 6
Lite fräckare utseende än en vanlig Golf
184hk

Praktiskt bagage och bra baksäte för storleksklassen.

https://www.blocket.se/stockholm/Volksw … 21&w=3

Tack, den var riktigt fin! Om det inte blir en combi så är dessa riktigt intressanta smile

Kennyrc
23 augusti 2017 · 98 Inlägg

Fått upp ögonen för skoda octavia rs tdi -14 --> också, någon som har någon erfarenhet av dem? smile

amazinjoey
23 augusti 2017 · 1 138 Inlägg

Bra stabila bilar!

Kennyrc
23 augusti 2017 · 98 Inlägg

amazinjoey skrev:
Bra stabila bilar!

Härligt! Vet du vad det är för.motor i dem? Euro 5 eller 6?

Jokabsson
23 augusti 2017 · 1 172 Inlägg

Kennyrc skrev:

amazinjoey skrev:
Bra stabila bilar!

Härligt! Vet du vad det är för.motor i dem? Euro 5 eller 6?

Gå in här:
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Skriv in regnumret på bilen du vill kolla upp miljöklassning -> tryck teknisk data -> motor och miljö

Efter snabb sökning så verkar det som att Octavia RS TDI är Euro 5-klassad fram till 2016 smile

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Kennyrc
24 augusti 2017 · 98 Inlägg

Cracksoup skrev:

Kennyrc skrev:

amazinjoey skrev:
Bra stabila bilar!

Härligt! Vet du vad det är för.motor i dem? Euro 5 eller 6?

Gå in här:
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
Skriv in regnumret på bilen du vill kolla upp miljöklassning -> tryck teknisk data -> motor och miljö

Efter snabb sökning så verkar det som att Octavia RS TDI är Euro 5-klassad fram till 2016 smile

Okej tack så mycket!
Jaha va synd..

panda666
24 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Personligen vetifan om ja skulle våga köpa diesel nu med all mass hysteri kring att förbjuda skitet, vem vet vad dagens fina och duktiga politiker kommer att komma med för nytt som kommer göra det svårt för oss som kör bil? det sägs ju att diesel ska förbjudas här o där eller skatten ska bli högre? Alla andra har börjat kolla på hybrider och el bilar nu så vet arslet om det är värt att kolla på diesel längre?

Kennyrc
27 augusti 2017 · 98 Inlägg

panda666 skrev:
Personligen vetifan om ja skulle våga köpa diesel nu med all mass hysteri kring att förbjuda skitet, vem vet vad dagens fina och duktiga politiker kommer att komma med för nytt som kommer göra det svårt för oss som kör bil? det sägs ju att diesel ska förbjudas här o där eller skatten ska bli högre? Alla andra har börjat kolla på hybrider och el bilar nu så vet arslet om det är värt att kolla på diesel längre?

Nä drygt när man inte vet hur det blir..
Men känns som att det kommer dröja ett bra tag innan nått händer. Om man kör på euro 6 så är det ju ganska lugnt ändå förutom kanske mitt i stan på någon gatan i stockholm

Muttley
27 augusti 2017 ·

Du har ju även
Mazda 6
Hyundai I40


Vilka är mycket trevliga bilar.

panda666
27 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Kennyrc skrev:

panda666 skrev:
Personligen vetifan om ja skulle våga köpa diesel nu med all mass hysteri kring att förbjuda skitet, vem vet vad dagens fina och duktiga politiker kommer att komma med för nytt som kommer göra det svårt för oss som kör bil? det sägs ju att diesel ska förbjudas här o där eller skatten ska bli högre? Alla andra har börjat kolla på hybrider och el bilar nu så vet arslet om det är värt att kolla på diesel längre?

Nä drygt när man inte vet hur det blir..
Men känns som att det kommer dröja ett bra tag innan nått händer. Om man kör på euro 6 så är det ju ganska lugnt ändå förutom kanske mitt i stan på någon gatan i stockholm

Hoppas de lugnar sig, vet inte vad politikerna har i kikaren, många som skaffar hybrider och miljöbilar nuförtiden. Ser fler o fler prius/olika toyota modeller här i kvarteren hos mig.

Muttley
27 augusti 2017 ·

panda666 skrev:

Kennyrc skrev:

panda666 skrev:
Personligen vetifan om ja skulle våga köpa diesel nu med all mass hysteri kring att förbjuda skitet, vem vet vad dagens fina och duktiga politiker kommer att komma med för nytt som kommer göra det svårt för oss som kör bil? det sägs ju att diesel ska förbjudas här o där eller skatten ska bli högre? Alla andra har börjat kolla på hybrider och el bilar nu så vet arslet om det är värt att kolla på diesel längre?

Nä drygt när man inte vet hur det blir..
Men känns som att det kommer dröja ett bra tag innan nått händer. Om man kör på euro 6 så är det ju ganska lugnt ändå förutom kanske mitt i stan på någon gatan i stockholm

Hoppas de lugnar sig, vet inte vad politikerna har i kikaren, många som skaffar hybrider och miljöbilar nuförtiden. Ser fler o fler prius/olika toyota modeller här i kvarteren hos mig.

De är bra.  Mindre utsläpp bättre framtid smile   Inte för jag tror vi började i tid.

Vi får tacka de höga svinen på VAG och övriga som följde med i härvan.  Hade de aldrig fuskat hade de inte blivit någon hysteri heller.

Hybrid blir de smile

Kennyrc
27 augusti 2017 · 98 Inlägg

Muttley skrev:

panda666 skrev:

Kennyrc skrev:

Nä drygt när man inte vet hur det blir..
Men känns som att det kommer dröja ett bra tag innan nått händer. Om man kör på euro 6 så är det ju ganska lugnt ändå förutom kanske mitt i stan på någon gatan i stockholm

Hoppas de lugnar sig, vet inte vad politikerna har i kikaren, många som skaffar hybrider och miljöbilar nuförtiden. Ser fler o fler prius/olika toyota modeller här i kvarteren hos mig.

De är bra.  Mindre utsläpp bättre framtid smile   Inte för jag tror vi började i tid.

Vi får tacka de höga svinen på VAG och övriga som följde med i härvan.  Hade de aldrig fuskat hade de inte blivit någon hysteri heller.

Hybrid blir de smile

Kikat på hybrider med, men tycker dem ligger så högt i pris..
Lyckas dem få ner priserna på hybrider och elbilar så tror jag fler skulle köpa det. Ävem jag skulle kunna tänka mig ett köp då. smile

Muttley
27 augusti 2017 ·

Kennyrc skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:

Hoppas de lugnar sig, vet inte vad politikerna har i kikaren, många som skaffar hybrider och miljöbilar nuförtiden. Ser fler o fler prius/olika toyota modeller här i kvarteren hos mig.

De är bra.  Mindre utsläpp bättre framtid smile   Inte för jag tror vi började i tid.

Vi får tacka de höga svinen på VAG och övriga som följde med i härvan.  Hade de aldrig fuskat hade de inte blivit någon hysteri heller.

Hybrid blir de smile

Kikat på hybrider med, men tycker dem ligger så högt i pris..
Lyckas dem få ner priserna på hybrider och elbilar så tror jag fler skulle köpa det. Ävem jag skulle kunna tänka mig ett köp då. smile

Jo de är inte riktigt med på din önskelista kanske smile   Men anser inte att hybrider idag är fula så man borde skämmas.
Priset är lite vad man känner för,   220 för en sprillans ny bil från Toyota är inte fy skam smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang