Ska koppling ta högt på S70?

audi_lover111
17 september 2017 · 13 Inlägg

Hejsan

Nu är jag här igen med ytterliggare en fråga kring min Volvo s70 2000 som gått 22.000mil.

Jag tycker kopplingen tar ganska högt upp, är detta normalt s70'is? Gubben jag köpte bilen av som haft den senaste 14.000 milen sa att kopplingen alltid tagit relativt högt upp. Det jag inte vet är ju som sagt det varit såhär ända ifrån bilens tillverkning.

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
18 september 2017 · 1 128 Inlägg

Nej, de ska inte ta högt.

Nöjeskör närproducerat
simlar
18 september 2017 · 5 516 Inlägg

Det TS kanske anser vara att den tar högt upp kan lika gärna vara att personen är van vid annan bil där den tar längre ner.
Provkört någon annan S70 för att jämföra med?

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
audi_lover111
20 september 2017 · 13 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Nej, de ska inte ta högt.

Okej svårt att beskriva hur högt. Hade en Saab 93 innan som tog hyffsat iaf under mitten.

simlar skrev:
Det TS kanske anser vara att den tar högt upp kan lika gärna vara att personen är van vid annan bil där den tar längre ner.
Provkört någon annan S70 för att jämföra med?

Jag tror det kan vara så. Det känns som den tar något efter mitten. Körde en äldre ford focus en gång den tog verkligen hööögt upp på toppen av pedalen o så illa är de absolut inte på min s70.

caromania Forummoderator
20 september 2017 · 9 296 Inlägg

Jag skulle vara mer orolig om den tog väldigt lågt. Jag antar ett dessa är utrustade med hydraulisk koppling. Men tipset med att provköra en annan bil av samma sort låter klokt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang