Ammo bilvårdsprodukter, bra eller dåligt?

Metalamber_
27 september 2017 · 15 Inlägg

Desmosedici skrev:

Metalamber_ skrev:

Desmosedici skrev:

Aa, köpte på hemsidan... MEN!

hade det levererat till en skeppsagent i Port of Savannah som sen levererade det till en båt farsan hade ett jobb på.

paint, Wheel Regimen och reflective paste.

Har inte heller någon koll på vad det ska kosta etc tongue Ville bara pröva. Och farsan skulle till staterna så passade på.

Aha vilken lyx, då blev du ju säkert av med en del av dom jobbiga fraktkostnaderna och ev t.om tullavgift >.<

Hur tyckte du dom produkterna var då?

Ja man dör ju inte av att testa mest bilen som tar skada eller så händer inget haha

Har sina fördelar att ha en sjömansfamilj tongue

Yes, det blev deklarerat ombord som uv-skyddskräm (eller ja, som vax) till livbåtar av Chiefen, så hamnen misstänkte inget tongue

Asså ajg har inget och jämföra, prövat lite Maguiers och lite turtle innan, gillade det mer, men vet inte om det va för att jag kännde mig som  Larry Kosilla ;D

Men jag tycker du ska pröva om du känner för det smile

Tyvärr har jag inget kvar av det, gick bärsärkar på bilarna och hojarna i garaget sen gav jag sista till en polares fader som är bilvårdare (är det ett yrke?, sån som polerar bilar ;D ) och det är nog slut sen länge. Så kan inte skicka ett prov hmm

Ja de kan ja förstå ^^

Haha nä då är de ju svårt att säga om de är bra eller inte :3 Man kanske kan be om prover från Larry? Det hade ju varit nice om inte annat (y) Bilvårdare är nog en yrke dock heter de väl "detailer" i USa XP

”Fröken nyfiken”
Metalamber_
27 september 2017 · 15 Inlägg

Icyveins skrev:
Jag använder mig av produkter från chemical guys eller autosmart aldrig varit missnöjd med deras produkter!

Dom finns på youtube också va? Tycker ja känner igen chemical guys namnet. Köps dom via utländska sidor eller finns de då återförsäljare i Sverige? smile

”Fröken nyfiken”
Janneutanb
28 september 2017 · 7 267 Inlägg

Metalamber_ skrev:

Icyveins skrev:
Jag använder mig av produkter från chemical guys eller autosmart aldrig varit missnöjd med deras produkter!

Dom finns på youtube också va? Tycker ja känner igen chemical guys namnet. Köps dom via utländska sidor eller finns de då återförsäljare i Sverige? smile

Dom finns på lite olika svenska å-f.
Har för mig att bollnäs bilvård har en del utav deras sortiment.

Desmosedici
28 september 2017 · 53 Inlägg

Metalamber_ skrev:

Desmosedici skrev:

Metalamber_ skrev:

Aha vilken lyx, då blev du ju säkert av med en del av dom jobbiga fraktkostnaderna och ev t.om tullavgift >.<

Hur tyckte du dom produkterna var då?

Ja man dör ju inte av att testa mest bilen som tar skada eller så händer inget haha

Har sina fördelar att ha en sjömansfamilj tongue

Yes, det blev deklarerat ombord som uv-skyddskräm (eller ja, som vax) till livbåtar av Chiefen, så hamnen misstänkte inget tongue

Asså ajg har inget och jämföra, prövat lite Maguiers och lite turtle innan, gillade det mer, men vet inte om det va för att jag kännde mig som  Larry Kosilla ;D

Men jag tycker du ska pröva om du känner för det smile

Tyvärr har jag inget kvar av det, gick bärsärkar på bilarna och hojarna i garaget sen gav jag sista till en polares fader som är bilvårdare (är det ett yrke?, sån som polerar bilar ;D ) och det är nog slut sen länge. Så kan inte skicka ett prov hmm

Ja de kan ja förstå ^^

Haha nä då är de ju svårt att säga om de är bra eller inte :3 Man kanske kan be om prover från Larry? Det hade ju varit nice om inte annat (y) Bilvårdare är nog en yrke dock heter de väl "detailer" i USa XP

Ah såklart Detailer! Inte lätt när man är trött i sinnet xD

ja, vafalls langa iväg ett mail. Han svara alltid, eller gjorde iaf för 2 år sedan när jag maila han ang tips om polera kolfiber tongue

Metalamber_
28 september 2017 · 15 Inlägg

Janneutanb skrev:

Metalamber_ skrev:

Icyveins skrev:
Jag använder mig av produkter från chemical guys eller autosmart aldrig varit missnöjd med deras produkter!

Dom finns på youtube också va? Tycker ja känner igen chemical guys namnet. Köps dom via utländska sidor eller finns de då återförsäljare i Sverige? smile

Dom finns på lite olika svenska å-f.
Har för mig att bollnäs bilvård har en del utav deras sortiment.

Okej då får jag kolla där, tack så mycket smile

”Fröken nyfiken”
Metalamber_
28 september 2017 · 15 Inlägg

Desmosedici skrev:

Metalamber_ skrev:

Desmosedici skrev:

Har sina fördelar att ha en sjömansfamilj tongue

Yes, det blev deklarerat ombord som uv-skyddskräm (eller ja, som vax) till livbåtar av Chiefen, så hamnen misstänkte inget tongue

Asså ajg har inget och jämföra, prövat lite Maguiers och lite turtle innan, gillade det mer, men vet inte om det va för att jag kännde mig som  Larry Kosilla ;D

Men jag tycker du ska pröva om du känner för det smile

Tyvärr har jag inget kvar av det, gick bärsärkar på bilarna och hojarna i garaget sen gav jag sista till en polares fader som är bilvårdare (är det ett yrke?, sån som polerar bilar ;D ) och det är nog slut sen länge. Så kan inte skicka ett prov hmm

Ja de kan ja förstå ^^

Haha nä då är de ju svårt att säga om de är bra eller inte :3 Man kanske kan be om prover från Larry? Det hade ju varit nice om inte annat (y) Bilvårdare är nog en yrke dock heter de väl "detailer" i USa XP

Ah såklart Detailer! Inte lätt när man är trött i sinnet xD

ja, vafalls langa iväg ett mail. Han svara alltid, eller gjorde iaf för 2 år sedan när jag maila han ang tips om polera kolfiber tongue

Haha vi skyller på dålig sömn XD

Till den mailen på hemsidan då eller? Ska bli kul att se vad han svarar smile

Ska hämta min goding imorgon så får vi se vad dom säger att den behöver behandlas med så jag vet vad ja ska fråga om prover på ^^

”Fröken nyfiken”
Desmosedici
29 september 2017 · 53 Inlägg

Metalamber_ skrev:

Desmosedici skrev:

Metalamber_ skrev:

Ja de kan ja förstå ^^

Haha nä då är de ju svårt att säga om de är bra eller inte :3 Man kanske kan be om prover från Larry? Det hade ju varit nice om inte annat (y) Bilvårdare är nog en yrke dock heter de väl "detailer" i USa XP

Ah såklart Detailer! Inte lätt när man är trött i sinnet xD

ja, vafalls langa iväg ett mail. Han svara alltid, eller gjorde iaf för 2 år sedan när jag maila han ang tips om polera kolfiber tongue

Haha vi skyller på dålig sömn XD

Till den mailen på hemsidan då eller? Ska bli kul att se vad han svarar smile

Ska hämta min goding imorgon så får vi se vad dom säger att den behöver behandlas med så jag vet vad ja ska fråga om prover på ^^

Precis, larry@ammonyc.com

Nice nice! Hoppas du gör lite uppdateringar ;D

Metalamber_
1 oktober 2017 · 15 Inlägg

Desmosedici skrev:

Metalamber_ skrev:

Desmosedici skrev:

Ah såklart Detailer! Inte lätt när man är trött i sinnet xD

ja, vafalls langa iväg ett mail. Han svara alltid, eller gjorde iaf för 2 år sedan när jag maila han ang tips om polera kolfiber tongue

Haha vi skyller på dålig sömn XD

Till den mailen på hemsidan då eller? Ska bli kul att se vad han svarar smile

Ska hämta min goding imorgon så får vi se vad dom säger att den behöver behandlas med så jag vet vad ja ska fråga om prover på ^^

Precis, larry@ammonyc.com

Nice nice! Hoppas du gör lite uppdateringar ;D

Perfekt då ska jag slänga iväg ett mail imorgon (y)

Jaa när ja kommer på hur man gör XD hel ny här så har inte en aning om hur hemsidan riktigt fungerar ännu XD

”Fröken nyfiken”
Desmosedici
1 oktober 2017 · 53 Inlägg

Metalamber_ skrev:

Desmosedici skrev:

Metalamber_ skrev:

Haha vi skyller på dålig sömn XD

Till den mailen på hemsidan då eller? Ska bli kul att se vad han svarar smile

Ska hämta min goding imorgon så får vi se vad dom säger att den behöver behandlas med så jag vet vad ja ska fråga om prover på ^^

Precis, larry@ammonyc.com

Nice nice! Hoppas du gör lite uppdateringar ;D

Perfekt då ska jag slänga iväg ett mail imorgon (y)

Jaa när ja kommer på hur man gör XD hel ny här så har inte en aning om hur hemsidan riktigt fungerar ännu XD

Gör som Larry gör! ;D

Metalamber_
2 oktober 2017 · 15 Inlägg

Är turtle wax bra produkter? Eller är det skit som macken och biltema typ? hmm

”Fröken nyfiken”
rcy
4 oktober 2017 · 1 705 Inlägg

Metalamber_ skrev:
Är turtle wax bra produkter? Eller är det skit som macken och biltema typ? hmm

Personligen anser jag Turtle vara världens mest överskattade märke, någonsin, inom alla kategorier.
Allt jag provat som det stått Turtle på har varit rent ut sagt skit, och jag kan bara inte förstå hur dom lyckats bli så stora som dom är.

Men det är bara min personliga åsikt, bevisligen finns det folk som köper deras produkter eftersom dom fortfarande finns kvar. smile

BMW 325i "isbilen" (1992)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
CC72
4 oktober 2017 · 1 661 Inlägg

Håller med ovanstående. Dom har nån eller några få produkter som fungerar okej.
Dom är stora pga att dom finns på varje mack överallt i Sverige och har så gjort sen tidernas begynnelse.
Det finns väldigt mycket bättre medel för mindre eller samma pengar.

Metalamber_
5 oktober 2017 · 15 Inlägg

rcy skrev:

Metalamber_ skrev:
Är turtle wax bra produkter? Eller är det skit som macken och biltema typ? hmm

Personligen anser jag Turtle vara världens mest överskattade märke, någonsin, inom alla kategorier.
Allt jag provat som det stått Turtle på har varit rent ut sagt skit, och jag kan bara inte förstå hur dom lyckats bli så stora som dom är.

Men det är bara min personliga åsikt, bevisligen finns det folk som köper deras produkter eftersom dom fortfarande finns kvar. smile

CC72 skrev:
Håller med ovanstående. Dom har nån eller några få produkter som fungerar okej.
Dom är stora pga att dom finns på varje mack överallt i Sverige och har så gjort sen tidernas begynnelse.
Det finns väldigt mycket bättre medel för mindre eller samma pengar.

Okej tack så mycket då avstår jag också från dom haha. Det är ju som ni säger att deras produkter finns fan överallt >.>

”Fröken nyfiken”
Metalamber_
9 oktober 2017 · 15 Inlägg

Köper/använder ni produkter från autodude.se? Får massa reklam på fb om dom rätt ofta xD
Bra/dåliga produkter? Bra/dåliga tillbehör/verktyg?

”Fröken nyfiken”
rcy
9 oktober 2017 · 1 705 Inlägg

Metalamber_ skrev:
Köper/använder ni produkter från autodude.se? Får massa reklam på fb om dom rätt ofta xD
Bra/dåliga produkter? Bra/dåliga tillbehör/verktyg?

Mitt personliga tips är att häng inte upp dig på en leverantör.
Prova fram produkter du gillar, och sen letar du upp en leverantör som har dessa produkter till vettiga priser. Inte tvärtom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang