Volvo - vit inredning?

Zubb003
10 oktober 2017 · 50 Inlägg

Som ni ser på bilderna är det en Volvo 743 med vit inredning. Hur har dem gjort, hur svårt är det att göra?
https://www1.garaget.org/gallery/images/225/224012/224012-a0ea8cc697aa0fcb2b383258b7ba1438.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/225/224012/224012-8ab2d134f94308a1977cc3e37d5bba2a.jpg

Senast redigerat av Zubb003 (10 oktober 2017)

Putteliten
10 oktober 2017 · 9 074 Inlägg

Bara att penselmåla med vanlig lack.
https://www1.garaget.org/archive/18/17257/207670/large_207670-1959979.jpg

Zubb003
11 oktober 2017 · 50 Inlägg

Putteliten skrev:
Bara att penselmåla med vanlig lack.
https://www1.garaget.org/archive/18/172 … 959979.jpg

Jaha de var inte svårare

Evildan
11 oktober 2017 ·

Nu är det bekräftat att A-traktorer är välkomna in i forumet.
Tycker ni inte att det ser väldigt traktoraktigt och billigt, kitchigt ut med målad instrumentbräda? Men jag är å andra sidan inte 18år och har ingen "fu## you i drive a volvo" t-shirt så jag kanske inte är målgruppen att uppskatta varken biltyp eller modifikationen alls.

caromania Forummoderator
11 oktober 2017 · 9 296 Inlägg

Bäst resultat blir med en vinylspray som läggs på efter att plasten tagits ur bilen. Även dörrsidor etc är lämpliga för samma behandling.

Evil: frågan gäller ju infärgningen av inredningen, inte bilen på bilden i fråga. Eller?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
11 oktober 2017 ·

caromania skrev:
Bäst resultat blir med en vinylspray som läggs på efter att plasten tagits ur bilen. Även dörrsidor etc är lämpliga för samma behandling.

Evil: frågan gäller ju infärgningen av inredningen, inte bilen på bilden i fråga. Eller?

Infärgningen av inredning handlar frågan om och i mitt tycke ser det för jkl billigt och tattigt ut att göra så oavsett om det är en traktor eller...ehm traktor. wink
Men jag är nog inte målgruppen för vita penslade instrumentbrädor eller svart/röda heller.
Fräscha upp befintligt med vinylrent eller Ajax skurpulver med en skvätt maskindiskmedel hade jag som entusiast av det stilrena föredragit.
Smaken är ju olika.

Zubb003
11 oktober 2017 · 50 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:
Bäst resultat blir med en vinylspray som läggs på efter att plasten tagits ur bilen. Även dörrsidor etc är lämpliga för samma behandling.

Evil: frågan gäller ju infärgningen av inredningen, inte bilen på bilden i fråga. Eller?

Infärgningen av inredning handlar frågan om och i mitt tycke ser det för jkl billigt och tattigt ut att göra så oavsett om det är en traktor eller...ehm traktor. wink
Men jag är nog inte målgruppen för vita penslade instrumentbrädor eller svart/röda heller.
Fräscha upp befintligt med vinylrent eller Ajax skurpulver med en skvätt maskindiskmedel hade jag som entusiast av det stilrena föredragit.
Smaken är ju olika.

Tror nog att jag kommer att piffa upp den och behålla den svarta inredningen jag har för att jag kom på att det kommer inte matcha med bilen sen när jag lackerar om den haha

Evildan
11 oktober 2017 ·

Zubb003 skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:
Bäst resultat blir med en vinylspray som läggs på efter att plasten tagits ur bilen. Även dörrsidor etc är lämpliga för samma behandling.

Evil: frågan gäller ju infärgningen av inredningen, inte bilen på bilden i fråga. Eller?

Infärgningen av inredning handlar frågan om och i mitt tycke ser det för jkl billigt och tattigt ut att göra så oavsett om det är en traktor eller...ehm traktor. wink
Men jag är nog inte målgruppen för vita penslade instrumentbrädor eller svart/röda heller.
Fräscha upp befintligt med vinylrent eller Ajax skurpulver med en skvätt maskindiskmedel hade jag som entusiast av det stilrena föredragit.
Smaken är ju olika.

Tror nog att jag kommer att piffa upp den och behålla den svarta inredningen jag har för att jag kom på att det kommer inte matcha med bilen sen när jag lackerar om den haha

Original tenderar i regel att bli snyggast i längden anser jag. Du är givetvis fri att göra som du önskar men det är klokt att tänka igenom det mer än en gång eftersom det är ett ganska trist, men okomplicerat arbete, att byta instrumentbräda om du ångrar dig efteråt.
Du kan ju alltid byta plasttrimmet/listerna för att modernisera utseendet lite, lätt och snabbt att byta dom också.

Zubb003
11 oktober 2017 · 50 Inlägg

Evildan skrev:

Zubb003 skrev:

Evildan skrev:
Infärgningen av inredning handlar frågan om och i mitt tycke ser det för jkl billigt och tattigt ut att göra så oavsett om det är en traktor eller...ehm traktor. wink
Men jag är nog inte målgruppen för vita penslade instrumentbrädor eller svart/röda heller.
Fräscha upp befintligt med vinylrent eller Ajax skurpulver med en skvätt maskindiskmedel hade jag som entusiast av det stilrena föredragit.
Smaken är ju olika.

Tror nog att jag kommer att piffa upp den och behålla den svarta inredningen jag har för att jag kom på att det kommer inte matcha med bilen sen när jag lackerar om den haha

Original tenderar i regel att bli snyggast i längden anser jag. Du är givetvis fri att göra som du önskar men det är klokt att tänka igenom det mer än en gång eftersom det är ett ganska trist, men okomplicerat arbete, att byta instrumentbräda om du ångrar dig efteråt.
Du kan ju alltid byta plasttrimmet/listerna för att modernisera utseendet lite, lätt och snabbt att byta dom också.

Okej får fundera lite men tack för att du svarade big_smile

volvoamazon245
11 oktober 2017 · 74 Inlägg

Jag hade brun inredning - så jag färgade om den.
Vanlig lack med mjukgörare.
Och varför  inte - var enklare en att byta brädan + plast.

Janneutanb
11 oktober 2017 · 7 271 Inlägg

Alcantara wrap har blivit poppis i lastbilsbranchen att klä instrumentbräda osv med.
Lättgjort och ger ett lyft ifrån den tråkiga svarta plasten.

Tupo
12 oktober 2017 · 4 Inlägg

Jag skulle försöka med folie. Men så kanske det skiner.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang