Vw caddy centrallås ur funktion

Dennus92
15 oktober 2017 · 4 Inlägg

Halloj alla köpte nyligen en vw caddy årsmodell 01 med trasiga lås.
Har börjat rota i det och det visar sig inte gå att varken låsa upp eller till med nyckel varken förar eller passagerar dörr dock funkar de i skåpet. Så jag började rota i centrallåset ifall de va lättare har testat byta vaccum pump men va inget fel på den samt testat en annan remote controll. När jag mäter ström bak vid pumpen har jag konstat 12 v på ett stift samt 8 v på ett när jag försöker låsa upp måste tillägga att det funkar att låsa med c låset om jag håller inne lås knappen ett tag men inte en tendens till att låsa upp. Nån med några tips ger snart upp

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 oktober 2017 · 4 917 Inlägg

Jag har läst vad du skrivit, men är lite konfunderad..
Försök avgöra om det är fel på sändaren i nyckeln eller mekanismen i låset.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 oktober 2017 · 14 041 Inlägg

Dennus92 skrev:
Halloj alla köpte nyligen en vw caddy årsmodell 01 med trasiga lås.
Har börjat rota i det och det visar sig inte gå att varken låsa upp eller till med nyckel varken förar eller passagerar dörr dock funkar de i skåpet. Så jag började rota i centrallåset ifall de va lättare har testat byta vaccum pump men va inget fel på den samt testat en annan remote controll. När jag mäter ström bak vid pumpen har jag konstat 12 v på ett stift samt 8 v på ett när jag försöker låsa upp måste tillägga att det funkar att låsa med c låset om jag håller inne lås knappen ett tag men inte en tendens till att låsa upp. Nån med några tips ger snart upp

Jag bara undrar: Vad har centrallåset och vaccumpumpen gemensamt? Är centrallåset vaccumstyrt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Dennus92
15 oktober 2017 · 4 Inlägg

Ja centrallåset låses med vaccum och låses upp med tryck. Som styrs av en vacum pump som slår om mellan vacum o tryck.  Mekanismen i låsen är ju inget fel på det är styrningen och elen till vaccum pumpen som skall skifta från vaccum till tryck som ejag vill funka. Den får ju 8 v men ej mer på det stiftet.

Dennus92
15 oktober 2017 · 4 Inlägg

Funderar över ifall de sitter någon mer styrning till detta ?

Dennus92
16 oktober 2017 · 4 Inlägg

Ingen ?

VERO
25 mars 2019 · 2 Inlägg

Hej. Fick du ordning på låsen? Jag har samma problem. Har dock inte lyckats lokalisera vaccumpumpen. Vart sitter den?

Saab 9-3 (1998)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 mars 2019 · 4 917 Inlägg

Den borde väl sitta nära själva låset tycker man..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang