Forum- och sitemoderator
· 11 499 Inlägg
zimpan304 skrev:
Hmm jasså är det såpass? Har för mig att min förra inte drog så värst mycket, måste väl va billigare att köra en sån i vinter än en turbo? eller har jag helt fel? Får ju pengar emellan och lite annat skoj så blir ju en bra affär men är ju bara att jag kan inte sladda runt i vinter med en bil som drar över 2 liter milen
"Min" arbetsbil på jobbet körs 10-50 meter innan den stannas och får gå på tomgång i ett par minuter medan jag utför mitt jobb. Den drar 2.7 L/mil. Det är en nyare Kia, Dessutom en direktinsprutad diesel... Ska du hitta en bil som drar under 2 vid drifting runt rondellerna känns som en utopi.
Kostar att ligga på topp.
I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.