Vilken givare är detta (Bild)

Cargo1980
22 oktober 2017 · 245 Inlägg

Givaren på bilden sitter på en V8 från 1965. Är detta tempgivaren? och varför går det enbart en gul kabel från denna? Går kabeln direkt till templampan på instrumentbrädan, eller hur brukar det vanligtvis vara kopplat på dessa 60-talare?

http://www.forumbilder.com/image/wP1

Trevlig kväll alla!

Sukkan
22 oktober 2017 · 451 Inlägg

Det ser ut som att den sitter i anslutning till vattenpumpen så det är med all säkerhet tempgivaren. Och motorn är gjordad i karossen precis som mätaren är skulle jag tro.  Härligt med gamla jänke järn 😀

Cargo1980
22 oktober 2017 · 245 Inlägg

Sukkan skrev:
Det ser ut som att den sitter i anslutning till vattenpumpen så det är med all säkerhet tempgivaren. Och motorn är gjordad i karossen precis som mätaren är skulle jag tro.  Härligt med gamla jänke järn 😀

Tänkte detsamma och ja visst är det :-)

Kan du identifiera motorn via numret på bilden? ;-)

Senast redigerat av Classicern (22 oktober 2017)

Sukkan
22 oktober 2017 · 451 Inlägg

Nä tyvärr men här finns säkerligen någon som här som kan.  😀

it_mutt Avstängd
22 oktober 2017 · 10 388 Inlägg

olds... small block.. 330. om det inte är den där  udda big block...425 från 65 iofs, som av någon spännande anledning har samma gjutnummer. . Är ju bara att mäta om det är en big eller small iofs (då jag inte kan se någon bokstav)

Senast redigerat av it_mutt (22 oktober 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Cargo1980
22 oktober 2017 · 245 Inlägg

it_mutt skrev:
olds... small block.. 330. om det inte är den där  udda big block...425 från 65 iofs, som av någon spännande anledning har samma gjutnummer. . Är ju bara att mäta om det är en big eller small iofs

Helt korrekt :-) Olds 330 small block, Jetfire Rocket.

Cargo1980
22 oktober 2017 · 245 Inlägg

Sukkan skrev:
Nä tyvärr men här finns säkerligen någon som här som kan.  😀

Ingen fara, var mer för att se om ni kunde gissa rätt :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang