740 Blackline. Vad innebär det?

Bi0HaZZarD Speed FMK
10 januari 2007 · 849 Inlägg

Har sett att mer och mer skriver Blackline på sina 740. Vad är skillnaden? Är det bara att listerna inte är kromade utan svarta eller vad är det mer?

Farsan har en 740 -92 som har svarta lister runt fönsterna. Skulle det då innebära att det är en blackline??



Tack för svar.

Mvh Ludde

Moser .-ϻΘϨƎЯ
10 januari 2007 · 1 313 Inlägg

blackline är väll när en GL ser ut precis som en Turbo/GLT ?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Jonni
11 januari 2007 · 1 256 Inlägg

Blackline fanns väl inte till 740?

Jag har för mig att när volvo S70/V70 kom så kom ett paket som hette Blackline och ett som hette Grayline eller liknande.

Jag kan ha fel.

SooLo
11 januari 2007 · 110 Inlägg

Bi0HaZZarD skrev:
Har sett att mer och mer skriver Blackline på sina 740. Vad är skillnaden? Är det bara att listerna inte är kromade utan svarta eller vad är det mer?

Min fältstudie bekraftar din hypotes! Har funderat på det samma och kommit fram till att de måste vara så...

Personligen tycker jag blackline bara e snyggt om bilen är svart, vit, mörk blå eller röd. Eller någon icke orginalfärg...

Have a good time, all the time!
John87 Stolt Volvoägare
11 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Jonni skrev:
Blackline fanns väl inte till 740?

Jag har för mig att när volvo S70/V70 kom så kom ett paket som hette Blackline och ett som hette Grayline eller liknande.

Jag kan ha fel.

Mm, jag trodde samma sak..
Vill man ha en 740 Blackline så får man "bygga" det själv, det fanns inte på den tiden..

Kanske har trott fel hela tiden...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Sandman
11 januari 2007 · 873 Inlägg

Mjo.

Blackline fanns till Volvo 740 88<

Men det var ett tillvals paket man fick välja till sin GL.

Don't get mad, get even.
John87 Stolt Volvoägare
11 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Sandman skrev:
Mjo.

Blackline fanns till Volvo 740 88<

Men det var ett tillvals paket man fick välja till sin GL.

Ok, då har jag lärt mig nåt smile

Den ser ut som en GLT eller?
Blacklinen alltså..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Sandman
11 januari 2007 · 873 Inlägg

Ja precis.
Den ser ut ungefär som en GLT, inget krom förutom grillen, hade samma inredning som GLE och centralås.
Tror det kanske var el hissar/speglar på en del med. Men vet inte säkert.

Don't get mad, get even.
John87 Stolt Volvoägare
11 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Sandman skrev:
Ja precis.
Den ser ut ungefär som en GLT, inget krom förutom grillen, hade samma inredning som GLE och centralås.
Tror det kanske var el hissar/speglar på en del med. Men vet inte säkert.

Men... Varför göra en GLT (bara utrustningspaketet, alltså en GL/T) om man hade Blackline?
Det känns lite som att göra en modell man redan har..

Hade vart helt annorlunda om GLT inte funnits, då hade jag förstått meningen med en Blackline.

Låter lite som att de bara försökte hitta på nåt nytt så dom sålde bättre. Tråkigt att det "nya" redan fanns...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Sandman
11 januari 2007 · 873 Inlägg

Jo men 88 när Blackline paketet kom fick GLT 16v (155hk) motorn.

Så Blackline var väl om man ville ha B230 motorn men häftigare utseende eller nått.

En riktig Blackline brukar föresten ha ett "BL" märke under GL.

Don't get mad, get even.
John87 Stolt Volvoägare
11 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Förstår fortfarande inte riktigt varför.. Men det är nog bara jag som är dum tongue

Nu är min en 89:a, men den ser ut som en GLT, fast den har B230F-motorn (alltså 116 hk eller vad det nu är..).
GL/T kom alltså 89? Eftersom man fick beställa en Blackline istället för GLT årmodell 88.
Den måste ha kommit tidigare än så tycker man ju...

Finns säkert andra trådar om detta dock, ska söka runt lite. Blev lite nyfiken nu på detta nu tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Sandman
11 januari 2007 · 873 Inlägg

Gör så.

Nä det är nog inte du som är dum.
Jag förstår inte heller allt lull-lull kring deras konstiga extra paket som skiljer sig ifrån år till år.

Skrev mest för att bekräfta att 740 visst fanns med Blackline paket och att det inte är påhittat även om det låter lite som "Special Cool Edition" ungefär wink

Don't get mad, get even.
Bi0HaZZarD Speed FMK
11 januari 2007 · 849 Inlägg

Okej tongue Tack för alla svar!

jag förmodar då att farsans bil är "Blackline" eftersom de e en -92 GL med svartalister runt fönsterna. smile

Mvh Ludde

Volvo_Mannen Volvoskadad
11 januari 2007 · 6 017 Inlägg

blackline är endast svarta lister runt fönstrena, medans glt och turbo har annan grill andra fälgar svart mellan bakljusen och en "toning" på de små rutorna därbak, samt bättre väghållning och lite lägre än övriga 740s. och glt och turbo har mer utrustning

Jonas
John87 Stolt Volvoägare
11 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Lite off topic här, men det passar lite i ämnet ändå..

Hur skiljer sig GLT med Turbo utseendemässigt och i utrustning?

Är det samma, fast utan turbo?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Moser .-ϻΘϨƎЯ
11 januari 2007 · 1 313 Inlägg

ni har fått det om bakfoten, Blackline innebär att en GL ser ut precis som en GLT/TURBO, jag vet, för ja har varit å kollat på en sån för ett tag sen, såg precis ut som turbon bara att de va en GL! lite mer utrustning såsom elhissar o.s.v, även turbogrillen, turbofälgarna och toningen på de småbakrutorna!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Moser .-ϻΘϨƎЯ
11 januari 2007 · 1 313 Inlägg

John87 skrev:
Lite off topic här, men det passar lite i ämnet ändå..

Hur skiljer sig GLT med Turbo utseendemässigt och i utrustning?

Är det samma, fast utan turbo?

de är princip samma! utsendemässigt iaf!!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Sandman
12 januari 2007 · 873 Inlägg

volvo744 skrev:
ni har fått det om bakfoten, Blackline innebär att en GL ser ut precis som en GLT/TURBO, jag vet, för ja har varit å kollat på en sån för ett tag sen, såg precis ut som turbon bara att de va en GL! lite mer utrustning såsom elhissar o.s.v, även turbogrillen, turbofälgarna och toningen på de småbakrutorna!

Eh...

Och detta påstående skiljer sig ifrån vad som redan står i tråden till den grad att det är "om bakfoten".... hur då?

Don't get mad, get even.
KarlNilsson Örebroare i exil
12 januari 2007 · 970 Inlägg

Det är så jag har fattat det också. Men min 740 GL -92 som hade grålackade rutlister från fabrik. Kallas den greyline då eller? wink

Hej FRA!
Moser .-ϻΘϨƎЯ
12 januari 2007 · 1 313 Inlägg

Sandman skrev:

volvo744 skrev:
ni har fått det om bakfoten, Blackline innebär att en GL ser ut precis som en GLT/TURBO, jag vet, för ja har varit å kollat på en sån för ett tag sen, såg precis ut som turbon bara att de va en GL! lite mer utrustning såsom elhissar o.s.v, även turbogrillen, turbofälgarna och toningen på de småbakrutorna!

Eh...

Och detta påstående skiljer sig ifrån vad som redan står i tråden till den grad att det är "om bakfoten".... hur då?

hmm jo ja menade, du har skrivit att den ser ut som en GLT men de är kromadgrill?,, de jag har kollat på har alla haft Turbo/GLT Grill och sett xakt ut som turbon... skit samma igentligen tongue

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang