RIKTIGT snyggt hjulhus du fått till!!! Trodde Öhlinsen hade utgått helt, men tydligen inte! Får man fråga vad du fick ge för Öhlinsen?
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
BlueScreeen skrev: RIKTIGT snyggt hjulhus du fått till!!! Trodde Öhlinsen hade utgått helt, men tydligen inte! Får man fråga vad du fick ge för Öhlinsen?
Tack så mycket! jodå det finns kvar Iaf till AWD bak. Det kostade 4800-5000kr nånting
skyflyer98 skrev: Tack så mycket! jodå det finns kvar Iaf till AWD bak. Det kostade 4800-5000kr nånting
Hmm man skulle kanske köpt på sig ett par då Du har inte att.nr. på dom?
Senast redigerat av BlueScreeen (4 mars 2019)
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
skyflyer98 skrev: Självklart! 9451817 Öhlins-dämpare bak AWD 9204201 Öhlins-dämpare fram 9481769 Öhlins-fjädrar bak AWD 9481636 Sänkfjädrar Volvo 9-28mm
Skrev med resten av alla artikelnummer för ett komplett kitt till V70 AWD
Jaha har Volvo egna sänkfjädrar trodde det var eftermarknads som gäller..
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Framvagnen är nu helt klar på båda sidorna. Tog även och rostskydda bromsköldarna.
Bytte även kamrem och vattenpump, passade så klart på att kolla VVT efter läckage och glapp men allt såg bra ut så tummen upp på det Inte många mil gjorda de senaste 10 åren!
Nytvättad Lite extra ljus! Använde en mini-pad för att komma åt i dörrhandtaget och på andra trånga utrymmen! Grym glans!!
Delade in bilen i paneler och gick över ytan på ungefär 40x40cm. Efter varje omgång gjorde jag rent paddan med en tandbortse för att inte dra runt gamla rester, bytte sedan padden där det var dags att gå över till en annan panel.
Har inte hunnit klart hela bilen men slutresultat kommer snart!
Hela påsken har gått åt till att putsa och färdigställa bilen. Det tog ett X antal dagar men jag blev otroligt nöjd med resultatet
Varför jag plockade loss handtag, backspeglar etc var för att få det lika blankt överallt även bakom och runt lister. Det var helt klart värt besväret Stenskott fylldes i med lackstift från volvo med både färg och klarlack
Monterade volvos skyddsfilm bakom stänkskydden
Bytte till NordicR regskyllthållare och passade på att klistra på en skyddsfilm från volvo bakom för att det inte skall slå och vibrera emot bakluckan. Monterade även listen som skall sitta mellan rutan och plåten
Tog även tag i min gamla turbo som satt i bilen! Eftersom jag har tillgång att renovera turbos valde jag att rädda den gamla slitna 18t´n. Det som hade hänt med turbon var att axiallagret och axelns tätningsring spår hade gått ner sig samt att turbinhuset hade spruckit (standard). Förövrigt var lagerhus etc i mycket bra skick och eftersom jag hade en nytt kompressorhjul, axel liggandes och fick tag i ett nästan nytt 7ans vinklat turbinhus så var det inga problem att rädda den!
viktbalansering av axeln Ljudbalansering av rotorn Nästan helt nytt 7ans vinklat turbinhus utan sprickor