Vad HK klarar bakaxeln till Volvo Amazon 1969 Dana 30?

jallamekk
18 november 2017 · 9 Inlägg

Jeg skal ha en sug trimmet B20 i Amazon ca 220 HK. Hur myket tåler orginal 69 bakaxelen?
Har tenkt å montere torsen diff eller svetsa sperra , hva er best. Jeg skjønner at det har mye å si hvordan bilen blir kjørt, jeg kommer til å kjøre ganske så forsiktig , det blir ingen drifft kjøring og ikke noe riv startar.
Jeg har også planer om å sette bort bilen til et verksted som bygger rally chassi og få montert et riktig bra 4-link oppheng bak.Klarer 1969 Dana 30 bakaxeln litt over 200 hk om man ikke kjører så hardt?
Eller må jeg bytte til en 1031 bakaxln, noe jeg har velidg lite lyst til. Takkar for alla som har noen tips!
Jeg vet at det finnes en P1800E 71-73 som kan brukes, men den er det umulig å få kjøpt, finner den ikke til salgs noe sted i hela verden,

jallamekk
18 november 2017 · 9 Inlägg

Raser bakaxlen så er det jo bare å bytta de ut med en lik.Men jeg har ikke lyst til å bytta bakaxler hver 14 dag?

jallamekk
18 november 2017 · 9 Inlägg

Er det ingen som har prøvet å kjøre med orginal Amazon axel og trimmad B20?

Amazon_123GT Driifter;)
18 november 2017 · 1 630 Inlägg

Beror välskar på hur du tänkt köra med den. Börja varje kväll vid korvkiosken eller åka runt och kicka kopplingen så lär den säkert misstycker efter ett tag men kör på o se hur länge den håller o gör den inte det går det ju skaffa värre efterhand

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
jallamekk
19 november 2017 · 9 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
Beror välskar på hur du tänkt köra med den. Börja varje kväll vid korvkiosken eller åka runt och kicka kopplingen så lär den säkert misstycker efter ett tag men kör på o se hur länge den håller o gör den inte det går det ju skaffa värre efterhand

Takker så mye for svaret!
Så da blir det som jeg har tenkt drivlina komme til å holde , så lenge jeg ikke tar burnouts eller starter med høyt turtall på motor å så brå slippe clutchen , ingen driftting kjøring .så vis det ikke holder er det jo bare å bytte det som misstycker.

jallamekk
19 november 2017 · 9 Inlägg

Er det noen på forumet her som har Kjørt Volvo Amazon med orginal drivlina, bare en uppgraderad koppling
og en B20 sug motor på 200HK+, Holder det om jeg ikke tar burnouts og ikke drifter?
Takker for alle som har noe informasjon tips, Jeg er vel ikke den første her på forumet som kjører Amazon
med trimmet B20 200HK. og orginal drivlina bare uppgraderad koppling?

Evildan
19 november 2017 ·

Balaxeln håller inte att utsättas återupprepade gånger för dom krafterna.
Den kommer hålla ett tag beroende på utgångsskick och hur du kör med bilen, kör du snällt och inte utnyttjar motorns effekt kommer den hålla lika bra som med en originalmotor, kör du ofta med full gas och snabba accelerationen håller den inte lika länge.

Frågan är omöjlig att svara på med liknande "7 veckor och 4 timmar" eftersom det hänger på vad jag skrev ovan.

torsen
19 november 2017 · 7 230 Inlägg

Eventuellt kan byta till DANA 44.
Dom är kända för sin styrka, jämfört med 30 och 35..
Standard i Jeep TJ fr o m -05.
Många med äldre Jeepar byter till DANA 44 när dom växlar ner och monterar 35":or.
DANA 44 är standard i Jeep JK.
JKn´s motor är ju på närmare 300 hk fr o m -12.
Har själv haft DANA 44 i ett par Wrangler.
I en av dem med ARB tryckluftstyrda differentialspärrar samt stora däck.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang