Koppla extraljus. Ska det va så himla svårt?

KolGruvan
21 november 2017 · 1 450 Inlägg

Finns massor med trådar om detta men nu vill ja veta varför inte mina glödare fungerar, helljuset funkar fint. Kan inte riktigt förstå, nån får gärna förklara.

Jag har alltså dragit jord ifrån ena glödaren INK jord från helljuslampan vidare till nästa osv, sedan jordat i karossen.
Jag har ström från ena glödaren vidare till nästa osv in på p-ljus kabeln.  Och där bränns säkringen i bilen . Varför?  Ja kan inte förstå. Kan man inte jorda både helljus och glödar i samma?? Varför isåfall?



https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183175/183175-41f1df5bb3e47ece551fff74587781fd.jpg

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Janneutanb
21 november 2017 · 7 267 Inlägg

Nånstans har du en kortslutning.
Koppla in en glödare åt gången och se när säkringen bränns så vet du var felet ligger.

KolGruvan
21 november 2017 · 1 450 Inlägg

Ja ska gå igenom allt igen om ja orkar.  Men har svårt att förstå varför min koppling inte funkar.  Annars får ja helt enkelt dra egna kablar från glödarna.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Janneutanb
21 november 2017 · 7 267 Inlägg

Den ska fungera så men nånstans har det blivit fel.

it_mutt Avstängd
21 november 2017 · 10 388 Inlägg

Svårt att tro att det spökar, men; blir det någon skillnad om du kopplar "ur" helljusbiten?

- - Edit - -

"Helljusbiten" som i; kablarna till extraljuset från relä osv.

Senast redigerat av it_mutt (21 november 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
KolGruvan
21 november 2017 · 1 450 Inlägg

Ja gjorde det väldigt simpelt för mig. Ja drog kablar för sig till glödarna, både ström å jord.  Till och med plus å minus med två kablar kan va fruktansvärt att koppla ihop ibland big_smile aja nu funkar det iallafall. Väldigt många extra kablar dock

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang