Går rostig tröskel genom besiktning volvo duett

Joarud
5 december 2017 · 171 Inlägg

Tja min vänster tröskel är ganska rostig sen är det stötfångare fästen bak annars är den fräsch överallt lite bjuk i golvet där vid tröskeln men dem brutarbeta väll inte knaka så mycket golv går den i genom tro ska ju självklart fixa det sen när jag har pengar

Joarud
5 december 2017 · 171 Inlägg

Tja min vänster tröskel är ganska rostig sen är det stötfångare fästen bak annars är den fräsch överallt lite bjuk i golvet där vid tröskeln men dem brukar väll inte knaka så mycket golv går den i genom tro ska ju självklart fixa det sen när jag har pengar men det är ju ram på duett så då är ju inte tröskeln bärande

Hilmer
5 december 2017 · 1 776 Inlägg

Det är nog inga problem eftersom den har riktig ram, det är värre på nyare bilar med självbärande kaross.
Dra ett par lager med vävtejp över hålen så kan dom inte klaga på vassa kanter heller.

Evildan
5 december 2017 ·

Det har jag upplevt som lite nyckfullt då jag  hade ett nedslag, just på rostig yttre längsgående balk/ tröskel att svetsa, på en Chevrolet Blazer från 1988 som även den har en separat ram tillika påbyggnad. Jag köpte bilen med nedslaget så jag var tyvärr inte med vid besiktningstillfället och kunde ifrågasätta varför besiktningsorganets representanter valde att göra så.

Sukkan
5 december 2017 · 451 Inlägg

Det verkar vara vilket humör dem är på just då, var och besiktiga min V70 i Torsdags och fick en kille som brukar vara nitisk som helsike men han släppte igenom den utan anmärkning med sjunkande bromspedal vilket jag inte räknat med. Men det är fixat nu 😀

Knugcab
5 december 2017 · 5 111 Inlägg

Just trösklar kan de vara rätt kinkiga på när det gäller även rambyggda bilar tydligen, då de gör så pass mycket för karossens stabilitet ändå....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
torsen
6 december 2017 · 7 198 Inlägg

Rostskadad sidobalk/"tröskel" kan innebära nedsatt bärighet för undre infästningen av säkerhetsbältet.
Kolla därför även på insidan om rostskada finns där.
För din egen säkerhets skull - inte för besiktningsorganets skull.

spillolja
6 december 2017 · 4 014 Inlägg

PÅ en tröskellåda så är det max 50% på tvärsnittet, samt en maxlängd på 50cm för rostskadan  innan det blir underkänt har jag fått för mig

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Joarud
6 december 2017 · 171 Inlägg

De är utan ram det är ju ram på dena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang