Efter att ha blivit dragen av polarens Golf med Lancian så behövdes fyrhjulsdrift. Hade ju en tanke om att integrale konvertera Lancian men gav upp på det. Andra Evo generationen har alltid vart en dröm sedan Tommis framgångar i skogen. Listan av legendariska motorer är lång och där finns 4G63 definitivt.
Vet inte hur folks erfarenhet runt att dra kabel i bilar är men är framme vid förarsidan nu i varje fall. Mycket svett, en hel del blod. Tårarna kanske kommer. Gick på 50mm2 och den är ju aningens fetare än den 16mm2 som var draget till ljudet tidigare. Fortfarande sjukt imponerad av att allting klickas fast, och håller för det utan att gå i 1000 delar ska även tilläggas:-) Italienska bilar har ju sin charm men...
Jag hade i smyg ifrån frun köpt nya sommardäck i fredags, sjukt snabb leverans och hon som var hemma och öppnade idag. Svårt att smussla med 4 däck i hallen..
Tillverkade vecka 33-2017, känns långt borta nu men sommaren är närmare än man tror:-)
Någon som vill köpa 4st 17” fälgar med slitna däck så ligger de i bakgrunden och dammar om någon vill köpa??
Första tanken var att ta en plexiglasskiva och bulta fast allt i men det blev katastrof . Vart tvungen att gå upp i ordentlig tjocklek på skivan för att få det tillräckligt styvt så den kasserades och det fick bli en träskiva. Blev riktigt bra, batteriet ska laddas så får vi se hur det funkar...
Syns nada med skivan på plats och mattan över, happy camper:-)
Mycket bilder blir det på det här men mest för att jag själv letade efter bilder på hur någon hade gjort det men hittade ingenting. Blev ett nytt batteri då det gamla var dåligt, Inkopplat, provstartat och klart:-)
rhson skrev: Mycket bilder blir det på det här men mest för att jag själv letade efter bilder på hur någon hade gjort det men hittade ingenting. Blev ett nytt batteri då det gamla var dåligt, Inkopplat, provstartat och klart:-)
Lite vårfealing med sommarhjulen på:-) Hade sjuka problem med att få på däcken på fälgarna. Vet inte om det var fälgarna eller däcken men maskinen som jag testade på först orkade inte. Någon annan som vart med om samma sak på R däck?
Fick bli däckverkstad, kan varmt rekommendera Örbygummi. Sjukt duktiga och trevliga!
Allt maskinellt jag ville göra i år gjort så nu får den matta lacken sig en omgång. Exakt samma lampa speglar sig både på vingen och bakluckan. Efter lite gnuggande så blir det ju en rejäl skillnad:-)
Efter en provkörning i veckan så tyckte jag att den var lite väl nervös. Gjorde en fyrhjulsinställning och misstänker den är ställd för bana. Toe out(heter det så?) på 0,5 grader per hjul i fram. Känns sjukt mycket mer stabil nu.
Kollade även till stiften. Känns rätt slitna även om det är finmärkesstift. Blide 4stycken NGK bpr8es.
Så äntligen kom tändstiften som jag beställt, tog 2 dagar ifrån Tyskland till Sverige och sedan så har Postnord åkt runt med dom i 5 dagar, suck. De åkte på i varje fall. Tyckte bromsbeläggen fram lät lite konstigt senast så jag köpte nya belägg tsm. med stiften, de var helt slut. Verkligen på tiden, körde standard Bosch belägg och inget speciellt då tanken är att köpa brembosar till hösten och sätta på:-)
Har köpt lite nya prylar som kommer komma på inom kort men skulle ta en tur i lördags. Mötes av en lysande AYC lampa. Trasig pump tänkte jag och såg min plånbok bli tunnare.
Hade motortvättat bilen dagen innan så felsökningen började där, hittade att AYC relät hade trillat ifrån sin uppsatta position och hängde i sladden upp och ner, lite som ett badkar nästan, fullt förstås....
Tog bort och öppade upp relät och det har nog vart dassigt ganska länge. På jakt efter nytt nu:-)
Var ju inte superimponerad av bromsarna som satt på så ett bra pris dök upp på ett sett Brembosar i England, bara slå till. De var ju dock skitfula rent ut sagt Brembosar ska ju vara röda ju! Varje fall enligt mig:)
Som tur var så hade tidigare ägare bara sprutat på utan att slipa så med lite färgborttagning och en plattmejsel så kunde färgen lirkas bort. Var två lager färg, först gult och sen rosa. Tar lite tid men blir bra:-)