Liten reg skylt

HannesMagnusson
3 januari 2018 · 11 Inlägg

Hej, någon som lyckats beställa liten reg skylt till sin bil eller kör dem flesta med "fake" skyltar ?

granadadr
3 januari 2018 · 7 268 Inlägg

HannesMagnusson skrev:
Hej, någon som lyckats beställa liten reg skylt till sin bil eller kör dem flesta med "fake" skyltar ?

definera LITEN, små som snöskoterkyltar? eller usa?? usa får man beställa wink men de andra är olagliga för bilar /mc

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
zleepy Trucker
3 januari 2018 · 1 391 Inlägg

granadadr skrev:

HannesMagnusson skrev:
Hej, någon som lyckats beställa liten reg skylt till sin bil eller kör dem flesta med "fake" skyltar ?

definera LITEN, små som snöskoterkyltar? eller usa?? usa får man beställa wink men de andra är olagliga för bilar /mc

USA skyltar 300 x 110 mm kan enbart beställa tills ens fordon om det är typ:at med sån skylt, inte annars, då finns bara stor EU 520 x 110 mm


"Transportstyrelsen kan bevilja den efter en prövning av skyltutrymmet"
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Pr … gsskyltar/

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Xebers76
3 januari 2018 · 2 250 Inlägg

Jag hade ett himla strul att få USA skyltar till min Chevrolet trots att det är det ända som får plats. Dem skickade en EUskylt och en MCskylt och menade på att det är detta som gäller för att det står i deras system.

Har man bara en bra giltlig anledning så ska det inte vara allt för svårt att få dock.

Sen har jag hört att om man kan bevisa att en annan bil som rullar på våra vägar som ska ha tex EUskylt men som har och är godkänd med USAskylt så ska du kunna referera till den och då få USAskylt på din likadana bil.

HannesMagnusson
3 januari 2018 · 11 Inlägg

Tänkte på 300x110. Sett många som har sånna som har vanlig Eu som standard, men hört att det inte skall gå att få 300an av trafikverket, tänkte om någon hade något tips tongue

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 januari 2018 · 14 006 Inlägg

Vad jag vet så finns det bara EU-skyltar, USA-skyltar som vanliga. Jag hade mosbrickor på GTA:n så jag ringde till TS och sa att det bara var USA-skyltar som passar och efter 10 minuters förklarande så fixade den vänliga damen USA-skyltar. Tjolahopp!!!
Det är mycket mycket lättare att få USA-skyltar om man har en USA-bil. Det gick lika lätt med Vanen för 16-17 år sedan att byta bort mosbrickorna till USA-skyltar. Vetten hade USA-skyltar när jag köpte den.
Förresten, vilken bil har du HannesMagnusson?

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (3 januari 2018)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
HannesMagnusson
3 januari 2018 · 11 Inlägg

Har en audi A6 2012, tycker 300x110 skyltarna passar så mycket bättre på honeycomb grillen, även mycket snyggare bak, får väll göra ett försök med trafikverket wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 januari 2018 · 14 006 Inlägg

HannesMagnusson skrev:
Har en audi A6 2012, tycker 300x110 skyltarna passar så mycket bättre på honeycomb grillen, även mycket snyggare bak, får väll göra ett försök med trafikverket wink

Tyvärr så går dom inte på att det är snyggare fast det är snyggare på de flesta bilar. Det ska vara konstruerat så att det fordras liten skylt. Men jag har sett små skyltar på bilar "som inte ska ha det" om du förstår vad jag menar.
Lycka till i ditt försök men jag skulle ge dig max 50% chans om ens det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
3 januari 2018 ·

Vettemannen skrev:
Vad jag vet så finns det bara EU-skyltar, USA-skyltar som vanliga. Jag hade mosbrickor på GTA:n så jag ringde till TS och sa att det bara var USA-skyltar som passar och efter 10 minuters förklarande så fixade den vänliga damen USA-skyltar. Tjolahopp!!!
Det är mycket mycket lättare att få USA-skyltar om man har en USA-bil. Det gick lika lätt med Vanen för 16-17 år sedan att byta bort mosbrickorna till USA-skyltar. Vetten hade USA-skyltar när jag köpte den.
Förresten, vilken bil har du HannesMagnusson?

/Benny

Det var då ett förbaskat gaggande på medlemmarna om korv i afton. wink

Jag fick små till min Ford Explorer efter att jag skickade bilder på den normalstora skylten vikt och knölig innanför utrymmet.
Nu råkade utrymmet vara tillräckligt så bakre skylten var monterad på bakluckan istället för på stötfångaren men lite konstnärlig kreativitet löste det baktill.
Framtill tog jag först en bild på ena sidan med skylten vikt och mycket åt vänster sedan gjorde jag likadant på höger sida. big_smile

HannesMagnusson
3 januari 2018 · 11 Inlägg

Ja, sett andra a6or som har liten skylt, men hörde även någon som snackade om att de hade beställt en skylt av något företag som trycker skyltar. Alltså är inte de skyltarna godkända i trafik, men vet inte hur tydligt de syns och vad som händer om man blir stoppad.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 januari 2018 · 14 006 Inlägg

HannesMagnusson skrev:
Ja, sett andra a6or som har liten skylt, men hörde även någon som snackade om att de hade beställt en skylt av något företag som trycker skyltar. Alltså är inte de skyltarna godkända i trafik, men vet inte hur tydligt de syns och vad som händer om man blir stoppad.

Har du inte de riktiga skyltarna vid en kontroll skruvar polisen bort skyltarna och du får gå därifrån eller ta en bärgare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
4 januari 2018 · 7 268 Inlägg

HannesMagnusson skrev:
Tänkte på 300x110. Sett många som har sånna som har vanlig Eu som standard, men hört att det inte skall gå att få 300an av trafikverket, tänkte om någon hade något tips tongue

har sett dem som helt sonika klipper bort eu märket wink inte lagligt.. men men

Senast redigerat av granadadr (4 januari 2018)

torsen
5 januari 2018 · 7 198 Inlägg

HannesMagnusson skrev:
Hej, någon som lyckats beställa liten reg skylt till sin bil eller kör dem flesta med "fake" skyltar ?

Jag har lyckats få liten/USA-skylt i stället för stor bak på 4 bilar.
I två av fallen gick det utan strul genom att hänvisa till ett par "privatimporter".
För att få liten/USA-skylt till de andra två bilarna fick jag motivera med insända fotografier.
Har man fått in liten/USA-skylt bak i handlingarna hos Transportstyrelsen går det bra, om än olagligt, att beställa ännu en "bakskylt" och montera fram.
Dock är dom små skyltarna numera ganska fula med sitt EU-märke.

B t w så har jag personlig skylt på en av mina bilar.
Den gick tyvärr inte att få som liten eller utan EU-märket.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari 2018 · 13 669 Inlägg

torsen skrev:

HannesMagnusson skrev:
Hej, någon som lyckats beställa liten reg skylt till sin bil eller kör dem flesta med "fake" skyltar ?

Jag har lyckats få liten/USA-skylt i stället för stor bak på 4 bilar.
I två av fallen gick det utan strul genom att hänvisa till ett par "privatimporter".
För att få liten/USA-skylt till de andra två bilarna fick jag motivera med insända fotografier.
Har man fått in liten/USA-skylt bak i handlingarna hos Transportstyrelsen går det bra, om än olagligt, att beställa ännu en "bakskylt" och montera fram.
Dock är dom små skyltarna numera ganska fula med sitt EU-märke.

B t w så har jag personlig skylt på en av mina bilar.
Den gick tyvärr inte att få som liten eller utan EU-märket.

thinner borde få det blåa äkelmärket att försvinna

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
granadadr
5 januari 2018 · 7 268 Inlägg

Growe skrev:

torsen skrev:

HannesMagnusson skrev:
Hej, någon som lyckats beställa liten reg skylt till sin bil eller kör dem flesta med "fake" skyltar ?

Jag har lyckats få liten/USA-skylt i stället för stor bak på 4 bilar.
I två av fallen gick det utan strul genom att hänvisa till ett par "privatimporter".
För att få liten/USA-skylt till de andra två bilarna fick jag motivera med insända fotografier.
Har man fått in liten/USA-skylt bak i handlingarna hos Transportstyrelsen går det bra, om än olagligt, att beställa ännu en "bakskylt" och montera fram.
Dock är dom små skyltarna numera ganska fula med sitt EU-märke.

B t w så har jag personlig skylt på en av mina bilar.
Den gick tyvärr inte att få som liten eller utan EU-märket.

thinner borde få det blåa äkelmärket att försvinna

är inte så säker på det,, och är ju endå fel stil på resten av siffror bokstäver,, så hjälper ju föga på en usa skylt,  men som sagt såg en som hade vanlig eu skylt kapade bort eu,, å satte skylten i en fin svart skylthållare å vips såg det ok ut,  detta var på en  tidig 70 tals Taunus

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 januari 2018 · 14 006 Inlägg

På en vanlig skylt så är det ett litet tomrum mellan bokstäver och siffror och detta tomrum saknar USA-skyltarna. I alla fall på dom nya. De gamla USA-skyltarna hade dock ett tomrum.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (5 januari 2018)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
granadadr
5 januari 2018 · 7 268 Inlägg

Vettemannen skrev:
På en vanlig skylt så är det ett litet tomrum mellan bokstäver och siffror och detta tomrum saknar USA-skyltarna. I alla fall på dom nya. De gamla USA-skyltarna hade dock ett tomrum.

/Benny

de nya saknar ju också mellanrummet men har ju ett fult eu märke

https://www.google.se/url?sa=i&rct= … 6618524062

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 januari 2018 · 14 006 Inlägg

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:
På en vanlig skylt så är det ett litet tomrum mellan bokstäver och siffror och detta tomrum saknar USA-skyltarna. I alla fall på dom nya. De gamla USA-skyltarna hade dock ett tomrum.

/Benny

de nya saknar ju också mellanrummet men har ju ett fult eu märke

https://www.google.se/url?sa=i&rct= … 6618524062

Jag sa ju det. De nya stora skyltarna har mellanrum + EU-märke. USA-skyltarna har inget mellanrum men har EU-märke. De gamla USA-skyltarna har dock ett mellanrum.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
volvo245amazon
5 januari 2018 · 110 Inlägg

Jag har kört med klippt skylt i över 5 år.
Blivit stoppad flera gånger under dom åren.
Ingen polis har sagt något om skylten och givit mig böter.

vika01
18 januari 2020 · 1 Inlägg

Importerade en sportbil från Tyskland som har utrymme för standardskylt och hade det även när den var registrerad i Tyskland. Men jag skruvade av skylten före registreringsbesiktningen och lyckades övertala besiktningsmannen om att den behöver ha en liten skylt. Men jag uppgav att det var av estetiska skäl jag ville detta och han hade inget emot det. Så han beställde en liten framskylt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang