Mordern, bra automattvätt nära Sollentuna

Hefal noob
4 januari 2018 · 112 Inlägg

Ingen diskution om ”hon förtjänar bättre” eller ”du repar lacken i automattvättarna”, snälla sad

Vart kan jag tvätta bilen så skonsamt som möjligt och vilket program rekommenderas om bilen är riktigt skitig men jag inte vill lägga ut en förmögenhet?

Tacksam för svar,
God fortsättning

-lärling :)
Brådhis * Voff voff *
4 januari 2018 · 10 245 Inlägg

Vid Glädjen i Väsby finns en automattvätt som iaf för nå´t år sedan var riktigt bra. Ligger till vänster om du åker in genom grindarna vid Ingo-macken.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
sohlberg85
7 augusti 2018 · 19 Inlägg

Hefal skrev:
Ingen diskution om ”hon förtjänar bättre” eller ”du repar lacken i automattvättarna”, snälla sad

Vart kan jag tvätta bilen så skonsamt som möjligt och vilket program rekommenderas om bilen är riktigt skitig men jag inte vill lägga ut en förmögenhet?

Tacksam för svar,
God fortsättning

Jag tänkte precis skriva förtjänar hon inte bättre.. men du tog bort glädjen i att skriva det smile

rcy
7 augusti 2018 · 1 705 Inlägg

Får jag slå ett slag för "gör det själv" automaterna som börjar bli alltmer vanliga?
Stoppa in en tjuga och du får högtryck, avfettning, hetvax, avrinning och allt möjligt.
Jag skulle vara väldigt försiktig med att använda borstarna på dylika ställen om det är en bil man bryr sig om, men för en snabb "stop n' go" avsköljning med högtrycken är dom klockrena.

Om inte annat så kan det vara en ide att åka förbi en sådan station och skölja av bilen *innan* du åker igenom en automattvätt om den är riktigt, riktigt skitig. Bara tanken på borstarna i en automattvätt på en riktigt skitig bil får mig att rysa, då är det bättre att själv skölja av den värsta skiten först.

candyweiss
7 augusti 2018 · 863 Inlägg

Nu känner jag inte till sollentunna, men finns det inte någon firma som har handtvätt för 99 - 199:-?

Här är en i Sollentuna som tar 200:- för utvändig handtvätt http://sollbil.se/biltvatt/

Edit: Fan, det var ju en gammal tråd sad

Senast redigerat av candyweiss (7 augusti 2018)

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang