Opel astra kombi 2005 felkod "misständning alla cylindrar"

Alexistexas
7 januari 2018 · 2 Inlägg

Hej på er! Som rubriken lyder har jag en opel med felkod "misständning alla cylindrar". Har bytt de vanligaste: tändkasett, vevaxelgivarn samt kamaxelgivaren. Utan resultat. Det som händer är att motorelekroniklampan lyser efter ca 15 min körning efter jag nollat felkoderna. (Kanske när den blir varm?) Efter ett tag börjar lampan blinka vid gaspådrag och motorn tappar kraft. Påminner om att den bara går på 3 cylindrar men är osäker där.
Nån som vet vad jag borde testa o byta härnäst?

Mvh Alexistexas

Johnny13
20 mars 2018 · 13 Inlägg

Jag har exakt samma problem. Tyvärr så vet jag inte heller vad jag ska byta? Jag bytte luftmassmätaren med. Men jag har exakt samma problem.

zzr94092
20 mars 2018 · 4 385 Inlägg

Vad säger felcoden?

closer
21 mars 2018 · 79 Inlägg

Hej!

Kan det vara att den går in i felsäkert läge?
Ecu/ecm problem?

Vad heter felkoden?

Alexistexas
3 april 2018 · 2 Inlägg

till Johnny13

Hej! Det var termostaten på min som var kass visade det sig! Är ju special jämfört med andra bilar. Tempgivarn sitter i termostaten. Så troligen den som gett sig. 
Man kan ju tycka att felkoden borde ha sagt de istället för "misfire cylinder". Men men.. nu funkar aset i alla fall smile 
Jag borde ha misstänkt att det har med tempen o göra eftersom lampan började blinka och motorn tappa kraft först när bilen blev varm. Lätt o va efterklok. Det var far min som reagerade på att det var lite dåligt med värme inne i bilen. 

Mvh Claes

Johnny13
23 april 2018 · 13 Inlägg

Tusen tack för svar. Skönt att det löste sig för dig
/Johnny

Robinwo
19 juli 2018 · 1 Inlägg

Det här låter som exakt mitt problem.
Har felkoderna: P0171Fuel Trim System Lean, P0300 - P0304 Cylinder 1-4 misfire Detected, P0314 Single Cylinder Misfire Detected, P1300 Misfire Detected at low Fuel Level.

Ska testa byta temp-sensorn.

Senast redigerat av Robinwo (19 juli 2018)

EmsAnders
19 juli 2018 · 151 Inlägg

Robinwo skrev:
Det här låter som exakt mitt problem.
Har felkoderna: P0171Fuel Trim System Lean, P0300 - P0304 Cylinder 1-4 misfire Detected, P0314 Single Cylinder Misfire Detected, P1300 Misfire Detected at low Fuel Level.

Ska testa byta temp-sensorn.

Det här låter som täta egr-kanaler, rycker den vid jämn acceleration och kanske vid full gas?

EmsAnders
19 juli 2018 · 151 Inlägg

EmsAnders skrev:

Robinwo skrev:
Det här låter som exakt mitt problem.
Har felkoderna: P0171Fuel Trim System Lean, P0300 - P0304 Cylinder 1-4 misfire Detected, P0314 Single Cylinder Misfire Detected, P1300 Misfire Detected at low Fuel Level.

Ska testa byta temp-sensorn.

Det här låter som täta egr-kanaler, rycker den vid jämn acceleration och kanske vid full gas?

Just p0171 är en lurig felkod, men oftast är det egr som spökar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang