Hjälp! Android auto.

Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Hej bilgalningar!

Jag fick i onsdags hem min nya Golf Sporcombi - 2018. Den första bil jag haft med stöd för mirrorlink och Android auto.

Jag satt igår och försökte få igång det hela men upptäckte snart att (Okej jag måste ha en app som heter Android auto) det förklarade varför jag hade problem. Började söka på Google play men upptäckte att jag inte kunde få tag på appen där och började googla...

Nu har det visat sig att appen inte finns tillgänglig för oss svenskar MEN det ska gå att få det hela att funka genom att ladda hem .apk filen från annan källa och installera på telefonen.

Jag har hittat olika versioner jag har laddat ner och installerat men när jag försöker starta appen så står det bara någonting i stil med "Google play verkar inte fungera just nu"

Jag börjar bli frustrerad, framför allt då alla firumsinlägg och trådar som handlar om Android auto och där man kan hitta hjälp är över 1-2 år gamla och där länkarna och dylikt inte längre är aktuella. Har inte folk problem med detta under 2017-2018?

Snälla hjälp mig, vill få detta att lira.

Telefon: Samsung galaxy S7 Edge.

Tack!

//Jerry
amazinjoey
12 januari 2018 · 1 138 Inlägg

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Kör denna på min S8, funkar finfint

Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Tack! Men när jag installerat den och trycker "öppna" så står det "Något gick fel: det verkar som Google play tjänster inte funkar just nu"

Hur kan jag lösa detta? sad

//Jerry
marcus80 Sir
12 januari 2018 · 935 Inlägg

Har du aktiverat okända källor i inställningarna för telefonen?

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Ja okända källor är aktiverat. Behövde fixa det för att kunna installera filen sad

//Jerry
xXSammy
12 januari 2018 · 6 566 Inlägg

Har du provat med fler versioner?
Äldre app men stöd till flera:
https://www.apkmirror.com/apk/google-in … 6-release/

De/Dem
Highway_Outlaw
12 januari 2018 · 198 Inlägg

Ladda ner Android info för att avgöra vilken processor din telefon har.

Det finns upp till 4 olika varianter av AA

Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Har kollat processor och det är arm64 vilket är dom versionerna jag kört. Testade även din länk xXsammy men jag får fortfarande samma fel! sad

//Jerry
xXSammy
12 januari 2018 · 6 566 Inlägg

Provade Android Auto på en Ford Sync 3 på ett kurs tillfälle, tror jag gjorde såhär..
Ladda ner app från APKMirror (Fick prova ett par gånger för att få rätt version till mobilen då)
Slog av säkerhetsfiltret
Anslöt telefonen via Bluetooth
Koppla in USB kabeln
Installera appen

Sen funka det, dock kör jag Sony Xperia Compact X

De/Dem
panda666
12 januari 2018 · 4 228 Inlägg

Kanske behövs en app som heter apk installer, ja har den iaf och kan installera appar som itne finns i google play eller crakade appar. Man kanske behöver även roota telefonen(jailbreak) för att de ska funka. har folk rootat sin telefon som har fått de att funka?

Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Jag har provat med den appen också, ingen success sad

//Jerry
panda666
12 januari 2018 · 4 228 Inlägg

Fimpha skrev:
Jag har provat med den appen också, ingen success sad

har du utvecklaralternativ öppet? root på telefonen? tillåt att installera från andra källor, se till att allt är i bockat som ska vara bockat.

Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Jag har utvecklaralternativ aktiverat, root har jag inte men tillåtelse från andra källor är PÅ. Googlar för fullt, youtube osv osv... hittar ingenting som kan hjälpa mig sad

//Jerry
Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Jag tror jag löste det!! Rensade casche och all data i Google play tjänster appen och nu startar appen och jag har gått igenom inställningarna och nu står det "Anslut till bilen" ska ge mig ut och testa nu big_smile

//Jerry
panda666
12 januari 2018 · 4 228 Inlägg

Fimpha skrev:
Jag tror jag löste det!! Rensade casche och all data i Google play tjänster appen och nu startar appen och jag har gått igenom inställningarna och nu står det "Anslut till bilen" ska ge mig ut och testa nu big_smile

va kul! trevlig helg då hoppas du fått igång det    ^

Fimpha
12 januari 2018 · 557 Inlägg

Jag fick igång appen men när jag skulle ansluta mot bilen så får jag detta meddelande: https://imgur.com/a/rlDrc Någon som vet hur jag löser detta? sad

//Jerry
panda666
13 januari 2018 · 4 228 Inlägg

Fimpha skrev:
Jag fick igång appen men när jag skulle ansluta mot bilen så får jag detta meddelande: https://imgur.com/a/rlDrc Någon som vet hur jag löser detta? sad

se till att allt är uppdaterat till senaste, den säger att din telefon inte gillade säkerheten från appen i din bil? ska det vara så irriterande    ^^ Det finns ett program i alla android som heter *knox*, Som ett antivirus ungefär som måste frågasätta allt man gör ibland. Därför är min rootat och allt bloatware är borta.

Evildan
13 januari 2018 ·

Hoppas du inte utvecklar en allergi mot sporerna i bagaget. wink

Finns det verkligen ingen återförsäljare som kan hjälpa dig? Det är liksssssm en av funktionerna dom har, speciellt vid nybilsköp, att gå igenom funktionerna och se till att kunden ijenkligen fått vad denna betalat för.

Fimpha
13 januari 2018 · 557 Inlägg

Panda: Om jag rootar telefonen slutar väl garantier/försäkring att gälla?

Evildan: Dom gjorde en snabb genomgång av bilen när jag hämtade ut den och påpekade särskilt tidigare problem med Android auto men att det skulle vara fixat nu. Funderar på att höra av mig till min säljare och kolla läget, tror dess värre att dom inte kan göra speciellt mycket. sad

//Jerry
panda666
13 januari 2018 · 4 228 Inlägg

Fimpha skrev:
Panda: Om jag rootar telefonen slutar väl garantier/försäkring att gälla?

Evildan: Dom gjorde en snabb genomgång av bilen när jag hämtade ut den och påpekade särskilt tidigare problem med Android auto men att det skulle vara fixat nu. Funderar på att höra av mig till min säljare och kolla läget, tror dess värre att dom inte kan göra speciellt mycket. sad

a ja tror att garanti slutar gälla, men man kan alltid återställa root så att det blir som vanligt igen plus att man kan återställa telefonen som den var från fabrik, tror inte dom skulle kunna se om den varit rootat, du får radera alla root filer efter återställning. Jag roota min telefon så fort ja köpte pga jag hatar all shit som kommer med när man köper den. Men pröva först få hjälp av handlaren, kanske nått enkelt du har missat bara. Ta allt från början steg för steg, kanske hjälper.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang