Frusen låskista förardörr Passat

-m
22 januari 2018 · 172 Inlägg

Hej,

Passat från 2015, näst senaste, köpte den när VW reade ut sina lagerbilar för ungefär tre år sedan.

Igår när jag skulle hem från köpcentrumet, gick inte förardörren i lås när jag försökte stänga den. Jag låste dörren genom att stänga låskläppen med handen och sedan låsa med fjärrkontrollen.

Nästa steg var att fälla tillbaka kläppen,. Efter en stund kom jag på att om man öppnade dörren innifrån gick kläppen. Därefter gick dörren i lås.

Nu på morgonen när jag skulle iväg gick det inte att öppna förardörren. Jag gick in genom bakdörren och klättrade fram i bilen. Halvvägs till jobbet kom jag på att det nog hade fungerat att trycka på fjärrkontrollen så rutorna gick ner och öppna dörren innifrån.

Tilläggas bilen står i kallgarage med elektrisk motor och kupévärmare.

När jag kom till jobbet efter ca 50 min körning var det inget problem med låset.
När jag skulle hem var det inget problem heller, bilen hade stått utomhus med värmaren på i ca 45min.

Jag skulle kanske inte kört bilen igenom automattvätten i torsdags, men det var helt nödvändigt att tvätta bilen.

Nu till frågorna:
Om man kör som jag, ca 50 min per resa, torkar dörren upp utan att man gör något?
Finns det beskrivet någonstans hur man demonterar låskistan i en Passat av min modell?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 januari 2018 · 4 917 Inlägg

Ta kärringens hårtork och kör på ett bra tag , sen vore det väl själve den om inte fuktan som ställer till det skulle försvinna !
Som grädde på moset så SLIPPER  du att demontera kistan!

Senast redigerat av insatsen (23 januari 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
-m
23 januari 2018 · 172 Inlägg

På morgonen idag var det inget problem att komma in i bilen. Det kanske ventilerades ut på något sätt under de två timmar som jag körde.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang