WilleG
3 mars 2018
· 185 Inlägg
zemet skrev:
Soverejn skrev:
zemet skrev:
Men den går ju fortfarande dåligt på startgasen. Kan det vara din rotor som är kass?
Men hjälper startgasen om det rinner in på tok för mycket bränsle i cylindrarna? Rotorn är ok.
Scårt att säga. Men testa koppla ur spridarrelät så spridarna inte öppna och se om den går på startgasen.
Går den inte på startgasen då så har du ju kompressionsfel eller något med tändningen.
Du har inte satt tändkablarna fel? Eller vridit fördelarlocket så det sitter fel på något sätt?
Tänkte hoppa in i tråden i och med att jag har hjälpt till lite på plats.
Tycker det låter konstigt att motorn skulle tappa kompression "bara över natten", som jag förstod så började bilen uppföra sig med samma symptom tidigare men gick senare till sig för att ännu senare bli som nuvarande tillstånd.
Om nu spridarna fastnat i öppet läge så bör ju bränsle komma ur dem vilket det gör eftersom alla stiften är blöta, men då sprutar det ju in på tok för mycket. (Kanske förutom på 3ans cylinder då den faktiskt håller sprutbilden och tillåter lite luft emellanåt, eftersom det är enda spridaren som reagerar på att bli bortkopplad.)
Som sagt om spridarna fastnat i öppet läge så hjälper det ju inte att koppla bort spridarrelät, däremot om man kopplar ur bränslepumpen så ska man ju kunna prova sig fram med startgasen.