golf iv 1999 1,9 tdi turbon lägger av

vergin856
4 februari 2018 · 4 Inlägg

Hej har som sagt en golf iv 1999 1,9 tdi som turbon lägger av på den går i nått slags felsäkertläge.

Jag var ute och körde en dag när turbon plötslig la av tappade kraften liksom stannade bilen och stängde av den och satt på den igen då kom turbon tillbaka men efter en stund så vart det samma fel som upprepades har märkt att om man kör över 100km/h så lägger den av tappar orken.. Jag har tagit bort kablarna från batteriet och nollställt bilen men samma fel upprepas.

  har bytt även magnetventilen men ingen resultat  Har felsökt bilen och jag får följande fel: laddtrycksreglering positiv avvikelse intermittent. Vad kan det vara ?
Har bytt laddtrycksgivaren men inget resultat får man kan det vara luftmassmätaren,  Nån erfaren som har haft samma fel som kan hjälpa mig hade det varit toppen.

Senast redigerat av vergin856 (16 februari 2018)

Miniblock
8 februari 2018 · 196 Inlägg

Du bör specificera lite mer noggrant än bara "jordfel intermittent" det säger mig inte så mycket. Det enda jag kan tyda är att du har ett jordfel, antingen kortslutning mot jord eller dålig jord samt intermittent som betyder sporadiskt, dvs att felet pendlar.

Vilken komponent felkodar den på?

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Miniblock
13 februari 2018 · 196 Inlägg

Troligtvis tryckdosan, membranet brukar gå sönder och då håller den inte vakuumet.

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang