Chevrolet S10 96 2.2l

Jannep
14 februari 2018 · 44 Inlägg

Tjenare har nyligen köpt en chevrolet S10 som har start problem vid kallstart den vill starta men slockna lika fort kan ta upp till 10 försök innan han startar helt. Jag har upptäckt att va jag tro är tempgivaren är bortkopplad men hittar ej kablarna  till den. Bränslepump  är bytt och även tändstift och har beställt bränslefilter men har någon här inne tips på hur man kan koppla om tempgivaren eller nå annan lösning så den få mer bränsle när motorn är kall? Eller vad det annars kan va för fel på den? Bilen är även svårstardad när den står i varm garage men extremt när den står ute.
Tacksam för svar.

Knugcab
14 februari 2018 · 5 111 Inlägg

Jag skulle försöka få tag i ett elschema för bilen i fråga och utifrån det försöka hitta kablarna till tempgivaren, sen fotsätta felsökningen därifrån om det inte blir bra.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Jannep
14 februari 2018 · 44 Inlägg

Tack för svar. Jag har försökt hitta schemat men blir inge smartare av dem jag hittat.

Jannep
20 februari 2018 · 44 Inlägg

Har nu bytt o ringar insprutningen och bytt bränslefilter lite skillnad blev de. Nu startar den ibland Direkt och ibland startar den som halvt sen dör den direkt igen och gör så några gånger sen startar den någon som har tips på vad som kan fela?  Sjukt tacksam för svar

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Bränsle/luftblandningen blir annorlunda när det är kallare och det var väl så  förr i tiden att man använde choke, tills motorn blev varm.
En kall motor behöver väl lite mer bränsle, så det är kanske där det spökar.
Så får du ordning på tempgivaren så kanske det löser sig..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Jannep
20 februari 2018 · 44 Inlägg

Okej tack för svar men glömde nämna att jag just nu håller på med den i ett varm garage. Men ändå gör den då oftast starta han direkt nu i garaget men efter ja haft igång han en stund  så beter den sig så

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang