Bilen vill inte ladda

Ravil
25 februari 2018 · 92 Inlägg

Tjena har en 740 b230f som har stått 1-2 månader nu, skulle testa köra och så dog batteriet när jag körde iväg. batteriet laddar med vanlig billaddare men inte med generator, har testat 3 olika generatorer och 4 kol men vill ändå inte ladda. har mätt med multimeter och den stog på 11.30 men gick sakta ner när bilen var igång.
Kan det var nån jord/sladd så är dålig?(har läst andras trådar men har testat de mesta)
tack i förväg

Senast redigerat av Ravil (25 februari 2018)

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 februari 2018 · 14 007 Inlägg

Ravil skrev:
Tjena har en 740 b230f som har stått 1-2 månader nu, skulle testa köra och så dog batteriet när jag körde iväg. batteriet laddar med vanlig billaddare men inte med generator, har testat 3 olika generatorer och 4 kol men vill ändå inte ladda. har mätt med multimeter och den stog för på 11.30 men gick sakta ner när bilen var igång.
Kan det var nån jord/sladd så är dålig?(har läst andras trådar men har testat de mesta)
tack i förväg

Ja, det kan vara så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
25 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Och jag slänger in en femma på att batteriet är kaputt..
Man kan inte ha en sån otur att 3 generatorer är felaktiga..
När man låter kärran stå i några månader utan att underhållsladda  så uppkommer tyvärr tråkigheter med batteriet ..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Ravil
25 februari 2018 · 92 Inlägg

batteriet är friskt vet jag

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
25 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Kanon..Då fungerar allting perfekt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
25 februari 2018 · 9 296 Inlägg

insatsen skrev:
Kanon..Då fungerar allting perfekt..

Du vet att generatorn oftast har sladdar kopplade till sig? Du tror inte att det finns en möjlighet att just krångel med kablage/jord kan vara problemet? Eller tänker du att det uteslutande finns två felkällor, batteri eller generator?

Mvh Nyfiken

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
frasse4
25 februari 2018 · 736 Inlägg

Lyser laddlampan i instrumentet när du slår på tändningen? Annars startar inte laddningen när bilen startar...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Sukkan
25 februari 2018 · 451 Inlägg

Sätt en startkabel mellan generatorn o minuspolen på batteriet, om den laddar då så har du dålig jord mellan motor och kaross. Trisst när sånt jäklas. 😰

Ravil
25 februari 2018 · 92 Inlägg

frasse4 skrev:
Lyser laddlampan i instrumentet när du slår på tändningen? Annars startar inte laddningen när bilen startar...

ja den lyser

Sukkan skrev:
Sätt en startkabel mellan generatorn o minuspolen på batteriet, om den laddar då så har du dålig jord mellan motor och kaross. Trisst när sånt jäklas. 😰

får testa det

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Ravil
26 februari 2018 · 92 Inlägg

Sukkan skrev:
Sätt en startkabel mellan generatorn o minuspolen på batteriet, om den laddar då så har du dålig jord mellan motor och kaross. Trisst när sånt jäklas. 😰

Funkade inte hmm kan de vara att jag har haft otur att ingen av generatorerna fungera?

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Sukkan
26 februari 2018 · 451 Inlägg

Har du provat o mäta direkt på generatorn?
Ibland undrar man om fan själv har intagit bilskrället! Hade en period med tantens bil där allt som inte brukar bråka gjorde sitt bästa för att reta gallfeber på en!!! 😠

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang