Är Klipsche bäst?

jimakesson
25 februari 2018 · 14 Inlägg

Någon här som hört talas om märket Klipsch? Jag testade deras hörlurar i veckan och var helt förbluffad över vilken kvalitet dom lyckades att producera. Har funderat ett tag på att skaffa nytt ljudsystem till bilen och då tänkte jag att Klipsch kanske vore något?

Vad säger ni andra?

jimakesson
25 februari 2018 · 14 Inlägg
Brådhis * Voff voff *
26 februari 2018 · 10 244 Inlägg

Klipsch gör iaf bra hemmahögtalare, så chansen är väl god att deras övriga prylar håller samma standard.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Fjong
26 februari 2018 · 1 494 Inlägg

Glöm inte bort att installation, vad du driver dom med och källa påverkar enormt mycket, att bara köpa ett par dyra högtalare och skruva dit kommer inte ge dig toppen ljud.

Använder själv klipsch hemma och jag är ganska nöjd men vad jag vet gör dom inget anpassat för bruk i bil så skulle nog kikat på annat för det ändamålet. Vet inte hur du har tänkt sätta dom men om du vill ha dom vid ''normal'' plats nere vid fötterna skulle jag satsa på mid och separat diskant så att du kan sätta diskanten högre upp, annars blir ljudet dämpat och ljudbilden dålig.

Bassiehof
26 februari 2018 · 1 777 Inlägg

Discontinued  (tillverkas inte längre) och doesn't ship to Sweden (skickas inte till Sverige). Vad mer behöver du veta? Kolla upp Dayton Audio hos BRL.

Senast redigerat av Bassiehof (26 februari 2018)

Rickard-v
26 februari 2018 · 2 665 Inlägg

Du kanske inte hört så mkt fina hörlurar tidigare. Lyssna gärna på AKG Denon eller Sennheiser också.

När det gäller billjud är installationen lika viktigt som rätt grejer.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Ellen95
3 mars 2018 · 19 Inlägg

AKG gillar jag enormt, är det stor skillnad om man ser på tillverkarnas hörlurar jämfört med stereosystemen? Kan man dra slutsatsen att AKG är bra som stereohögtalare bara för att hörlurarna är bra med lång historik bakom sig? Ni får ursäkta den korkade frågan..

Bassiehof
3 mars 2018 · 1 777 Inlägg

En del tillverkare är bra på att göra hörlurar, andra bra på förstärkare, så man kan inte generalisera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang