Beslutade att ta bort all lack ända ner till gelcoaten för att slippa fler överaskningar i framtiden Ett riktigt slitgöra Först skrapa av så mycket som möjligt med rakbladsskrapa sen lösa upp resten med färglösare för plastbåtar och till sist tvätta och slipa ner sista grunden med slipduk och aceton
Donvito skrev: Blir spännande o se den när nya lacken är på ,blir det under sommaren?
Tack, men tyvärr egentligen inte jätte spännande Första delen av renoveringen blev gjord förra året, lägger upp bilder nu efterhand när jag hinner tills jag är i kapp verkligheten. Så i ärlighetens namn är bilen lackad men hänget just nu med hela bakvagnen i 1000 delar
Hade hela tiden haft i tankarna att lack bilen i samma gråmetallick som bilen hade innan. Men det som fick mig på andra tankar var att jag hitta originalfärgen under alla lager färg samt att jag redan hade beställt en uppsättning Foos knuckle fälgar och efter lite funderande kändes det som att fälgarna passade bättre i hop med originalfärgen som är Bridgehampton blue
Då kör vi en nutids uppdatering Har fått ta tag i och byta hjullagrena bak då det låter som en stenkross när man kör och efter som jag känner mig själv så blir det inte bara till att byta hjullagrena utan passar även på att snygga till bärarmarna och lite annat
Bromsskivorna sitter nitade original på Corvette, inte för att jag begriper varför? Nitarna urborrade så att skivan gick att få av Vänster bärarm av, nu ska bara axeln pressas ur lagrena
Blev till att fundera en del på hur det skulle gå till att få låss axeln ur lagrena i spindeln. Gick liksom inte att sätta upp det hela i pressen så fick bli till att låna en lös hydraulkolv med fotpedal.
De satt ordentligt! Använde M10 gängstänger mest för att det inte va större hål i spindeln att fästa dem i. Första spindeln gick bra, andra rensade vi gängorna på gängstängerna så fick bli till att värma med gassvetsen innan vi fick låss sista med