V70 D5 går illa på tomgång och stannar?

kules volvo v60
16 april 2018 · 6 Inlägg

Hej! Har en 2008 V70 D5 som vi har bytt pump på och efter 1 månad stannar den och startar inte? Han har bara klippt och inte startat innan vi bytte pump och nu gick den illa på tomgång innan jag stängde av den och den startar inte?  Hjälp är det någon som varit ute för något sådant?

Senast redigerat av kules (19 april 2018)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 april 2018 · 17 470 Inlägg

kules skrev:
Hej! Har en 2008 V70 D5 som vi har bytt pump på och 1 månad stannar den och startar inte? Han har bara klippt och inte startat innan vi bytte pump och nu gick den illa på tomgång innan jag stängde av den och den startar inte?  Hjälp är det någon som varit ute för något sådant?

Felkoder...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kules volvo v60
17 april 2018 · 6 Inlägg

Inga felkoder alls?? Fick felkod innan vi bytte pumpen men efter inget?? Har ryckt i kablaget under motorkåpan och lyckas få igång den men nu är den död? Misstänker kabelbrott?

Strawhat
18 april 2018 · 1 Inlägg

Din bil går illa på tomgång, fanns det missljud även när du har kört bilen ?
Fanns det missljud på tomgång även innan du bytte pumpen ?
Hur många mil har bilen gått ?

Pröva byta batteri kanske startar men om den låter illa även då på tomgång kan inte säkert säga men gissar att det är generatorn.
Bilen kan stängas av under körning och det ger ifrån sig missljud på tomgång, ger även ifrån sig missljud när man kör.

Får du igång bilen efter att du byter batteri och du har kvar missljud hör med auktoriserad volvo verkstad för att vara säker så att det inte är något annat.

kules volvo v60
19 april 2018 · 6 Inlägg

Halloj! Har nu hittat problemet och mycket riktigt var det kabelbrott på 3 kablar under luftrenarens gummi.
Dom gick till spridarstyrningen så han klippte direkt och startade inte mer då kabel var helt av!!

Har haft detta problem till och ifrån i 2 månader och bytt pumpen då verkstan misstänkte det?? Och vi hade en felkod på bränsletryck då?? Annars inga felkoder ?? Han bara stannade och det sista gick han dåligt på tomgång och när jag stängde av den så startade den inte igen?  Så det var bara att börja riva kablaget och följa upp alla kablar. (Ett jävla jobb) Hittade kabelbrottet under gummit till luftrenaren men såg inget förrän jag skruvat bort den!!

Lycka till och hoppas detta var till hjälp!!
Kules!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227968/227968-9ba931a44d51f4b477a3c7dc5a81e8a3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227968/227968-bafe508a63964e265be237fbc53ecfc7.jpg

Senast redigerat av kules (19 april 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang