Köpa en konsonant? (Kan man köpa lösa 4mm bokstavsstansar?)

Mr_B
16 april 2018 · 330 Inlägg

Jag har antingen lånat ut, och den som lånade, har slarvat bort, eller själv slarvat bort, ett 4mm stort D.
Så, nu är lådan inte komplett. Kan man få tag på en ny, eller ska man hiva allihop, och köpa ett nytt sett på Biltema för 179:- ?

Om man kan köpa lösa... var?

Evildan
16 april 2018 ·

Vilken gemen typ.

Jag har sökt själv tidigare och funnit att Biltemas 4mm sats för 179kr eller så blir billigare än att köpa en separat stans hos någon välsorterad butik. Därutöver skiljer kanske typsnittet emellan stansarna.

Mr_B
17 april 2018 · 330 Inlägg

Då får den här asken ligga i lådan, kort en konsonant, tills jag faktiskt behöver ett D, och då får jag plocka på mig en Biltema.

Attans.

caromania Forummoderator
17 april 2018 · 9 296 Inlägg

Ebay för tusan. Köpte min sats betydligt billigare än 179kr från England. Skramlar dessutom ner i brevlådan efter någon vecka vilket gör att man sparar bensinen till Biltema.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mr_B
18 april 2018 · 330 Inlägg

Säkert en plan. Den dagen jag saknar just ett D och bestämmer mig för att köpa en ny sats är en vecka för lång tid, och nu när det enda jag saknar är just ett D, känns det onödigt... Plus att en biltema sats ger ÅÄÖ, det gör nog inte en eBay variant... Inte för att den jag har i dag har ÅÄÖ, men i alla fall.

(Att jag inte har en aning om vad jag skulle söka på, på eBay, gör nog inte saken bättre.)

Senast redigerat av Mr_B (18 april 2018)

caromania Forummoderator
18 april 2018 · 9 296 Inlägg

Mr_B skrev:
Säkert en plan. Den dagen jag saknar just ett D och bestämmer mig för att köpa en ny sats är en vecka för lång tid, och nu när det enda jag saknar är just ett D, känns det onödigt... Plus att en biltema sats ger ÅÄÖ, det gör nog inte en eBay variant... Inte för att den jag har i dag har ÅÄÖ, men i alla fall.

(Att jag inte har en aning om vad jag skulle söka på, på eBay, gör nog inte saken bättre.)

Letter punch. Testa. Du kan ju hitta lösa prylar som kostar en tia eller två. Tänk på kinaavgifterna bara...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
18 april 2018 ·

caromania skrev:

Mr_B skrev:
Säkert en plan. Den dagen jag saknar just ett D och bestämmer mig för att köpa en ny sats är en vecka för lång tid, och nu när det enda jag saknar är just ett D, känns det onödigt... Plus att en biltema sats ger ÅÄÖ, det gör nog inte en eBay variant... Inte för att den jag har i dag har ÅÄÖ, men i alla fall.

(Att jag inte har en aning om vad jag skulle söka på, på eBay, gör nog inte saken bättre.)

Letter punch. Testa. Du kan ju hitta lösa prylar som kostar en tia eller två. Tänk på kinaavgifterna bara...

Du kan vara punch.
TS kan ju inte kasta in ett "dhii" när han behöver ett "de" fattaru väl.
Prova att läsa allt idag med ett brittiskt "d" så begriperu varför.  Å du ska jobba med vad du gör ass å.

caromania Forummoderator
18 april 2018 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Mr_B skrev:
Säkert en plan. Den dagen jag saknar just ett D och bestämmer mig för att köpa en ny sats är en vecka för lång tid, och nu när det enda jag saknar är just ett D, känns det onödigt... Plus att en biltema sats ger ÅÄÖ, det gör nog inte en eBay variant... Inte för att den jag har i dag har ÅÄÖ, men i alla fall.

(Att jag inte har en aning om vad jag skulle söka på, på eBay, gör nog inte saken bättre.)

Letter punch. Testa. Du kan ju hitta lösa prylar som kostar en tia eller två. Tänk på kinaavgifterna bara...

Du kan vara punch.
TS kan ju inte kasta in ett "dhii" när han behöver ett "de" fattaru väl.
Prova att läsa allt idag med ett brittiskt "d" så begriperu varför.  Å du ska jobba med vad du gör ass å.

Man kan ju inte både vägleda inför och genomföra uppgiften!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang